Tyskernes dronning hedderGoethe
Fra : Bo Warming

Dato : 23-11-11 04:14

Tyskernes dronning hedderGoethe
Tyskerne ville ønske de havde et samlingspunkt som Margrethe2. I
mangel på nulevende fyrste har de en udødelig langtlevende ekspert i
almindeligheder OG genialt klartsyn som alle lærer om i skolen og
ingen kan sige noget negativt om.Hans fyndord overgår nogen kongeligs,
her om alder(han blev 93 år)
"   Den, som kan få afslutningen af sit liv til at stemme overens
med begyndelsen, er den lykkeligste blandt mennesker.Goethe "   Jo
ældre jeg bliver, desto mere forlader jeg mig på den lov, efter
hvilken rosen og lillien blomstrer.Goethe
"   Man bør blive mildere med alderen; jeg ser ikke nogen fejl,
jeg ikke selv kunne have begået.Johann Wolfgang von Goethe
"   Man tror altid, at man skal blive gammel for at blive klog;
men i virkeligheden har man, når alderdommen kommer, nok at gøre med
at holde sig lige så klog, som man var. Goethe
"   The most happy man is he, who knows how to bring into relation
the    end and beginning of his life.Goethe (
"   Whoever, in middle age, attempts to realize the wishes and
hopes of his early youth, invariably deceives himself. Each ten years
of a man's life has its own fortunes, its own hopes, its own
desires.Goethe
Han havde nært venskab med den underholdende unge helte-digter
Schiller og er en central Viking I tysk kulturhistorie.