Margrethetaler: alle danskernes dronning,
Fra : Bo Warming

Dato : 23-11-11 03:58

Margrethetaler: alle danskernes dronning,

Vort resourcesstærke hof er nok allerede ved at udtænke hvordan
Frederik10 med en helt ny nytårstalestil undgår at stå i skyggen af
sin mor.

Hun har jo udviklet talerne til sit eget helt personlige aftryk på
samfundsudviklingen og affyrer almindeligheder, så det imponerer og
begejstrer. Nu på hendes 40årsdag som monark, vender folk især
tilbage til den indvandrervenlige 1984-tale , som hun for et par år
siden, sagde hun fortrød, og man konstaterer at hun jo blot foreslog
almindelig høflighed. Hun slap igen smukt fra IKKE at dele nationen og
respektere de svage dvs være "alle danskernes dronning".

"Så kommer vi med vores "danske humor" og små dumsmarte bemærkninger,
så møder vi dem (indvandrerne) med kølighed, og så er der ikke langt
til chikane og grovere metoder - det kan vi ikke være bekendt.
Margrethe II af Danmark, nytår 1984

Efter citatet fra denne berømteste tale bringer jeg en om de
ufortjente fordele ved at være dansk - som jo bl.a. skyldes, at vi er
et eventyrrige der aldrig har haft mange kolonier og aldrig været så
stærke at nogen gad give os et dårligt rygte. Vi er effektive,
højteknologiske tyskere uden nazisme og kølige nordboer med
vinterfremsyn:

"At være dansker indebærer, at man har et ekstra pas til en god
modtagelse endre steder i verden.    Margrethe II af DK

"Jeg er så gammelsdags opdraget, at jeg er halv, når jeg er alene, jeg
er hel, når vi er to - sådan tror jeg, det er for mange mennsker til
syvende og sidst      Margrethe II

      "Hvad jager vi dog efter? Er det lykken? Den har
ingen endnu fanget ved kun at tænke på sig selv, den smutter fra os,
hvis vi tror, vi kan gribe den uden at dele den med andre. Margrethe
II af Danmark
   Vi må ikke lade os skræmme. Skrækslagne mennesker er det
nemmeste bytte for alt, hvad de mest frygter      Margrethe II