MS Windows
briani 27239
Zipfiler på W7
Fra : Henry Vest

Dato : 22-11-11 18:58

Det er jo let nok at danne og dekomprimere zipfiler på W7. Men det ville
være rart, hvis man direkte kunne åbne og redigere filerne i zipfilen,
uden først at skulle pakke ud og bagefter "pakke ind" igen. Er der nogen
mulighed for det?

--
Henry Vest

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-11 19:56

Henry Vest skrev:

> [...]
> være rart, hvis man direkte kunne åbne og redigere filerne i zipfilen,
> uden først at skulle pakke ud og bagefter "pakke ind" igen. Er der nogen

Nej, det er en indbygget modsigelse. Zippede filer er pakkede. De
indeholder ikke redigerbare data.

Et redigeringsværktøj der kunne behandle de pakkede data og
beregne hvordan de ændrede, nypakkede data skulle se ud, ville
blive et monsterprogram uden lige og være sløvt at bruge.

--
Bertel

Fra : Henry Vest

Dato : 22-11-11 20:14

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> beregne hvordan de ændrede, nypakkede data skulle se ud, ville
> blive et monsterprogram uden lige og være sløvt at bruge.

Slet ikke. Det tager kun et øjeblik at (un)zippe en fil.

--
Henry Vest

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-11 22:44

Henry Vest skrev:

> Slet ikke. Det tager kun et øjeblik at (un)zippe en fil.

Hvorfor klager du så over at det skal gøres?

--
Bertel

Fra : Henry Vest

Dato : 23-11-11 07:41

> Hvorfor klager du så over at det skal gøres?

Jeg klager ikke. Jeg efterspørger en simplere måde at udføre mit arbejde
på. Det er hele "forretningsgangen" der kunne være lettere, hvis det
fungerede som jeg beskrev.

--
Henry Vest

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-11-11 08:38

On Wed, 23 Nov 2011 07:40:38 +0100, Henry Vest <hv@ghf.dk> wrote:

>Jeg klager ikke. Jeg efterspørger en simplere måde at udføre mit arbejde
>på. Det er hele "forretningsgangen" der kunne være lettere, hvis det
>fungerede som jeg beskrev.
Så spring zip delen over og lad vær med at zippe filerne.

/Hans

Fra : Henry Vest

Dato : 23-11-11 08:56

Den 23-11-2011 08:38, Hans Kjaergaard skrev:

> Så spring zip delen over og lad vær med at zippe filerne.

Jeg downloader dem som en zipfil og skal uploade som zipfil igen.

--
Henry Vest

Fra : Gamle

Dato : 23-11-11 16:34

Henry Vest wrote:

> Jeg klager ikke. Jeg efterspørger en simplere måde at udføre mit
> arbejde på. Det er hele "forretningsgangen" der kunne være lettere,
> hvis det fungerede som jeg beskrev.

Det kan du i Totalcommander.
Åbn zipfilen og tast F4 og den kan udpakkes til midlertid mappe for
redigering.
Derefter lukker man filen og wupti, så har du redigeret zipfilen.

Mvh.
Torben

Fra : Cykelsmeden

Dato : 23-11-11 10:19

> [...]
> beregne hvordan de ændrede, nypakkede data skulle se ud, ville
> blive et monsterprogram uden lige og være sløvt at bruge.

Principielt har du ret, men jeg kan også undres over at MS kun har lavet
en ½ løsning med de komprimerede(zippede) mapper.
Interfacet kunne sagtens være lavet således at
komprimering/dekomprimering til sådanne mapper skete "on the fly"

eks. findes der flere værktøjer til at håndtere .isofiler transparent.
- samme problematik.

Gad vidst om ms-programmet til at synkronisere folders, kan håndtere at
den ene folder er komprimeret?

//finn

Fra : langballe75@hotmail.~

Dato : 22-11-11 12:10

On 22 Nov., 18:57, Henry Vest <henry_v...@get2net.dk> wrote:
> [...]
> være rart, hvis man direkte kunne åbne og redigere filerne i zipfilen,
> uden først at skulle pakke ud og bagefter "pakke ind" igen. Er der nogen

Det kommer nok an på hvilken version du kører med - undersøg det selv..
I WinZip15 åbner man zip-filen og åbner så dokumenterne i det
relevante program; foretager ændringer og gemmer; lukker man zip-filen
og gemmer ændringerne i zip-filen.

Hilsen mogens

Fra : langballe75@hotmail.~

Dato : 22-11-11 12:14

Rettet til:
Det kommer nok an på hvilken version du kører med - undersøg det selv..
I WinZip15 åbner man zip-filen og åbner så dokumenterne i det
relevante program; foretager ændringer og gemmer; lukker zip-filen

Fra : emjeppesen

Dato : 22-11-11 22:44

langballe75@hotmail.com skrev:

>Det kommer nok an på hvilken version du kører med - undersøg det selv.
>I WinZip15

Man har næppe winzip installeret i win7. det er nemlig unødvendigt, da
zipfunktionen er indbygget i win7

Hilsen emj

Fra : Henry Vest

Dato : 23-11-11 07:43

Den 22-11-2011 22:44, emjeppesen skrev:

> Man har næppe winzip installeret i win7. det er nemlig unødvendigt, da
> zipfunktionen er indbygget i win7

Det er korrekt. Men her er problemet så, at filerne man åbner, er
skrivebeskyttede.

Men der er nu kommet forskellige forslag, jeg ser lidt på dem, og finder
ud af hvad der er lettest for mig.

--
Henry Vest

Fra : emjeppesen

Dato : 22-11-11 21:20

Henry Vest skrev:

> [...]
>være rart, hvis man direkte kunne åbne og redigere filerne i zipfilen,
>uden først at skulle pakke ud og bagefter "pakke ind" igen. Er der nogen

Du kan da bare hive filen ud af zipfilen - redigere den og hive den
tilbage i zipfilen igen.

Hilsen emj

Fra : Henry Vest

Dato : 23-11-11 07:41

Den 22-11-2011 21:20, emjeppesen skrev:

> Du kan da bare hive filen ud af zipfilen - redigere den og hive den
> tilbage i zipfilen igen.

En mulighed. Men lidt kluntet.

--
Henry Vest

Fra : Benny Andersen

Dato : 22-11-11 21:35

Henry Vest wrote:
> [...]
> være rart, hvis man direkte kunne åbne og redigere filerne i zipfilen,
> uden først at skulle pakke ud og bagefter "pakke ind" igen. Er der nogen

En mulighed er totalcommander

Fra : scootergrisen

Dato : 22-11-11 23:07

Jeg har lige prøvet med programmet 7zip og en tekst fil i en zip fil og
der kunne jeg godt åbne tekst filen rediger lukke også blev den
opdaterede... jeg kan så bare ikke åbne et billede direkte fra en zip fil.

Men hvis det kun er tekst filer du skal rediger kunne du da prøve 7zip.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-11 11:51

"Henry Vest" <henry_vest@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> være rart, hvis man direkte kunne åbne og redigere filerne i zipfilen,
> uden først at skulle pakke ud og bagefter "pakke ind" igen. Er der nogen

Jeg er meget glad for Opus 10 som erstatning for windows explorer
http://www.gpsoft.com.au/
I den behandles zip-filer som foldere, og man kan åbne/editere/save direkte
fra zip-filen.

Fra : Mcwm

Dato : 23-11-11 13:20

Den 22-11-2011 18:57, Henry Vest skrev:
> [...]
> være rart, hvis man direkte kunne åbne og redigere filerne i zipfilen,
> uden først at skulle pakke ud og bagefter "pakke ind" igen. Er der nogen

Det understøtter 7-Zip.

Man åbner arkivet og vælger "Åben udenfor". Når du er færdig med at
redigere, pakkes der pænt ind igen.

Du kan hente 7-Zip her:

http://www.7-zip.org/

Venligst
Mcwm

Fra : Henry Vest

Dato : 23-11-11 15:48

Den 23-11-2011 13:20, Mcwm skrev:

> Det understøtter 7-Zip.
>
> Man åbner arkivet og vælger "Åben udenfor". Når du er færdig med at
> redigere, pakkes der pænt ind igen.
>
> Du kan hente 7-Zip her:
>
> http://www.7-zip.org/

Tror faktisk det er det bedste bud. Tak.

--
Henry Vest

Fra : Mcwm

Dato : 23-11-11 21:36

Den 23-11-2011 15:47, Henry Vest skrev:

> Tror faktisk det er det bedste bud. Tak.

Velbekomme.

Som sidenote kan bemærkes, at Winzip en overgang lavede en version af
Winzip, som fungerede ved at zippe enkelte mapper eller hele drev.
Herunder også hele C:

Om det laves mere ved jeg ikke, ligesom jeg heller ikke ved om det vil
virke på Windows 7. Der må du selv gå på opdagelse

Det var ganske effektivt at man kunne vælge frit hvilke mapper der
skulle pakkes(og hvor hårdt det skulle være). De udvalgte mapper
fungerede på samme måde som de mapper du kender fra din daglige Windows.
Al pakning var gennemsigtig for brugeren. Det kunne til lige vælges
adgangskode til de udvalgte mapper.

Systemet blev også understøttet af IOmega, som måske stadig understøtter
disse funktioner.

http://go.iomega.com

Venligst
Mcwm