Vedhæftet dokument i mail
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-11-11 23:58

Når jeg vedhæfter et dokument i mail, vil mail som standard vise
dokumentets indhold. Jeg skal højreklikke og bede om at få det vist som
symbol.

Hvordan kan jeg ændre indstilling, så at dokumentet som standard bliver
vist som symbol?

Det er dybt irriterende, når en hel serie nødvendige vedhæftninger
breder sig ud over skærmen. Når jeg så har ændret dem allesammen til at
blive vist som symbol, vises de alligevel som billeder, når jeg åbner
mailen igen. Og hvis jeg vil printe den sendte mail, skal jeg finde mig
i, at alle vedhæftninger printes med som billede.

Det drejer sig aktuelt om pdf.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Øyvind Rise

Dato : 23-11-11 19:54

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> [...]
> symbol.
>
> Hvordan kan jeg ændre indstilling, så at dokumentet som standard bliver

I et Terminal-vindue udføres kommandoen:

defaults write com.apple.mail DisableInlineAttachmentViewing -bool yes

Derefter omstarter du Mail.

--
Øyvind Rise