Caffe latte folket i chok
Fra : Martin Larsen

Dato : 22-11-11 16:02

Først smugler de sig selv ind og opretter caffe latte café - derpå
smugler de folk ind som billig arbejdskraft.

Sidste efterår blev sønnens restaurant lukket af Miljøkontrollen på
grund af rotter.

Ifølge politiet har de gjort sig skyldige i sigtelsen ved at medvirke
til, at de illegale personer er rejst ind i landet, og ved at sørge for
husrum til de illegale.

I sigtelsen indgår desuden, at faren og sønnen har anvendt de illegale
personer som ulovlig arbejdskraft.

http://jp.dk/indland/krimi/article2615175.ece

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 22-11-11 18:18

On Tue, 22 Nov 2011 16:01:55 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>husrum til de illegale.
>
>I sigtelsen indgår desuden, at faren og sønnen har anvendt de illegale

Der er vist ikke mange penge i cafe latte cafeer

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 22-11-11 19:58

Den 22-11-2011 16:01, Martin Larsen skrev:
> [...]
> husrum til de illegale.
>
> I sigtelsen indgår desuden, at faren og sønnen har anvendt de illegale

Se det fra den lyse side...

I Sverige kan illegale indvandrere nu blive medlemmer af A-kasser og
fagforeninger.

Så langt ude er vi da endnu ikke kommet.. faktisk har jeg på
fornemmelsen at selv de radikale har været et smut nordpå, og fattet at
det ikke batter meget i samfundsøkonomien at invitere flere idioter
indenfor før fagforeningerne er helt udslettede og mindstelæn er et
begreb fra en fjern fortid.
Først da kan vi konkurrere globalt, underforstået at arbejdsgivere kan
tilbyde en pose kartofler om dagen som løn, og at den arbejdsløse ikke
har andre muligheder for at overleve end at sige ja og tak oveni.

Jeg så i øvrigt dagens galde på Maj Grandmo's blog, der giver et (meget
lille) billede af Danmark om 10-15 år hvis vi bliver "svenske":

http://majgrandmo.blogspot.com/2011/11/motsatser-bar-pa-inbyggda-motsagelser.html

Åbenbart er det ikke særligt rart at være svensker og på plejehjem, men
det er så hvad bloggeren skriver.

- cep

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-11-11 20:35

On 2011-11-22 19:58, Claus E. Petersen wrote:

> [...]
>

> Åbenbart er det ikke særligt rart at være svensker og på plejehjem, men

Jamen så glæder vi os over skægbørnene - måske har dagens behandlere i
deres ungdom leget for meget med monstre, da deres pc var en computer.

Mvh
Martin

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 22-11-11 22:49

Den 22-11-2011 20:34, Martin Larsen skrev:

> Jamen så glæder vi os over skægbørnene - måske har dagens behandlere i
> deres ungdom leget for meget med monstre, da deres pc var en computer.
>
> Mvh
> Martin

De har nok leget for *lidt* hinsidan.. allerede da jeg var 11 forbød de
salg af "krigs" legetøj (plasticpistoler og gummiknive), og der er vel
kun et par år til at de svenske Barbiedukker per lov skal være forsynet
med både mandlige og kvindelige kønsorganer, og skal hedde "Henby".

- cep

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 23-11-11 05:50

Skal peis være aftagelig
Er der skede under den??

Hvad betyder Henby?

Fra : Bo Warming

Dato : 22-11-11 22:54

On Tue, 22 Nov 2011 20:34:53 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Jamen så glæder vi os over skægbørnene - måske har dagens behandlere i
>deres ungdom leget for meget med monstre, da deres pc var en computer.

Skal vi ikke især glæde os over at politi beskytterlandet mod ulovlig
indvandring

Fra : Bo Warming

Dato : 22-11-11 22:39

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>husrum til de illegale.
>
>I sigtelsen indgår desuden, at faren og sønnen har anvendt de illegale

Måske de illegale kan klage overf underbetaling men andre har vel ikke
påtaleret?

Alle burde ku klage over at der arrangeres bolig til fremmede, men kan
vi ?

DEN komplicerede Jura er vist det eneste vigtige her