Hizbollah overvejer kup i Libanon
Fra : /john

Dato : 22-11-11 15:47

Irans skøre ayatollah'er rasler med sablen i Libanon.

"Hezbollah's leadership is considering the possibility of taking control of
Beirut and effectively carrying out a military coup in Lebanon should the
current Syrian regime fall":

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4151677,00.html

Uha uha!

Hizbollah er shia'er, oprettet og støttet af Iran.

Det vil bestemt ikke falde i god jord i Libanon eller hos Syriens
sunni-flertal - ej heller hos saudi'erne.

Det ser dystert ud for freden i Mellemøsten :(

/john

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-11-11 18:26

/john <nn@ok> skrev i meddelelsen
4ecbb5df$0$298$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det ser dystert ud for freden i Mellemøsten :(

Knivskarp og sjældent set observation.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 22-11-11 20:15

"/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse
> [...]
> sunni-flertal - ej heller hos saudi'erne.
>
> Det ser dystert ud for freden i Mellemøsten :(

Iran vil positionere tættere på Israel med henblik på omfattende angreb. Ved
mindre at USA pulveriserer Irans våbenlagre, så kan Israel godt begynde at
ryste i bukserne. Iran er en nation på 80 millioner indbyggere med ABC-våben
og Iran har gentagne gange erklæret at de vil smadre Israel.

Jeg vil skyde på at der er en heftig korrespondance mellem Israel og USA til
formål at lave en plan for hvordan man forhindrer Iran i sit forehavende.
USA ærgrer sig sikkert over hvor meget tid og penge de har investeret i
Afghanistan og Irak, nu hvor de formentlig får brug for alt hvad de kan yde
i forbindelse med at ordne Iran. Det kan godt gå hen og blive til en heftig
historie, det her.

Jeg mener at det kun er et spørgsmål om relativ kort tid før USA må give
Iran det endelige ultimatum: Betingelsesløst samarbejde i afdækningen af
hvad Iran har af ABC-våben, hvis ikke USA skal ordne Irans lagre af især
A-våben. Så vidt jeg ved skønnes det at Iran har mellemdistanceraketter som
kan armeres med atomare springhoveder som kan nå mål i Europa. Hvis det er
sandt, er det en ufattelig uhyggelig situation.

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com