Sohn erkender løgn om Moskva-guld
Fra : /john

Dato : 22-11-11 15:04

Så ku' Sohn ikke klare presset længere.

"Erhvervs- og vækstminister Ole Sohn (SF) erkender nu, at han som
DKP-formand løj om sit kendskab til pengestøtten fra Sovjetunionen":
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2615279.ece

Men:

"Trods Ole Sohns erkendelse af at have tale "upræcist" om sin fortid i DKP,
har statsministeren fortsat "fuld tillid" til sin minister":
http://www.b.dk/politiko/thorning-har-tillid-til-sohn

Javelja.

Ville nogen mon turde købe en brugt bil af Ole Sohn...

/john

Fra : P.N,

Dato : 22-11-11 15:18

"/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.b.dk/politiko/thorning-har-tillid-til-sohn
>
> Javelja.
>
> Ville nogen mon turde købe en brugt bil af Ole Sohn...

PT tror jeg at det ville være en god handel, han vil næppe risikere mere.
BTW er der nogen der om der er noget ulovligt i det han har gjort.

Fra : /john

Dato : 22-11-11 15:29

"P.N," <245@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> BTW er der nogen der om der er noget ulovligt i det han har gjort

Modtagelse af "midler" uden at fortælle det til skattefar er strafbart, men
den sag er sikkert forældet nu.

Derimod har han angiveligt løjet, hvilket vel ikke direkte er ulovligt - men
det gi'r da nogle slemme ridser i troværdigheden.

Sohn ku' ha' indrømmet det hele fra starten og dermed undgået al
hurlumhejet.

/john

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-11-11 17:45

"/john" skrev i meddelelsen

> [...]
>men det gi'r da nogle slemme ridser i troværdigheden.
>
>Sohn ku' ha' indrømmet det hele fra starten og dermed undgået al

Terpo Tryk modtog midler via overfakturering og lavede naturligvis et
skatteregnskab som blev godkendt af skat - der er altså intet bevis på at
Ole Sohn har begået noget strafbart her, men jeg ser da gerne beviserne.

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-11-11 18:24

On 2011-11-22 17:45, Arne H. Wilstrup wrote:

> at Ole Sohn har begået noget strafbart her, men jeg ser da gerne beviserne.

Ja du er kær - I må lære at forfine jeres proletariske svindel

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-11-11 21:22

"Martin Larsen" skrev i meddelelsen

>Ja du er kær - I må lære at forfine jeres proletariske svindel

Hold du dig bare til dit nazistiske bagland - det må du formodes at have
forstand på.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-11-11 22:12

On Tue, 22 Nov 2011 18:24:25 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Ja du er kær - I må lære at forfine jeres proletariske svindel

Svinder er kun strafbar hvis et offer kan bevise at have tabt penge
ved at tro på noget forkert fra anklagede

Her har DK vundet på at Sohn har lokket penge ud af USSR

At USSR har klemme på Sohn er grund til ikke at ministerudnævne men
hvor er noget STRAFBART ?

Fra : @

Dato : 22-11-11 20:00

On Tue, 22 Nov 2011 15:28:37 +0100, "/john" <nn@ok> wrote:

>Modtagelse af "midler" uden at fortælle det til skattefar er strafbart, men
>den sag er sikkert forældet nu.

er politiske organisationer skattepligtige?

> [...]
>det gi'r da nogle slemme ridser i troværdigheden.
>
>Sohn ku' ha' indrømmet det hele fra starten og dermed undgået al

netop,
det var jo en offentlig kendt "hemmelighed" at USSR støttede
kommunistpartier i andre lande økonomisk,

tåbeligt af Sohn at fremture med sine løgne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-11-11 21:24

"@" skrev i meddelelsen news:06snc75tluqafnh60pjdep4tgb69vgetlq@4ax.com...

> [...]
>det var jo en offentlig kendt "hemmelighed" at USSR støttede
>kommunistpartier i andre lande økonomisk,
>
>tåbeligt af Sohn at fremture med sine løgne

Ole Sohn har hele tiden sagt at DKP modtog penge fra Moskva - det er sgu
ikke nogen hemmelighed, heller ikke fra Ole Sohns side.

Fra : @

Dato : 23-11-11 14:40

On Tue, 22 Nov 2011 21:23:36 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

>Ole Sohn har hele tiden sagt at DKP modtog penge fra Moskva - det er sgu
>ikke nogen hemmelighed, heller ikke fra Ole Sohns side.

han påstår samtidig at han intet kendte til dette(udover
overfaktureringer til et trykkeri)

mon nogen i ramme alvor tror på at formanden for DKP ikke kendte til
"gaver" fra USSR?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 23-11-11 16:35

"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse

> han påstår samtidig at han intet kendte til dette(udover
> overfaktureringer til et trykkeri)
>
> mon nogen i ramme alvor tror på at formanden for DKP ikke kendte til
> "gaver" fra USSR?

Jeg mener at Ole Sohn har løjet værre end en hest kan rende men kvalificerer
det ham ikke netop til en overordentlig lang politisk karriere ? Det har
det da gjort for mange andre top-politikere, blå som røde, med samme
kvaliteter. Det eneste problem Ole Sohn har, er at han blev taget i løgnen
og forsøgte forgæves at lyve videre men der går jo ikke ret mange år, så er
den historie glemt og så har han sikkert lært at lyve bedre i mellemtiden.
Jeg spår Ole Sohn en stor ministerpost i fremtiden, måske endda en stor post
i EU, FN eller Nato.

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-11-11 01:35

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" skrev i meddelelsen

> [...]
>år, så er den historie glemt og så har han sikkert lært at lyve bedre i
>mellemtiden. Jeg spår Ole Sohn en stor ministerpost i fremtiden, måske

Jeg er absolut ikke vild med Ole Sohn, men jeg finder det langt ude at han
skulle have løjet omkring det med pengene. Han har fortalt at han havde
ansvaret for det da han var formand for DKP, så længere er den egentlig
ikke. Det er uinteressant om han eller andre medarbejdere har modtaget
pengene. Han har erkendt det vi alle ved, nemlig at DKP fik penge fra Moskva
via overfakturering af materialer trykt hos Terpo tryk. Disse penge blev så
kanaliseret til partiet, men skattefar havde ingen kommentarer dengang og du
kan stole på at der netop var fokus på DKP i den tid, så de havde næppe
undgået "afsløring" hvis de havde foretaget sig noget ulovligt. Det er også
sandt at selvom Sohn var formand for partiet, så var han ikke i flertal- det
var nemlig ikke sådan at formanden bestemte - det var en kollektiv ledelse
med en formand til at repræsentere partiet udadtil.
Nogle af de gamle DKP'ere som har ført sig frem, kender jeg udmærket - de er
noget frustrerede over O.S. pludselige faneflugt og har benyttet lejligheden
til at sige tak for sidst. Og professoren fra CBS der også udtaler sig om en
telefonsamtale der skulle være foregået for år tilbage, virker søgt. Desuden
røg han selv uklar med partiet som følge af hans beskrivelser af opbruddet i
USSR, så heller ikke her kan man sige at han er "neutral" i den sag.

Det, der til gengæld står lysende klart er at det er en veltilrettelagt
borgerlige hetz anført af Jyllandspesten - de har en journalist der tjener
sine penge ved at blive ved med at forsøge at finde snavs på O.S. - det er
ikke fordi de ønsker "sandheden", men fordi de gerne ser at den røde
regering mister opbakning hos vælgerne mhp. at vi kan få Lars Uløkke
Rasmussen igen- det er altså uvederhæftige borgerlige angreb der er i gang.

Tavs er man om Lars Uløkkes overbetaling til privathospitalerne, hans rod i
bilagene, Anders Fjogh Rasmussens fadæser og løgne i Folketinget eller hvad
med Schlüters rotterede og "gulvtæppetale" - de tre blev alligevel
statsministre og de borgerlige aviser havde det vanskeligt med at føre sager
mod dem, uanset hvor oplagte de var. Og JP var i øvrigt under krigen meget
Hitler-venlig, så nej, jeg vælger at være temmelig skeptisk over for disse
såkaldte "afsløringer" og påstande om løgne.

Hvis der senere skulle vise sig at dukke noget mere substantielt op og ikke
blot gentagelser af de sidste mange års påstande og primitiv
anti-kommunisme, så vil jeg stadig have mine forbehold begrundet i følgende:

1. DKP var et lovligt parti, men alligevel forsøgte man hos PET at "holde
øje" med det, hvilket var i strid med loven - PET var ligeglade
2. Det var naturligt at DKP så sig som det sidste bolværk mod kapitalismen
og da de følte at de var blandt hajer i et oprørt farvand, pålagde man sig
selv tavshed om visse ting.
3. Hvis der vitterlig er blevet snydt i skat og man kan bevise at Ole Sohn
vitterlig modtog "sorte penge" - noget som Morten Thing endda afviste i TV
forleden - så er det en sag for skattevæsenet, og da det skete for mere end
tyve år siden, vil sagen under alle omstændigheder være forældet.
4. Det kan undre mig at man ikke har udvist den samme iver for at kikke de
store koncerner efter i sømmene: Burger King, A.P.Møller og andre store
firmaer der med rimelighed kunne siges at være under mistanke for urent
trav. Men der er jo ingen politisk gevinst for højrefløjen at undersøge
disse ting nærmere - tværtimod ønsker de at forsvare disse firmaer.

Jeg er som sagt ikke vild med Ole Sohn, og uanset hvad der kommer ud af
sagen, så ændrer det ikke mit billede af ham -

Fra : Bo Warming

Dato : 22-11-11 22:28

On Tue, 22 Nov 2011 15:04:14 +0100, "/john" <nn@ok> wrote:

> [...]
>http://www.b.dk/politiko/thorning-har-tillid-til-sohn
>
>Javelja.
>
>Ville nogen mon turde købe en brugt bil af Ole Sohn...

Sohn har lokket penge fra USSR til DK

Vi har fået uddenlandsk valuta og ikke bundet os til kup

Hvorfor ku Sohn overliste vor fjende og ikke skade os

Nogen russere har skade deres land . dem om det

Det lille DKP ku kun i 1945 da de havde våen kuppe

Hurtigt havde ventegrupper flere våben

Hvordan ku Stalins folk være så dumme.

De afgav snart Bornholm uden at bede om penge retur