Bill Maher's Religulous - Visiting the Cre~
Fra : Patruljen

Dato : 22-11-11 04:28

Bill Maher's Religulous - Visiting the Creationist Museum.
http://www.youtube.com/watch?v=7X2G2W43l44

Fra : Patruljen

Dato : 22-11-11 07:44

On 22 Nov., 12:28, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> Bill Maher's Religulous - Visiting the Creationist Museum.http://www.youtube.com/watch?v=7X2G2W43l44

A Scientist Visits A Creationist Museum;
http://www.youtube.com/watch?v=z1xUiuZvUuw&feature=related

Fra : Patruljen

Dato : 22-11-11 07:50

On 22 Nov., 12:28, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> Bill Maher's Religulous - Visiting the Creationist Museum.http://www.youtube.com/watch?v=7X2G2W43l44

Dawkins Dumbfounded by Ignorant Creationist Interviewer
http://www.youtube.com/watch?v=BQXnS9narng&feature=related

Fra : Lyrik

Dato : 23-11-11 00:18

Den 22/11/11 15.50, Patruljen skrev:

> Dawkins Dumbfounded by Ignorant Creationist Interviewer
> http://www.youtube.com/watch?v=BQXnS9narng&feature=related
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Så skulle du bare se ateistens fjæs da han blev spurgt hvad der kom
først, hønen eller ægget?

MvH
jens

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 23-11-11 07:47

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen news:4ecc2dc2$0$290$14726298@news.sunsite.dk...

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Så skulle du bare se ateistens fjæs da han blev spurgt hvad der kom først, hønen eller ægget?

Det er jo et simpelt spørgsmål, med et lige så simpelt svar (i evolutionsmæssig forstand).

Hvorfor skulle dét spørgsmål gøre ateister usikre?

Bevares, man kan da altid finde nogen som ikke har tilstrækkelig viden om tingene til at kunne understøtte det de tror på/er
tilhænger af, men de findes jo overalt. Blandt ateister, religiøse, kommunister, nazister, etc.
Eksempelvis er der dybt troende kristne, som ikke kan forklare den dér med Adam og Eva som eneste to mennesker på jorden, som
alligevel kunne grundlægge hele menneskeheden ud fra én overlevende søn.

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-11-11 09:20

Henrik Eriksen skrev i

> Eksempelvis er der dybt troende kristne, som ikke kan forklare den dér
> med Adam og Eva som eneste to mennesker på jorden, som alligevel kunne
> grundlægge hele menneskeheden ud fra én overlevende søn.

Hvorfor skulle kristne da også forsøge at give en forklaring til denne
stråmand - for det er jo slet ikke hvad der står i den bibelske tekst.

Hvis du vil gøre forsøg på at gøre dig klog på bibelske tekster så vil det
da i høj grad være en fordel for dig selv om du nu virkelig vidste hvad der
stord i teksten.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 23-11-11 10:47

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.dk> skrev i meddelelsen news:4eccad01$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

> Henrik Eriksen skrev i

> Hvorfor skulle kristne da også forsøge at give en forklaring til denne stråmand - for det er jo slet ikke hvad der står i den
> bibelske tekst.

Det skrev jeg ikke noget om.
Dét jeg siger er, at der er folk der tager deres tro meget alvorligt, på trods af at _de_ ikke kan forklare dette åbentlyse
misforhold.
Jeg siger ikke at der ikke er en forklaring.

Det svarer til at en fysiklærer siger, at hvis man er tørstig så tager man et tomt reagensglas, og så hælder man vandet ud af det og
drikker det.
Det kan udmærket forklares, men hvis eleverne bare "tror" på den uden at have fået forklaringen, så er der altså noget galt.

> Hvis du vil gøre forsøg på at gøre dig klog på bibelske tekster så vil det da i høj grad være en fordel for dig selv om du nu
> virkelig vidste hvad der stord i teksten.

Ja, jeg har åbenbart ikke udtrykt mig tydeligt nok. Se ovenfor.

Fra : Patruljen

Dato : 23-11-11 00:59

On 23 Nov., 00:18, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Så skulle du bare se ateistens fjæs da han blev spurgt hvad der kom
> først, hønen eller ægget?

Det gjorde ægget naturligvis -
Ægget findes i adskillige variationer og er langt ældre end pattedyr
henholdsvis - fugle. Eksempelvis - fiskeæg - padder & krybdyr..

Så skal du bare se den bog-religiøses ansigt, da han blev spurgt -
hvem eller hvad der skabte Gud?

Fra : Lyrik

Dato : 23-11-11 10:20

Den 23/11/11 08.59, Patruljen skrev:

> Det gjorde ægget naturligvis -
> Ægget findes i adskillige variationer og er langt ældre end pattedyr
> henholdsvis - fugle. Eksempelvis - fiskeæg - padder& krybdyr..
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvad kom først, fiskeægget eller fisken?

Fisken er naturligvis nødt til at være skabt som han og hun for at kunne
producere et æg.

MvH
Jens

Fra : Patruljen

Dato : 23-11-11 01:35

On 23 Nov., 09:19, "Andreas Falck" <dewn...@dewnull.dk> wrote:
> Henrik Eriksen skrev inews:4ecc9704$0$283$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Hvorfor skulle kristne da også forsøge at give en forklaring til denne
> stråmand - for det er jo slet ikke hvad der står i den bibelske tekst..

Nope. Det er et spring - vi kan kalde det - en manglende mellemform,
måske.
Og Vupti - stod der en kone.

> Hvis du vil gøre forsøg på at gøre dig klog på bibelske tekster så vil det
> da i høj grad være en fordel for dig selv om du nu virkelig vidste hvad der
> stord i teksten.

Dengang Gud Herren skabte jord og himmel, v5 var der endnu ingen
buske på jorden, og ingen planter var spiret frem, for Gud Herren
havde ikke ladet det regne på jorden, og der var ingen mennesker til
at dyrke agerjorden, v6 men en kilde brød frem af jorden og vandede
hele agerjorden. v7 Da formede Gud Herren mennesket af jord og blæste
livsånde i hans næsebor, så mennesket blev et levende væsen.

v8 Gud Herren plantede en have i Eden ude mod øst, og der satte han
det menneske, han havde formet. v9 Gud Herren lod alle slags træer,
der var dejlige at se på og gode at spise af, vokse frem af jorden,
også livets træ midt i haven og træet til kundskab om godt og ondt.

v10 I Eden udsprang en flod, der vandede haven. Udenfor delte den sig
og blev til fire strømme. v11 Den første hedder Pishon; den snor sig
gennem hele landet Havila, hvor der er guld. v12 Guldet i det land er
fint; der er også bedellium og shoham-sten. v13 Den anden flod hedder
Gihon; den snor sig gennem hele landet Nubien. v14 Den tredje flod
hedder Tigris; den løber øst for Assur. Den fjerde flod er Eufrat.

v15 Gud Herren tog mennesket og satte ham i Edens have, for at han
skulle dyrke og vogte den. v16 Men Gud Herren gav mennesket den
befaling: »Du må spise af alle træerne i haven. v17 Men træet til
kundskab om godt og ondt må du ikke spise af, for den dag du spiser af
det, skal du dø!«

v18 Gud Herren sagde: »Det er ikke godt, at mennesket er alene. Jeg
vil skabe en hjælper, der svarer til ham.«

Fra : Patruljen

Dato : 23-11-11 02:25

On 23 Nov., 10:20, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Hvad kom først, fiskeægget eller fisken?
>
> Fisken er naturligvis nødt til at være skabt som han og hun for at kunne
> producere et æg.

Nu er legen ikke sådan, at du stiller alle spørgsmålene og forventer
svar - mens du samtidig sletter mine :)

Du skylder et svar.

Fra : Lyrik

Dato : 23-11-11 10:55

Den 23/11/11 10.25, Patruljen skrev:

> Nu er legen ikke sådan, at du stiller alle spørgsmålene og forventer
> svar - mens du samtidig sletter mine :)
>
> Du skylder et svar.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

OK så vender vi tilbage til dit geniale spørgsmål:

"> Så skal du bare se den bog-religiøses ansigt, da han blev spurgt -
> hvem eller hvad der skabte Gud?"

Jeg tror du allerede kender svaret, idet det er helt på linie med et
svar som de allerede kender.

Gud skabte naturligvis sig selv ud af ingenting! Ganske ligesom
universet som ateisten kender det.

MvH
Jens

Fra : Patruljen

Dato : 23-11-11 03:31

On 23 Nov., 10:55, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]

Som du kan se - rundorm formerer sig også via æg.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Toxocara_embryonated_eggs.jpg

Hvis du virkelig er interesseret i forskningen kan du læse videre her;

http://www.sciencedaily.com/releases/2004/11/041104005307.htm

http://www.paleo.geos.vt.edu/Shuhai/

Spændende faktisk.

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> OK så vender vi tilbage til dit geniale spørgsmål:

Tak, tak.

> [...]
> svar som de allerede kender.
>
> Gud skabte naturligvis sig selv ud af ingenting! Ganske ligesom

Jeg er ikke sikker på, hvordan ateisterne forklarer BB. Du mener, at
ateister - alle som en - bekender sig til et dogme, der hedder;
Universet skabte naturligvis sig selv ud af ingenting ?

Jeg er ikke sikker. TIlgengæld er jeg sikker på at dit svar lyder
således;
"Gud skabte sig selv - ud af ingenting."

Det er en tese, som du og andre kristne har ironiseret en del over.
Man kan kikke på, hvad I har skrevet gennem årene i denne og andre
grupper. Eksempelvis har du skrevet således;

--------------------------------------
Jeg vil begynde på en for dig.

I begyndelsen var ingenting.
Ingenting var øde og tomt.
Og intet svævede over intethedens vande.
Så sagde ingenting:
Der blive ingenting.
Og der blev-ingenting.

Dette var ateistens skabelseshistorie.
Den dag da ingenting kom af intet.
Altså er himmel og jord ingenting.
Mennesket er ingenting og skal blive til ingenting.
Alt søger mod ingenting.
Ateismen selv er -ingenting.
------------------------------------

Du er med andre ord parat til at erstatte ordet ateisten med "Den
kristne".

Jeg vil begynde på en for dig.

I begyndelsen var ingenting.
Ingenting var øde og tomt.
Og intet svævede over intethedens vande.
Så sagde ingenting:
Der blive ingenting.
Og der blev-ingenting.

Dette var den kristnes skabelseshistorie.
Kristendommen selv er -ingenting.

Interessant -

Fra : Lyrik

Dato : 23-11-11 15:16

Den 23/11/11 11.31, Patruljen skrev:

> [...]
> Den dag da ingenting kom af intet.
> Altså er himmel og jord ingenting.
> Mennesket er ingenting og skal blive til ingenting.

Nej det er ikke interessant.

Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-11-11 21:22

atruljen skrev i

> Jeg er ikke sikker. TIlgengæld er jeg sikker på at dit svar lyder
> således;
> "Gud skabte sig selv - ud af ingenting."

Det er ikke kristne der vil sige sådan - for siger man sådan er man ikke
kristen for det er i direkte modstrid med al kristen lære.