Afinstallering af programmer
Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-11-11 11:11

Jeg vil gerne slette Growl, Dropbox o.a., men de optræder ikke under
"Programmer". Hvordan slipper jeg så af med dem?

Growl ligger under systemindstillinger, men hvis jeg højreklikker bliver
jeg spurgt "Fjern indstillingsvinduet Growl", men det er jo upræcist.
Bliver programmet afinstalleret ved denne handling, eller hvordan ellers?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 22-11-11 11:15

On Tue, 22 Nov 2011 11:10:35 +0100, <Kurt Hansen> wrote:
> [...]
> jeg spurgt "Fjern indstillingsvinduet Growl", men det er jo upræcist.
> Bliver programmet afinstalleret ved denne handling, eller hvordan ellers?

Skal være nok det. Dropbox er da et program som man normalt legger i
Programmer eller Applications. Men det er kanskje menubarikonet du
tenker på. Burde være nok å bare avslutte Dropbox fra ikonet og slette
programmet.
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 22-11-11 11:16

On Tue, 22 Nov 2011 10:15:27 +0000 (UTC), <Tor Einar Samdahl> wrote:

> [...]
> Programmer eller Applications. Men det er kanskje menubarikonet du
> tenker på. Burde være nok å bare avslutte Dropbox fra ikonet og slette

Men det finnes en Growl Uinstaller her:
http://growl.info/downloads

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 22-11-11 19:11

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> [...]
> bliver jeg spurgt "Fjern indstillingsvinduet Growl", men det er jo
> upræcist. Bliver programmet afinstalleret ved denne handling, eller

De fleste applikationer kan du bare finde i Finderen og hive i
skraldespanden. Growl har et afinstalleringsscript.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 23-11-11 07:29

> Jeg vil gerne slette Growl, Dropbox o.a., men de optræder ikke under
> "Programmer". Hvordan slipper jeg så af med dem?

Jeg har også Growl på min maskine. Jeg aner ikke hvordan jeg har fået
det eller hvad det er godt for.
Hvorfor vil du fjerne det.
Michael C.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-11-11 07:57

Den 23/11/11 07.28, Michael Corfitsen skrev:

> Jeg har også Growl på min maskine. Jeg aner ikke hvordan jeg har fået
> det eller hvad det er godt for.
> Hvorfor vil du fjerne det.

Da jeg fik Mac skulle ting jo prøves af. Noget holdt - noget holdt ikke.
For mig et det en rutine at holde min maskine ren for noget der ikke
bliver brugt og bare fylder op.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-11 08:15

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> Jeg har også Growl på min maskine. Jeg aner ikke hvordan jeg har fået

Visse programmer lister det ind af bagvejen ...

> det eller hvad det er godt for.

Growl er et "notification framework" .... f.eks. når Transmit er færdig
med at synkronisere får jeg en Growl popup med en lille status tekst.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-11-11 19:10

> Growl er et "notification framework" .... f.eks. når Transmit er færdig
> med at synkronisere får jeg en Growl popup med en lille status tekst.

Jeg skylder Growl-folkene tak. Deres lille nummer med at lade den plage
om at blive opgraderet til payware, udløste at jeg fik afklaret hvordan
man bygger Growl vha Xcode. De har ellers ikke gjort det nemt for folk
der ikke tilhører inderkredsen...