Retsvidenskab.
Fra : Kispus

Dato : 21-11-11 13:10

En mand bliver dømt 7 års fængsel og idømt
at betale ofrene en halv million i erstatning.
Ofrene er altså tilkendt erstatning, men gerningsmanden
skal 7 år i fængsel og har vel ikke mulighed for at
betale den halve million.
Hva´ så ???????
Hilsen John
(Har lige hørt det i nyhederne)

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 21-11-11 14:39

On 21-11-2011 13:10, Kispus wrote:
> [...]
> Ofrene er altså tilkendt erstatning, men gerningsmanden
> skal 7 år i fængsel og har vel ikke mulighed for at

Prøv at spørge i jura-gruppen, det ved de nok mere om.

--
Lars

Fra : Jubi

Dato : 21-11-11 15:35

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Prøv at spørge i jura-gruppen, det ved de nok mere om.
>
> --
> Lars

Hvad ved juragruppen om mandens indtægter og bankbeholdning?
Mon ikke TV2 vil elske at granske i det?

--
Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Fra : Leif Neland

Dato : 21-11-11 16:05

"Jubi" <jubi@msn.com> skrev i en meddelelse
> "Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad ved juragruppen om mandens indtægter og bankbeholdning?
> Mon ikke TV2 vil elske at granske i det?

Der er vel et hus, han ikke har brug for, der kan sælges...

Slut på ikke-jura herfra.

Leif

Fra : Kispus

Dato : 21-11-11 17:01

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at spørge i jura-gruppen, det ved de nok mere om.
>
> --
> Lars
Har hentet gruppen, så det gør jeg-tak !!
John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-11-11 17:49

"Kispus" <nospam@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Det kan der ikke svares på ud fra det foreliggende. Hvad er han dømt for og
hvorfor fik de erstatning? Har gerningsmanden nogen penge? osv.
Som udgangspunkt er det ofrene selv, som skal forsøge at inddrive evt.
erstatninger via fogedret og hvad ved jeg.
Men der er dog en ikke uvæsentlig regel:
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=1824
den såkaldte offererstatningslov. Der findes beskrevet en masse ting, som
kan gøre at man kan få erstatningen via staten.
Men læs selv og vurder om de pgl. vil være omfattet af disse regler.

Kurt

Fra : Kispus

Dato : 22-11-11 13:49

> [...]
> kan gøre at man kan få erstatningen via staten.
> Men læs selv og vurder om de pgl. vil være omfattet af disse regler.

En meget fin redegørelse-tak !
John