MS Windows
briani 27239
Hvordan laver jeg W7 32 bit til 64 bit
Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-11-11 12:02

Jeg har en W7 inst disk med Ultimate, men uanset hvordan jeg inst
så kommer der kun 32 bit på. Hvordan får jeg den til at lave
inst som 64 bit??

Fra : Mogens

Dato : 19-11-11 12:07

Den 19-11-2011 12:02, Andersen [3650] skrev:
> Jeg har en W7 inst disk med Ultimate, men uanset hvordan jeg inst
> så kommer der kun 32 bit på. Hvordan får jeg den til at lave
> inst som 64 bit??

Du skal bruge en 64bit installation DVD.
32 bit og 64 bit er på hver sin disk.

Mogens

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-11-11 12:56

Den 19-11-2011 12:07, Mogens skrev:

> Du skal bruge en 64bit installation DVD.
> 32 bit og 64 bit er på hver sin disk.

OK det forstår jeg godt. Jeg undrer mig så bare
lidt idet jeg fik at vide det er en 64 bit inst jeg har.
Eller troede jeg havde, må det vel være.
Hmmmm på den igen.
Takker.

Fra : langballe75@hotmail.~

Dato : 19-11-11 14:21

Mon ikke man tør gætte på, at pc'en er 32bit? I så fald har du
forklaringen lige der! Det er nemlig pc/cpu'ens indre arkitektur der
er tale om, og den kan ikke "opgraderes" med software. Men google det.
hilsen mogens

Fra : Kurd

Dato : 20-11-11 00:36

<langballe75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Lad være med at gøre dig klog på ting, du INTET ved om.

Fra : Rado

Dato : 22-11-11 21:35

On Sun, 20 Nov 2011 00:36:28 +0100, "Kurd" <Kurd@kurd.xy> wrote:

> [...]
>hilsen mogens
>
>Lad være med at gøre dig klog på ting, du INTET ved om.

Det er da helt korrekt, i alt fald for CPUens vedkommende - den skal
være 64 bit for at kunne køre 64 bit OS,

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Chano Andersen

Dato : 22-11-11 23:27

Den 22/11/11 21.35, Rado skrev:
> Det er da helt korrekt, i alt fald for CPUens vedkommende - den skal
> være 64 bit for at kunne køre 64 bit OS,

Men det forhindre IKKE at man installere et 32-bit OS på en 64-bit CPU.

- Chano Andersen

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-11-11 02:21

Den 19/11/11 22.21, langballe75@hotmail.com skrev:
> Mon ikke man tør gætte på, at pc'en er 32bit? I så fald har du
> forklaringen lige der! Det er nemlig pc/cpu'ens indre arkitektur der
> er tale om, og den kan ikke "opgraderes" med software. Men google det.

Mit gæt er, at der er solgt meget få 32 bit PC'er siden Vista kom på
markedet.. Så mon ikke der er stor chance for at det er en 64bit CPU der
er i maskinen? Man kan sagtens installere et 32bit OS på en 64bit
maskine, men det giver ikke ret meget mening, da den ikke vil udnytte
CPU'en optimalt.

- Chano Andersen

Fra : emjeppesen

Dato : 20-11-11 07:45

> [...]

>forklaringen lige der! Det er nemlig pc/cpu'ens indre arkitektur der
>er tale om, og den kan ikke "opgraderes" med software. Men google det.

Eller se her
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions

Hilsen emj

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 20-11-11 08:38

On 20-11-2011 07:44, emjeppesen wrote:

> Eller se her
> http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions
>
> Hilsen emj

Start>højreklik>egenskaber og gætteriet er ovre!

/Erik

Fra : emjeppesen

Dato : 20-11-11 10:21

Erik Jakobsen skrev:

>Start>højreklik>egenskaber og gætteriet er ovre!

det svarer bare slet ikke på spørgerens spørgsmål.

Hilsen emj

Fra : Kurd

Dato : 20-11-11 12:54

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> det svarer bare slet ikke på spørgerens spørgsmål.
>
> Hilsen emj

Spørgeren fik det korrekte svar i det første svar. Efterfølgende har
adskillige forsøgt at vise forskellige grader af klogheder/dumheder. Uden
større held.

Fra : Henning

Dato : 20-11-11 12:55

On Sat, 19 Nov 2011 12:02:14 +0100, "Andersen [3650]"
<FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> wrote:

>Jeg har en W7 inst disk med Ultimate, men uanset hvordan jeg inst
>så kommer der kun 32 bit på. Hvordan får jeg den til at lave

Uanset hvordan - hvad mener du? Hvis du kun har en 32 bit
installations-disk, kan du ikke installere 64 bit.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-11-11 16:04

Den 20-11-2011 12:54, Henning skrev:
> Uanset hvordan - hvad mener du? Hvis du kun har en 32 bit
> installations-disk, kan du ikke installere 64 bit.

Ja det har jeg jo så fået konstateret. Troede bare der var begge
typer på samme DVD og man så valgte udgave under inst. og at det
var i denne process at jeg havde overset noget.
Der er jo ikke andet for end at jeg må i gang med den anden disc
Men det er da rart at man kan blive holdt lidt i hånden her på UN.

Fra : scootergrisen

Dato : 20-11-11 16:25

Hvad er grunden til du hellere vil have 64-bit udgaven ?

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-11-11 21:36

Den 20-11-2011 16:24, scootergrisen skrev:
> Hvad er grunden til du hellere vil have 64-bit udgaven ?
Har hørt flere fortælle at det hele kørte ligesom noget bedre.
Man udnytter f.eks alle de Gb RAM man har inst. over de små 4
et 32 bit system kan håndtere. Og sådan er der flere ting
der skulle forløbe bedre.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-11 08:30

Andersen [3650] har bragt dette til verden:
> Man udnytter f.eks alle de Gb RAM man har inst. over de små 4
> et 32 bit system kan håndtere.

Det er også den eneste grund - hvis du har mere end 4gb ram, så kan en
64 bit udnytte dem.

Men ellers er der ikke større fordele ved en 64 bit - tværtimod kan den
have problemer med ældre programmer, som 32 bit ikke har.

Men hvis du kun har nyere programmer, så er det helt fint med en 64 bit
- og den ekstra ram vil klart være en fordel.

Jan

Fra : scootergrisen

Dato : 21-11-11 22:12

Hvis jeg kunne vælge så ville jeg nok hellere have haft 32-bit end
64-bit som jeg har nu på min computer.

Jeg har nogen problemer med VLC for eksempel som har ikke havde på vista
32-bit... men det er anden anden computer så kan jo ikke udelukke det
kan være hardware eller noget.

Og så er der sådan noget med at der er 2 versioner af internet explorer
som også skal have 2 versioner af flash. Det irriterende sådan nogen
dobbelt ting.

Så har jeg forsøgt at køre nogen ældre programmer men får afvide de ikke
kan køre... mistænker det er fordi det er 64-bit windows da jeg syns jeg
nærmest kunne få alt til at køre på 32-bit.

Det selvfølgelig meget "sjov" og være med på det nyeste men nogen gange
vil man bare gerne have at tingene virker og er stabilt.

Fra : emjeppesen

Dato : 21-11-11 23:04

scootergrisen skrev:

>Hvis jeg kunne vælge så ville jeg nok hellere have haft 32-bit end
>64-bit som jeg har nu på min computer.

Det forstår jeg ikke.

>Jeg har nogen problemer med VLC for eksempel som har ikke havde på vista
>32-bit... men det er anden anden computer så kan jo ikke udelukke det
>kan være hardware eller noget.

VLC har jeg ikke haft problemer med overhovedet.
Kører seneste version.

>Og så er der sådan noget med at der er 2 versioner af internet explorer
>som også skal have 2 versioner af flash. Det irriterende sådan nogen
>dobbelt ting.

Hvordan kan det opstå, at du har 2 versioner af IE?
Kan du ikke bare afinstallere den ene?
Jeg kører selvfølgelig kun en 64-bit version af IE.

>Så har jeg forsøgt at køre nogen ældre programmer men får afvide de ikke
>kan køre... mistænker det er fordi det er 64-bit windows da jeg syns jeg
>nærmest kunne få alt til at køre på 32-bit.

De 32-bitprogrammer, som jeg har installeret kører uden problemer. Jeg
har ikke været udsat for andet.

>Det selvfølgelig meget "sjov" og være med på det nyeste men nogen gange
>vil man bare gerne have at tingene virker og er stabilt.

Min Windows 7 home 64-bit er 100 % stabil.
Du må kunne rette de fejl, du har.

Hilsen emj

Hilsen emj

Fra : Andersen [3650]

Dato : 22-11-11 15:19

Ja min bærbar kører også VLC, IE64 og andre 32 bit programmer uden bøvl.
Det kunne være du skulle give den et tjek ;oP

Fra : scootergrisen

Dato : 22-11-11 17:14

> VLC har jeg ikke haft problemer med overhovedet.
> Kører seneste version.

Har kørt med version 1.1.11 i noget tid og lige pludselig der kan
afspilleren stoppe midt i en sang også må jeg lukke programmet og starte
forfra.
Også hvis jeg afspiller en DVD så er den meget langsom til at gå til DVD
menuen i VLC, det virker dog hurtigt i andre programmer.

> Hvordan kan det opstå, at du har 2 versioner af IE?

Sådan er det fra ny af.

> Kan du ikke bare afinstallere den ene?

Nu bruger jeg ikke explore kun til tests, kan jo være jeg skal teste
noget på et tidspunkt.

> De 32-bitprogrammer, som jeg har installeret kører uden problemer. Jeg
> har ikke været udsat for andet.

Nej men prøv med et gammel windows program.
Hvis jeg for eksempel køre det her gamle spil i windows 64-bit får jeg
afvide det ikke virker i denne version af windows
:http://revolution.co.uk/?page_id=5&game_id=1&platform_id=0
Jeg mener at have kunne køre det i vista 32-bit.

> Du må kunne rette de fejl, du har.

Aner ikke hvordan jeg skulle rette det.
Jeg har prøvet at opdater alt hvad jeg kunne.

Fra : emjeppesen

Dato : 22-11-11 21:17

scootergrisen skrev:

>Sådan er det fra ny af.

Næh, det kan da ikke passe. I win7 får man mulighed for selv at
bestemme, hvilken browser man ønsker at installere og man installerer
næppe IE 2 gange.

Hilsen emj

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-11-11 21:37

emjeppesen skrev den 22-11-2011:

> Næh, det kan da ikke passe. I win7 får man mulighed for selv at
> bestemme, hvilken browser man ønsker at installere og man installerer
> næppe IE 2 gange.

I 64 bit Win 7 fik jeg ganske automatisk IE som både 32 og 64 bit og
selv hos Slem-ID support vidste de det.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Rado

Dato : 22-11-11 21:40

On Tue, 22 Nov 2011 21:16:50 +0100, emjeppesen <emj@> wrote:

>Næh, det kan da ikke passe. I win7 får man mulighed for selv at
>bestemme, hvilken browser man ønsker at installere og man installerer
>næppe IE 2 gange.

Mon ikke der er tale om både en 32 og en 64 bit version af IE? Det
blev der i alt fald installeret som default i den Win 7 jeg har
kørende.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 22-11-11 21:47

Den 22-11-2011 21:16, emjeppesen skrev:
> Næh, det kan da ikke passe. I win7 får man mulighed for selv at
> bestemme, hvilken browser man ønsker at installere og man installerer
> næppe IE 2 gange.

Næh, det kan ikke passe. I Win7-64 bliver installeret både 32bit og
64bit Explorer.

//finn

Fra : emjeppesen

Dato : 22-11-11 22:52

Cykelsmeden skrev:

>Næh, det kan ikke passe. I Win7-64 bliver installeret både 32bit og
>64bit Explorer.

Ikke hos mig.
jeg har kun en 64-bit version af IE installeret og det valg, blev jeg
tilbudt, første gang, jeg startede min PC med win7 64-bit.

Hilsen emj

Fra : scootergrisen

Dato : 22-11-11 23:13

> jeg har kun en 64-bit version af IE installeret og det valg, blev jeg
> tilbudt, første gang, jeg startede min PC med win7 64-bit.

Jeg kan ikke huske om jeg fik den valgmulighed første gang jeg tændte
computeren. Kan da godt være.

Fra : Kurd

Dato : 23-11-11 00:42

"scootergrisen" <scootergrisenSLETDETMEDSTORT@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:4ecc1e8a$0$282$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg kan ikke huske om jeg fik den valgmulighed første gang jeg tændte
> computeren. Kan da godt være.

Cykelsmeden har ret. Fru emjeppesen løber som sædvanligt med en halv vind.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-11 17:11

Den 22-11-2011 22:51, emjeppesen skrev:

> Ikke hos mig.
> jeg har kun en 64-bit version af IE installeret og det valg, blev jeg
> tilbudt, første gang, jeg startede min PC med win7 64-bit.
>
> Hilsen emj
Prøv at gå i C:\Program Files\internet Exporer\iexplore.exe dette er den
64bit iexplore. Derefter går du i C:\Program Files (x86)\internet
Explorer\iexplore.exe dette er 32bit udgaven

Fra : emjeppesen

Dato : 23-11-11 23:21

Paul Østerby Sørensen skrev:

>Prøv at gå i C:\Program Files\internet Exporer\iexplore.exe dette er den
>64bit iexplore. Derefter går du i C:\Program Files (x86)\internet
>Explorer\iexplore.exe dette er 32bit udgaven

Det var ovrraskende. Der er kun en udgave i tilføj/fjern programmer.
Hilsen emj

Fra : Kurd

Dato : 24-11-11 10:17

> Det var ovrraskende. Der er kun en udgave i tilføj/fjern programmer.
> Hilsen emj

Citat fra fru emjeppesen:

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-11-11 10:23

Den 23/11/11 23.20, emjeppesen skrev:

> Det var ovrraskende. Der er kun en udgave i tilføj/fjern programmer.

Korrekt, men den samme installation installere både 32 og 64 bit
versionerne.

- Chano Andersen

Fra : emjeppesen

Dato : 24-11-11 10:52

Chano Andersen skrev:

>Korrekt, men den samme installation installere både 32 og 64 bit
>versionerne.

OK, så kan man vel ikke engang afinstallere den version, som man ikke
bruger.

Hilsen emj

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-11-11 11:19

Den 24/11/11 10.52, emjeppesen skrev:

> OK, så kan man vel ikke engang afinstallere den version, som man ikke
> bruger.

Korrekt, det kan man ikke. Du kan dog manuelt slette filerne, og se hvad
der sker. Jeg vil dog kraftigt fraråde det, specielt med Internet
Explorer, da mange programmer bruger dens del komponenter til at vise
HTML med. Det er ikke noget man som almindelig bruger normalvis tænker
over, men som programmør er det dejligt at man lige kan sige "Brug en
lille del af IE til at vise det her, så jeg slipper for at genopfinde
den dybe tallerken".

Men hvis du er modig, kan du frit slette filerne for den version du ikke
bruger, men jeg tror du vil blive overrasket over, hvor meget software
der derefter ikke fungere.

- Chano Andersen

Fra : emjeppesen

Dato : 24-11-11 11:35

Chano Andersen skrev:

>Men hvis du er modig, kan du frit slette filerne for den version du ikke
>bruger, men jeg tror du vil blive overrasket over, hvor meget software
>der derefter ikke fungere.

Jeg har 4TB så jeg tror, jeg vil lade den ligge

Hilsen emj

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-11-11 19:35

Chano Andersen wrote:

> Mit gæt er, at der er solgt meget få 32 bit PC'er siden Vista kom på
> markedet..

Vi er nede i ting som AMD Geode LX, VIA C7 og de første Atom CPUer for at
finde noget som ikke er 64-bit.

--
Jesper Lund

Fra : langballe75@hotmail.~

Dato : 24-11-11 08:07

@De bit-konfuse:
Man kan godt køre 32bit-programmer på en 64bit-maskine - men ikke
omvendt!
Det er lissom ret indlysende hvis man gider at google emnet og sætte
sig bare en lille smule ind i det, inden man kæfter op i en ng.
Hrmmpf!

Opfat det som 32, henholdsvis 64, samtidige kontakter, der enten kan
være tændt eller slukket. Så følger det at 32 kontakters konfiguration
kan repeteres af 64 kontakter, hvor der så bliver et overskud på (64 -
32 = 32) 32 kontakter, der så bare kan ignoreres eller opfattes, af
systemet, som slukkede. Videre følger det at 64 kontakters
konfiguration *ikke* kan repeteres af 32 kontakter, da der jo er et
underskud på (32 - 64 = -32) 32 kontakter.
I praksis skal 64bit-styresystemet dog formidle 32bit-forbindelsen -
hvis det ikke kan det, ja, så kan man heller ikke køre 32bit-
programmer på 64bit-maskiner. Vel...

Hilsen mogens