MS Windows
briani 27239
Træls opstart Windows 7
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-11-11 18:32

Siden jeg for nogle uger siden installerede
et nyt skærmkort har det været umuligt for
mig at lave en almindelig koldstart af Win7.

Pt. går det til på følgende måde:

Tænd. Alt kommer i gang, men der kommer
intet skærmbillede.

Hold knappen nede ind til der lukkes ned.
Tænd igen. Nu gennemføres POST, og Windows
starter, men stopper ved "Windows Starter".

Hold knappen nede ind til der lukkes ned.
Tænd igen. Nu når jeg frem til "Reparer Windows"
eller "Start normalt".

"Reparer Windows" afhjælper ikke problemet.
Men vælger jeg i sidste runde "Start normalt"
kommer bæstet endeligt i gang som om intet var
hændt.

Alle drivere er opdateret. Jeg kan ikke finde
noget i enhedshåndtering, der ser forkert
ud. CHKDSK viser en fejlfri harddisk.

Genstart virker som det skal. Efter slumring
indtræder det oven for beskrevne forløb.

Nu er jeg løbet tør for ideer til, hvad jeg
kan stille op. Så gode råd -eller bare råd -
vil blive modtaget med tak.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 18-11-11 18:41

Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand også gå ind i
enhedshåndtering.
Slet alle skærme og skræmkort derinde og væg også at slette driveren ved
at sætte flyeben når du fjerner det hvis du kan.
Også genstart og se om du kan gå i slumring og genstarte normalt uden
den korrekte driver.

Så prøv igen og og installer skærmkortdriveren fra producentens
hjemmeside og vær sikker på du vælger den helt rigtige driver til det
rigtige system og om det er 32 eller 64 bit du køre.

Ellers prøv også at kør windows update og hent alt hvad der kan henter,
genstart og gør det igen og igen indtil der ikke er mere der kan hentes,
det kan være det løser et eller andet.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-11-11 19:53

Jørgen Farum Jensen skrev den 18-11-2011:
> Siden jeg for nogle uger siden installerede et nyt skærmkort har det været
> umuligt for
> mig at lave en almindelig koldstart af Win7.

Bruger dit grafikkort mere strøm end det gamle, for så er det måske din
strømforsyning der ikke kan klare den yderligere belastning.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Mcwm

Dato : 19-11-11 02:01

Den 18-11-2011 19:53, Jørgen Nielsen skrev:

> Bruger dit grafikkort mere strøm end det gamle, for så er det måske din
> strømforsyning der ikke kan klare den yderligere belastning.

Rigtig godt bud.... vil dog lige tilføje at det kunne hjælpe med en
BIOS-opdatering.

Venligst
Mcwm

Fra : Lyrik

Dato : 21-11-11 22:39

Den 18/11/11 18.31, Jørgen Farum Jensen skrev:
> Siden jeg for nogle uger siden installerede
> et nyt skærmkort har det været umuligt for
> mig at lave en almindelig koldstart af Win7.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg mener at have oplevet det engang da jeg kørte Windows. Problemet lå
i at den gamle grafikkortdriver bliver ved med at blive konflikte.

Har du fået fuldstændig fjernet den gamle driver. Den er linket til en
..inf-fil så vidt jeg husker.
Jeg mener at jeg fjernede driveren mens det gamle kort sad i. Det er
lettere fordi den stadig befinder sig i enhedshåndtering i kontrolpanel.
Lukkede og satte det nye kort i og genstartede. Så virkede det.

MvH
Jens

Fra : Henning

Dato : 22-11-11 08:49

On Fri, 18 Nov 2011 18:31:40 +0100, Jørgen Farum Jensen
<farumjensen@gmail.com> wrote:

>Siden jeg for nogle uger siden installerede
>et nyt skærmkort har det været umuligt for
>mig at lave en almindelig koldstart af Win7.

> [...]

Allerede her fortæller det dig, at fejlen ikke er Windows relateret.
Led efter hardwarefejl. Sæt det gamle kort i igen.