MS Windows
briani 27239
Ikoner på skrivebordet
Fra : Mendoza

Dato : 18-11-11 00:19

Hej

Jeg har fået et irriterende problem. Teksten under mine genveje på
skrivebordet har pludselig fået en "baggrundsfarve", hvor de før var
gennemsigtige, så man kunne se skrivebordet bag teksten.
Håber I forstår hvad jeg mener.

Hvordan får jeg ren tekst på gennemsigtig baggrund? Det er ikke en
mulighed at gendanne til et tidligere tidspunkt.
Det er Win XP

Mikael

Fra : Rado

Dato : 18-11-11 15:53

On Thu, 17 Nov 2011 23:18:53 -0800 (PST), Mendoza
<mikael1711@gmail.com> wrote:

>Jeg har fået et irriterende problem. Teksten under mine genveje på
>skrivebordet har pludselig fået en "baggrundsfarve", hvor de før var
>gennemsigtige, så man kunne se skrivebordet bag teksten.

Prøv det her:

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,1828908,00.asp

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Mendoza

Dato : 18-11-11 19:20

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv det her:
>
> http://www.pcmag.com/article2/0,2817,1828908,00.asp

Tak for linket, det prøver jeg!

Vh, Mikael

Fra : Pico

Dato : 18-11-11 18:55

Den 18-11-2011 08:18, Mendoza skrev:
> [...]
>
> Hvordan får jeg ren tekst på gennemsigtig baggrund? Det er ikke en
> mulighed at gendanne til et tidligere tidspunkt.

Prøv nedenstående:

Control Panel > System > Advanced > Settings i afsnittet 'Performance'
og under fanebladet Visual Effects skal der være flueben i 'Use drop
shadows for icon labels on the desktop' hvis du vil have gennemsigtige
ikonlabels på skrivebordet.

Åbn System i kontrolpanel, klik på fanebladet avanceret og herefter klik
på indstillinger for ydeevne, klik på fanebladet visuelle effekter, sæt
mærke ud for bruger defineret og sæt flueben ud for brug skygger til
ikoner på skrivebord.

--
MVH
Pico