KINA: Nul-tro gir nul-selvbedrag
Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-11 13:02

KINA: Nul-tro gir nul-selvbedrag
Fordi kineserne ikke har fået vor tradition for religionens
dagdrømmeri er deres psyke helt anderledes resultatorienteret og
konkret og har tendens til særlig ærlighed.
I vesten fristes vi konstant til at søge virkelighedsflugtens sødme og
vore mange selvbedrag gør os dygtige løgnere overfor hinanden. Vi tror
jo selv på usandheden, og kan derfor meddele den overbevisende og
uden tvivl og vaklen i vor stemme.
For at illustre mit bombastiske postulat om "kineserærlighed(der
naturligvis har mange undtagelser) vil jeg supplere med to sæt
citater,1. Nogle vestlige der analyserer selvbedrag som psykisk
fænomen. 2. Nogle typiske konfuzianske citater, jeg har udvalgt som
typiske for regionens mentalitet.
1.    "Det har jeg gjort," siger min hukommelse. "Det kan jeg ikke
have gjort," siger min stolthed og forbliver ubønhørlig. Omsider -
giver hukommelsen efter.Nietzsche , som var pioner for livsløgnens
psyykologi dengang da ingen ku forstå ord som selvhad. Et par
oplysnings og græske filosoffer havde anet fortrængningernes og
projektionernes mysterium, men Nietzsches Zarathustra-digt lagde det
hele på den flade hånd parat til epigonen Freud, som af angst for at
få sit tyveri gennemskuet, lod sine disciple kalde Nietxsche for
sindssyg syfilitiker, helt ud af den blå luft.
   In all great deceiver,
one thing is noteworthy: their belief in themselves. Nietzsche
   Ørkenens beduiner aflægger løfte om, at de ikke vil spise
fisk.Goethe
   The man who lies to himself can be more easily offended than
anyone else.
   The girl who cant dance says the band cant play. Yiddish
Proverbs
   Vi er så vante til at spille Komedie for andre, at vi til
sidst spiller Komedie for os selv.La Rochefoucauld
   Alt hvad vi gør, gør vi med henblik på noget andet. Aristotles
   Selvbedrag er den største af alle glæder   Voltaire
   Selvbedrag kan lede til selvdestruktion Æsop
   Hvo sig selv fornedrer, vil ophøjes. Nietzsche
   Men gladly believe that which they wish for.Cæsar-
   Folk bruger de penge, de ikke har, til at købe ting for, som
de ikke har brug for, så de kan imponere de mennesker, som de ikke kan
lide.       Steen Madsen 4 6
   Øjenvidner genkender ofte forbrydere de ikke har set.
Illustreret Videnskab nr. 7/97 p22
   I kærlighed begynder man med at bedrage sig selv, og man ender
med at bedrage andre      Oscar Wilde
2. Typiske fra Annales visende Fjernøst ærligheds og
jordnærhedstendens
Den kloge er langsom i sin tale og hurtig i sin handling. Konfucius
Den som ikke tænker på noget som MIT, han føler aldrig noget savn
efter noget, og plages aldrig af det fortabtes torn. Asiatisk ordsprog
Nothing knits man to man … like the frequent passage form hand to
hand of cash. Walter Sickert)
The happy people are failures because they are on such good terms with
themselves that they don't give a damn. Kina ordsprog//////
Den der bor nær templet, ler af guderne for han kender de ansattes
snoretræk. Kinesisk ordsprog.

Det første skridt er det sværeste. Det kræver al dit mod og styrke.
Ikke alle trin på livets vej kan tages uden anstrengelse, men vær
sikker på en ting. Det sværeste er det sjoveste. Kung Fu Tse ,
`The glad man is he who does not lose his child's heart.'K'ung Fu-tse
`What you do not want done to yourself, do not do to others.'
Confucius
Betal uret med ret og venlighed med venlighed. Kung-Fu-Tse
Der var en, som spurgte: "At gengælde uret med godhed, hvorledes er
det?" Mesteren sagde: "Hvor meget skulle man da gengælde godhed? Nej,
med retsind skal man gengælde uret, med godhed skal man gengælde
godhed."Kung-Fu-Tse
En uddannelse, der går ud på at huske ting blot for at svare på folks
spørgsmål, kvalificerer ikke en til at være lærer.Kung-Fu-Tse
Essensen af viden er ikke at besidde den, men at anvende den.Confucius
Fra naturens hånd ligner mennesker hinanden, men frem gennem livet
udvikler de sig meget forskelligt. Kung- Fu-Tse
He who speaks without modesty will find it difficult to make his words
good.Confucius
Heaven means to be one with God.Confucius (B.C. 551-479)Chinese
Ethical Teacher - Founder of Confucianism
Hvad du ikke ønsker gjort mod dig selv, skal du ikke gøre mod
andre.Kung-Fu-Tse
I et velstyret land er fattigdom noget, man burde skamme sig over. I
et slet styret land er rigdom noget, man burde skamme sig over.
Kung-fu-tse
I used to spend whole days without food and whole nights without sleep
in order to meditate. But I made no progress. Study, I found, was
better. Confucius
If names are not correct, language will not be in accordance to the
truth of things.Confucius
It is not truth that makes man great, but man who makes truth great.
Confucius
Jeg skal fortælle jer, hvad viden er.At vide når man ved noget, og at
vide når man ikke ved noget.Det er viden.Confucius
Learning without thought is labour lost; thought without learning is
perilous.Confucius
Man kan måske nok få folk til at følge en bevægelse, men det er ikke
sikkert, man kan få dem til at forstå den. Kung-Fu-Tse
Mand og hustru skal opføre sig overfor hinanden som om de var gæst i
hinandens hjemKung-Fu-Tse
Never contract friendship with a man that is not better than
thyself.Confucius (B.C. 551-479)Chinese Ethical Teacher - Founder of
Confucianism
Når du ser en god mand, prøv, om du kan ligne ham; når du ser en ond
mand, prøv at finde hans fejl hos dig selv.Kung-Fu-Tse
Recompense injury with justice, and recompense kindness with
kindness.Confucius
The essence of knowledge is possesing it, to use it.Confucius
The superior man understands what is right; the inferior man
understands what will sell.Confucius
The wise find pleasure in water; the virtuous find pleasure in hills.
The wise are active; the virtuous are tranquil. The wise are joyful;
the virtuous are long-lived.Confucius
There is no spectacle more agreeable than watching an old friend fall
from a roof.Confucius
They who know the truth are not equal to those who love it, and they
who love it are not equal to those who delight in it. Confucius
To be wronged is nothing unless you continue to remember it.Confucius
To love a thing means wanting it to live.Confucius
We take greater pains to persuade others that we are happy than in
endeavoring to think so ourselves Confucius (B.C. 551-479)Chinese
Ethical Teacher - Founder of Confucianism.
What the superior man seeks is in himself. What the mean man seeks is
in others. Confucius
Without feelings of respect, what is there to distinguish men from
beats?Confucius

Hvis man forlanger meget af sig selv, og kun lidt af andre, så undgår
man andres nag. Kun-fu-tse
"Hvis du tænker for længe på det næste skridt, kommer du til at
tilbringe livet på et ben"
   "People in the West are always getting ready to live
ChineseProverb
Følg ham der søger sandheden. Flygt længst muligt væk fra ham, der
tror han har fundet den. Han tager fejl! Han er blot holdt op med at
søge. Kung Fu Tse , beundret af samuraier som Zen-vis
Det højeste, man kan nå, er ikke aldrig at falde, men at rejse sig
efter hvert fald. Kinesisk ordsprog The English laws punish
vice; the Chinese laws do more, they reward virtue. Goldsmith
(1728-1774)English Poet and Prose Writer
Le ikke af de gamle - du vil selv ende sådan. Kinesisk ordsprog
"Når hund og kat går hver til sit bliver der ikke slagsmål". Kinesisk
ordsprog
En Mand uden smil burde aldrig åbne en butik.      Kinesisk
Ordsprog
To believe in one's dreams is to spend all of one's life
asleep.Chinese proverb
If the first words fail... Ten thousand will not then avail.Chinese
Proverb Chinese ProverbAnonymous Saying of Chinese Origin
Beat your child once a day. If you don't know why, he does.Chinese
proverb
Going to law is losing a cow for the sake of a cat. Deal with things
before they appear. Put things in order before disorder arises.
Anonymous Saying of Chinese Origin
To forget one's ancestors is to be a brook without a source, a tree
without a root. Chinese Proverb
Two barrels of tears do not heal a bruise. Chinese Proverb
He who asks is a fool for five minutes, but he who does not ask
remains a fool forever.Chinese proverb
To be uncertain is to be unco   mfortable, but to be certain is to be
ridiculous. Chinese proverb
Happiness is the absence of the striving for happiness Chuang-tzu (fl.
B.C. 350)Chinese Philosopher.
Man lever ikke forgæves, hvis der findes nogen i denne verden, der
virkelig forstår en. Chang-Chao
Den ædle stiller krav til sig selv - den simple til andre. Kung-fu-Tse
Hvis man forlanger meget af sig selv, og kun lidt af andre, så undgår
man andres nag. Kun-fu-tse

Du kan ikke hindre sorgens fugle i at flyve over dit hoved, men du kan
forhindre dem i at at bygge rede i dit hår. Kina ordsprog

Den ædle stiller krav til sig selv - den simple til andre. Kung-fu-Tse
Det er bedre at tænde et lille lys end at forbande mørket
   Når er træ er blæst omkuld, viser det sig, at grenene er
større end rødderne.       Kinesisk Ordsprog
Et folk af gammel kultur trænger ofte mindre til at lære det, det ikke
ved, end til på ny at lære det, det har glemt.       Lao Tse
At lære andre at kende er visdom. At lære at kende sig selv er den
højeste visdom. Lao-Tse
   En mand tror, han ved, men en kvinde ved bedre.   Kinesisk
ordsprog
Kvindens tunge er hendes sværd - og hun passer godt på, at det ikke
ruster Kinesisk ordsprog
   Kærligheden er soyasovsen på livets Chop Suey. Kinesisk
ordsprog

Alle vanskelige ting udspringer af noget der er let og alle store ting
udspringer af noget der er småt. Lao Thse
Det liv du lever er ikke til låns. Du har fået det og ejer det. Glæd
det og lev det. Kung Fu Tse

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 17-11-11 05:38

On 17 Nov., 13:01, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
> udspringer af noget der er småt. Lao Thse
> Det liv du lever er ikke til låns. Du har fået det og ejer det. Glæd

De er nogle utaknemmlige røvhuller, der ikke forstår hvor hårdt det
har været
at øge sandsynligheden for, at i alle kommer i det kvante mekaniske
mareridt og bliver
torteret for altid, indtil det er 100% sikkert, med undtagelse af:

Den Umenneskelige Peter!
Jesus Kristus også kendt som Hare Krisna, den lynhurtige hare der nu
er N/A for Jer!
Og de Muslimske Mænd også kendt som De Muslimske Hunde!

Sane Peter

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 17-11-11 06:20

On 17 Nov., 13:38, Peter Nicolaysen <peternicolay...@gmail.com> wrote:

> [...]
> er N/A for Jer!
> Og de Muslimske Mænd også kendt som De Muslimske Hunde!

Der er alt for mange sindsyge teoretikere der har den holdning i Kina,
at Sociopaten Bjørnholt ville tortere og røvpule den usindsyge Peter
selvom at den usindsyge Peter havde spist en masse hovedpinepiller,
bare fordi at han er en socipoath istedet for at han er et dumt svin
af en forædder
(der er så sindsyg at arten er blevet myrdet, den ved det bare ikke
endnu!)

Sane Peter

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 17-11-11 07:19

On 17 Nov., 14:19, Peter Nicolaysen <peternicolay...@gmail.com> wrote:

> [...]
> af en forædder
> (der er så sindsyg at arten er blevet myrdet, den ved det bare ikke

Nåde kommer i Helvede forstår de Nåde bedre
(Cerberus) Det seriøse B, Sir B er us!

Sane Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-11 16:22

On Thu, 17 Nov 2011 06:19:07 -0800 (PST), Peter Nicolaysen
<peternicolaysen@gmail.com> wrote:

>Nåde kommer i Helvede forstår de Nåde bedre
>(Cerberus) Det seriøse B, Sir B er us!
>
>Sane Peter

Der er politik i at diskutere generalisering om muslimer og kinesere
med brug af DOKUMENTATION som her

Kan noget jeg angiver med citater betvivles?

Helvede ved vi intet om så det er OT

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 17-11-11 07:05

> [...]
> af en forædder
> (der er så sindsyg at arten er blevet myrdet, den ved det bare ikke

Og så er jeg ved at være færdig med at ødelægge Calvinisternes
vrangforestillinger!

Sane Peter

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 17-11-11 09:06

On 17 Nov., 16:21, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> Der er politik i at diskutere generalisering om muslimer og kinesere
> med brug af DOKUMENTATION som her
>
> Kan noget jeg angiver med citater betvivles?
>
> Helvede ved vi intet om så det er OT

Jeg ved at jeg fik halsbrænd af hel hvede da jeg var yngre og min
underbevidsthed
har hadet det lige siden!

Sane Peter