MS Windows
briani 27239
Partition tool?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-11-11 10:51

Jeg har for længe siden i en nyhedsgruppe flere gange anbefalet et
gratis partition-tool, men nu hvor jeg selv skal bruge det kan jeg self
ikke selv det ;)

Anyone? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ole C

Dato : 16-11-11 10:57

Hans Paulin (6310) skrev blandt andet:

> Jeg har for længe siden i en nyhedsgruppe flere gange anbefalet et
> gratis partition-tool, men nu hvor jeg selv skal bruge det kan jeg
> self ikke selv det ;)
>
> Anyone? :)

Et par sekunder på Google viser for eksempel dette fra EaseUS:
http://www.partition-tool.com/product.htm

--
vh
Ole C

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-11-11 11:01

Følgende er skrevet af Ole C:
> Et par sekunder på Google viser for eksempel dette

Det er ikke fordi jeg ikke kan finde *noget* selv :)

Jeg gjorde det i søndags, maskinen genstartede og stod så og brummede i
3 timer før jeg hev stikket ud.

Herefter var den umulig at starte, så 12 timers inst. var spildt.

Det jeg manglede var noget som andre havde gode erfaringer med
eller...hvis det var at andre kunne finde dét som jeg i sin tid
anbefalede for dét kan jeg nemlig ikke selv.

Men tak!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-11-11 11:05

Følgende er skrevet af Ole C:
> Et par sekunder på Google viser for eksempel dette fra EaseUS:
> http://www.partition-tool.com/product.htm

Og det *er* det jeg anbefalede i sin tid! :) :

http://www.ezz.dk/654892-windows-7-rc-nu-pa/4

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ole C

Dato : 16-11-11 14:22

Hans Paulin (6310) skrev blandt andet:

> Følgende er skrevet af Ole C:
>
> Og det *er* det jeg anbefalede i sin tid! :) :

Men burde Win7 ikke kunne gøre det uden tredieparts programmer?

--
vh
Ole C

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-11-11 09:25

On 16 Nov., 14:22, "Ole C" <m...@olec.invalid> wrote:

> Men burde Win7 ikke kunne gøre det uden tredieparts programmer?

Dét kan den; har osse kigget på det dog uden at få hul igennem;
partition-tool derimod har jeg gode erfaringer med.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-11-11 10:57

Hans Paulin (6310):
> kan jeg self ikke selv det

kan jeg self ikke selv *finde* det ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mcwm

Dato : 16-11-11 13:02

Den 16-11-2011 10:50, Hans Paulin (6310) skrev:
> Jeg har for længe siden i en nyhedsgruppe flere gange anbefalet et
> gratis partition-tool, men nu hvor jeg selv skal bruge det kan jeg self
> ikke selv det ;)
>
> Anyone? :)

Til hvilket OS Hans?

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-11-11 13:44

Mcwm formulerede spørgsmålet:
> Til hvilket OS Hans?

Jeg har en W7 og en XP jeg vil lægge på samme disk for at kunne hale en
driver til mit Sound Blaster Live! ud af XP'en og bruge i W7.

Er lykkedes før på en Dell D610 :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mcwm

Dato : 16-11-11 23:48

Den 16-11-2011 13:43, Hans Paulin (6310) skrev:
> Jeg har en W7 og en XP jeg vil lægge på samme disk for at kunne hale en
> driver til mit Sound Blaster Live! ud af XP'en og bruge i W7.
>
> Er lykkedes før på en Dell D610
Jeg har et lydkort magen til. Det har jeg stadig ikke kunnet få til at
virke under 7. Blot til info.

Er det XP eller 7 du prøver at ændre diskfordelingen i?

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-11-11 23:54

Mcwm forklarede:
> Jeg har et lydkort magen til. Det har jeg stadig ikke kunnet få til at virke
> under 7. Blot til info.

Øv.

Jeg har endda 2 af dem.

Alternativt har jeg et andet gammelt kinøjser-kort.

Du har ikke prøvet stuntet med at hale en driver ud af XP?

> Er det XP eller 7 du prøver at ændre diskfordelingen i?

Pt. ligger der W7 på.

Har nærlæst på W7 og ved nu hvordan jeg får den til det :)

Rigtige mænd læser ellers ikke hvad der står under "Hjælp" ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mcwm

Dato : 17-11-11 00:03

Den 16-11-2011 23:54, Hans Paulin (6310) skrev:
> Mcwm forklarede:
>
> Øv.

Jeg har fundet en, som det påstås vil kunne få det til at køre under 7,
men har ikke rodet så meget med det at jeg har fået det til at spille.

Ønsker du en kopi, så drop en mail.

> Jeg har endda 2 af dem.
>
> Alternativt har jeg et andet gammelt kinøjser-kort.
>
> Du har ikke prøvet stuntet med at hale en driver ud af XP?

Jo, mange gange... så mange gange at jeg vel har 10-15 gig drivere

> Pt. ligger der W7 på.

Mon ikke jeg har noget liggende der kan bruges.

Så fejler alt andet, så drop mig en mail. Adressen er valid.

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-11-11 00:09

Mcwm frembragte:
> Jeg har fundet en, som det påstås vil kunne få det til at køre under 7, men
> har ikke rodet så meget med det at jeg har fået det til at spille.

Hvis du ikke ka ka jeg nok heller ikke :)

> Ønsker du en kopi, så drop en mail.

På vej :)

> Jo, mange gange... så mange gange at jeg vel har 10-15 gig drivere

Ok :)

> Mon ikke jeg har noget liggende der kan bruges.

Hardware?

> Så fejler alt andet, så drop mig en mail. Adressen er valid.

Ok tak :)

Kommer til maskinen i morgen nat :)

Sender en mail til dig med det samme - sådan rent profylaktisk :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mcwm

Dato : 17-11-11 00:17

Den 17-11-2011 00:08, Hans Paulin (6310) skrev:
> Sender en mail til dig med det samme
er besvaret, vi tager den på mail fra nu

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-11-11 00:24

Efter mange tanker skrev Mcwm:
> er besvaret, vi tager den på mail fra nu

Oki :)

Hans
www.zofiaoghans.dk