Mac Pro 1.1 genstarter
Fra : Franz Berliner

Dato : 15-11-11 14:36

Har en Mac Pro 1.1 der er begyndt uden varsel at genstarte sig selv.

Nogen der har en ide om hvor jeg skal begynde at lede efter fejlen?

Er det størmforsyningen der er ved at stå af eller kan der være andre
ting der provokerer den til det (dårlig ram eller sådan noget?)

(Man får ingen advarsel, den går bare i sort og starter så op igen.
Kører nyeste version af 10.6, har gjort de simple ting som at skrifte
powercord, sætte i en anden stikkontakt og den slags. Temperaturen
bliver i følge iStat ikke specielt høj i den)

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Esben

Dato : 15-11-11 15:30

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
> powercord, sætte i en anden stikkontakt og den slags. Temperaturen
> bliver i følge iStat ikke specielt høj i den)

Tag lige strømmen og se om den holder klokken, altså om backup-batteri
virker. Ellers er det nok noget mere alvorligt...

vh esben

dbaremig@udeladget2net.dk
udelad udelad

Fra : Franz Berliner

Dato : 15-11-11 15:42

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Tag lige strømmen og se om den holder klokken, altså om backup-batteri
> virker. Ellers er det nok noget mere alvorligt...

Det prøver jeg lige. Har dog lige fundet ud af at det sker hvis man
skubber til maskinen/vipper lidt med den, så der må næste sidde et eller
andet løst eller lign.... meget besynderligt eftersom maskinen har stået
præcis det samme sted de sidste 2 år.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-11-11 15:52

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> meget besynderligt eftersom maskinen har stået
> præcis det samme sted de sidste 2 år.

Jordskælv ?

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 15-11-11 16:17

> Jordskælv ?

Ikke hvad jeg ved af - og mener heller ikke at der har gået specielt
tykke mennesker rundt om den - derudover står den på et ret stabilt
betongulv.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-11-11 15:48

stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) writes:

> [...]
> powercord, sætte i en anden stikkontakt og den slags. Temperaturen
> bliver i følge iStat ikke specielt høj i den)

Var det ikke dig der havde et ikke-Apple grafikkort i maskinen? Det
kunne let være et driverproblem.

Fra : Franz Berliner

Dato : 15-11-11 16:15

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111115 <nospam0002+20111115@gmail.com> wrote:

> Var det ikke dig der havde et ikke-Apple grafikkort i maskinen? Det
> kunne let være et driverproblem.

Nej, det var en anden Mac Pro, den har fået et Radeon HD 5770 og kører
bedre end nogensinde før
Den her har det originale geforce 7300 - men kan det virkelig få
maskinen til at genstarte ved en let berøring - burde den ikke gå ned
med en fejl af en art så?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-11-11 16:26

stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) writes:

> Nej, det var en anden Mac Pro, den har fået et Radeon HD 5770 og kører
> bedre end nogensinde før

SÃ¥ byt grafikkort :)

> Den her har det originale geforce 7300 - men kan det virkelig få
> maskinen til at genstarte ved en let berøring - burde den ikke gå ned
> med en fejl af en art så?

Er maskinen korrekt jordet?

Fra : Franz Berliner

Dato : 15-11-11 17:21

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111115 <nospam0002+20111115@gmail.com> wrote:

> Så byt grafikkort :)

Synes det lyder mystisk hvis grafikkort skulle få den til at crashe på
den måde, men hvis andet ikke virker er det selvfølgelig et forsøg værd.

> Er maskinen korrekt jordet?

Ja.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-11-11 16:30

Franz Berliner wrote:
> [...]
> powercord, sætte i en anden stikkontakt og den slags. Temperaturen
> bliver i følge iStat ikke specielt høj i den)

Hm, lyder som den termosikring, der sidder inde i selve PSU'en, der har
det skidt... Og det er desværre ikke en, man selv kan skifte, så det er
nok en ny PSU....

- Har du prøvet at slette alle energiindstillingerne?

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-11-11 18:12

stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) writes:

> Synes det lyder mystisk hvis grafikkort skulle få den til at crashe på
> den måde, men hvis andet ikke virker er det selvfølgelig et forsøg værd.

Det var lidt i spøg. Jeg tror ikke det er det.

> Ja.

Jeg ville dobbeltchecke det hvis jeg var dig.

Der er et eller andet meget følsomt, enten for mekanisk, eller for
fejlstrømme.