MS Windows
briani 27239
HOV - Nyhedsgrupper forsvandt
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-11-11 16:20

Her til morgen forsvandt halvdelen af de nyhedsgrupper jeg havde på
computeren.
Hvis jeg klikkede på dem, skrev den "nyhedsgruppen eksisterer ikke"
eller noget i den retning - og så fes den væk. farvel-farvel.
Jeg bad op at få en liste over alle tilgængelige nyhedsgrupper, for at se om
der var tale om noget teknik-koks hos TDC, så de var røget ud ved en fejl.
Den begyndte så at
opdatere alle tilgængelige nyhedsgruppen, men den fandt kun 15.000. Den
plejer at finde 3 gange så mange.

Nogen der ved hvad der er sket? - Er de ved at lukke "nyhedsgruppe-systemet"
?

Hilsen Åge

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-11-11 16:33

Følgende er skrevet af Åge Halldorsson:
> Her til morgen forsvandt halvdelen af de nyhedsgrupper jeg havde på
> computeren.

Det har ikke noget med Windows at gøre, så prøv i udbyder-gruppen, hvor
der er flere indlæg om emnet i forvejen !

News:dk.edb.internet.udbydere

Jan

Fra : Peter

Dato : 15-11-11 17:15

> [...]
>
> Det har ikke noget med Windows at gøre, så prøv i udbyder-gruppen, hvor
> der er flere indlæg om emnet i forvejen !

Meget smart - den er også fjernet.

PeterB

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-11-11 17:21

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det har ikke noget med Windows at gøre, så prøv i udbyder-gruppen, hvor
> der er flere indlæg om emnet i forvejen !

Hvordan? - Denne gruppe er også nedlagt

Hilsen Åge

Fra : Snuden

Dato : 15-11-11 17:49

On Tue, 15 Nov 2011 17:21:08 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

>Hvordan? - Denne gruppe er også nedlagt

Næppe nedlagt, men det er muligt TDC har valgt ikke at hoste grupper
der ikke har synderlig meget trafik. Har I overvejet at spørge TDC?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-11-11 18:42

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Næppe nedlagt, men det er muligt TDC har valgt ikke at hoste grupper
> der ikke har synderlig meget trafik.

Det er ellers nogle af de mest brugte nyhedsgrupper der er nedlagt.
Man har f.eks. beholdt en gruppe, som ikke har hasft et eneste indlæg i
mange mange måneder.

Har I overvejet at spørge TDC?

TDC har først nu til aften modtaget fejlmelding.
De vidste ikke noget om at der var problemer, så de har derfor intet
foretaget sig i dagens løb for fejlretning. De har ikke fået fejlmelding før
jeg ringede ind lige nu

Hilsen Åge

Fra : Ralphk

Dato : 15-11-11 19:14

>Har I overvejet at spørge TDC?

Jeg har TDC og jeg har dk.edb.internet.udbydere og har ingen problemer med
den.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-11-11 19:58

"Ralphk" <Kyedmember(fjern)@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har TDC og jeg har dk.edb.internet.udbydere og har ingen problemer med
> den.

Den må være in-aktiv. prøv at klikke på den.

TDC læser den ikke ind, når du beder om en opdatering. Har netop prøvet.
Gruppen eksisterer simpelthen ikke, så det kan ikke passe.
De kan ikke sende gruppen til dig og ikke til os andre.

Hilsen Åge

Fra : Ralphk

Dato : 15-11-11 21:47

> [...]

>Gruppen eksisterer simpelthen ikke, så det kan ikke passe.
> De kan ikke sende gruppen til dig og ikke til os andre.

Alle indlæg helt tilbage til 22-05-2011 kan jeg læse samt alle tråde.
Tror at det er dig der er in-aktiv.

Fra : pcs

Dato : 15-11-11 22:31

> Alle indlæg helt tilbage til 22-05-2011 kan jeg læse samt alle tråde.
> Tror at det er dig der er in-aktiv.

Problemet eksisterer nu også i min ende af nettet. Grupper forsvinder pist
væk, når man beder om at få dem opdateret og man kan ikke genaktivere
grupperne, for de findes bare ikke længere på listen...... meget mystisk.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-11-11 07:26

"Ralphk" <Kyedmember(fjern)@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Alle indlæg helt tilbage til 22-05-2011 kan jeg læse samt alle tråde.
> Tror at det er dig der er in-aktiv.

Det er ellers galt med systemet over hele landet, undtagen hos dig.
TDC er påbegyndt fejlretning, ifølge deres hotline.

Altså undtagen hos dig

Hilsen Åge

Fra : Rado

Dato : 16-11-11 15:47

On Tue, 15 Nov 2011 19:14:03 +0100, "Ralphk"
<Kyedmember(fjern)@gmail.com> wrote:

>Jeg har TDC og jeg har dk.edb.internet.udbydere og har ingen problemer med
>den.

Jeg har undret mig over at der ingen indlæg har været i dk.forbruger i
to døgn nu? Det er ikke normalt.

Har også TDC.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : emjeppesen

Dato : 16-11-11 16:10

Rado skrev:

>Jeg har undret mig over at der ingen indlæg har været i dk.forbruger i
>to døgn nu? Det er ikke normalt.

Der var da også 9 indlæg i går.

Hilsen emj

Fra : Rado

Dato : 18-11-11 15:41

On Wed, 16 Nov 2011 16:10:22 +0100, emjeppesen <emj@> wrote:

>Der var da også 9 indlæg i går.

Ikke på TDCs server. Og der er stadig ingen nye.

Fra : emjeppesen

Dato : 18-11-11 16:17

Rado skrev:

>Ikke på TDCs server. Og der er stadig ingen nye.

det er jeg så til gengæld træt af at høre om. Skift til
news.sunsite.dk
Den er gratis og har ikke problemer med grupperne.

Hilsen emj

Fra : George

Dato : 18-11-11 17:00

Den 18-11-2011 16:17, emjeppesen skrev:
> Skift til > news.sunsite.dk
> Den er gratis og har ikke problemer med grupperne.

Der det problem, at mange af de nyhedsgrupper, som ikke
længere er tilgængelige via tdc.news.dk, ikke findes på
news.sunsite.dk.

(dk.fritid.sejlads, dk.edb.hardware og dk.teknik.lyd findes
på news.sunsite.dk, mens mange - især - udenlandske grupper,
f.eks. uk .rec.sailing, alt.comp.hardware.pc-homebuilt og
rec.boats.cruising, ikke findes på news.sunsite.dk)

George

Fra : emjeppesen

Dato : 18-11-11 17:32

George skrev:

>mens mange - især - udenlandske grupper,
>f.eks. uk .rec.sailing, alt.comp.hardware.pc-homebuilt og
>rec.boats.cruising, ikke findes på news.sunsite.dk)

Nu har jeg kun lige tjekket
alt.comp.hardware.pc-homebuilt
og uk .rec.sailing, som korrekt hedder uk.rec.sailing
og de er da på sunsite. Det er de sidste to du nævner sikkert også.

Hilsen emj

Fra : George

Dato : 18-11-11 17:49

Den 18-11-2011 17:31, emjeppesen skrev:

> [...]
> og uk .rec.sailing, som korrekt hedder uk.rec.sailing
> og de er da på sunsite. Det er de sidste to du nævner sikkert også.

Jeg har fundet alt.comp.hardware.pc-homebuilt, men jeg kan
ikke finde uk.rec.sailing og rec.boats.cruising.

jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kunne finde
alt.comp.hardware.pc-homebuilt før, men nu kan jeg
(stavefejl ?).

Men jeg kan stadig ikke finde noget med sailing eller cruising

George

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-11-11 17:59

George skrev den 18-11-2011:
> [...]
> (stavefejl ?).
>
> Men jeg kan stadig ikke finde noget med sailing eller cruising

Har du opdateret din gruppeliste, de er på min.

uk.rec.sailing 2992 indlæg
rec.boats.cruising 3957 indlæg

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : George

Dato : 18-11-11 18:12

Den 18-11-2011 17:58, Jørgen Nielsen skrev:

> Har du opdateret din gruppeliste, de er på min.
>
> uk.rec.sailing 2992 indlæg
> rec.boats.cruising 3957 indlæg

Ja, nu har jeg - igen. Jeg oprettede mit abonnement i går.

- men stadig uden det ønskede resultat

George

Fra : emjeppesen

Dato : 18-11-11 19:16

George skrev:

>Men jeg kan stadig ikke finde noget med sailing eller cruising
>
>George

Det er sgu da fordi du stadig kører med TDC-news.
Sæt din newsreader op med sunsite, så skal du bare se løjer.

Hilsen emj

Fra : George

Dato : 18-11-11 17:51

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-11-11 17:57

George skrev:

>men jeg kan ikke finde uk.rec.sailing og rec.boats.cruising.

Jeg prøvede lige om de er på sunsite hos mig, og det er de

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : George

Dato : 18-11-11 18:03

Den 18-11-2011 17:57, Ivan V. Klattrup skrev:

> Jeg prøvede lige om de er på sunsite hos mig, og det er de

Hvad kan forskellen være ?

Jeg har prøvet at indsætte hele navnet og at skrive dele af
navnet (f.eks. uk uden at finde uk.rec.sailing)

George

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-11-11 18:07

George skrev:

>Hvad kan forskellen være ?

ved ikke, prøv at trykke på opdater-knappen i vinduet med abonner, og se
om de kommer efter en opdatering af gruppelisten

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-11-11 18:12

George skrev den 18-11-2011:

> Hvad kan forskellen være ?
>
> Jeg har prøvet at indsætte hele navnet og at skrive dele af navnet (f.eks. uk
> uden at finde uk.rec.sailing)
Er du helt sikker på at det hos Sunsite du checker, for de findes ikke
hos TDC, som du sender indlægget fra.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : George

Dato : 19-11-11 15:01

Den 18-11-2011 18:11, Jørgen Nielsen skrev:

> Er du helt sikker på at det hos Sunsite du checker, for de
> findes ikke hos TDC, som du sender indlægget fra.

Ja, det var news.sunsite.dk jeg undersøgte - og jeg har
opdateret listen og kan stadig ikke finde uk.rec.sailing og
rec.boats.cruising.

George

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-11-11 15:21

George wrote:

> Ja, det var news.sunsite.dk jeg undersøgte - og jeg har
> opdateret listen og kan stadig ikke finde uk.rec.sailing og
> rec.boats.cruising.

Jeg er koblet op til news.dotsrc.org som burde pege på samme
nyhedsserver som news.sunsite.dk. Jeg kan se såvel uk.rec.sailing som
rec.boats.cruising.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-11-11 15:34

Den 19/11/11 15.01, George skrev:

> Ja, det var news.sunsite.dk jeg undersøgte - og jeg har opdateret listen
> og kan stadig ikke finde uk.rec.sailing og rec.boats.cruising.

Jeg kan lige som Erik Olsen, også finde de nævnte grupper hos dotsrc,
også efter en opdatering af newsgroup listen.

Prøv eventuelt med en anden newsreader, for at udelukke fejl i din
readers gruppe liste.

- Chano Andersen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-11-11 15:54

George skrev den 19-11-2011:

> Ja, det var news.sunsite.dk jeg undersøgte - og jeg har opdateret listen og
> kan stadig ikke finde uk.rec.sailing og rec.boats.cruising.

Som du kan se er vi flere der har checket sunsite og kan finde
grupperne, men jeg kan ikke finde dem hos TDC.
Jeg kender ikke Thunderbyte, men er du helt sikker på at den ikke har
snydt dig og vist dig TDC's gruppeliste.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : George

Dato : 21-11-11 15:41

Den 19-11-2011 15:54, Jørgen Nielsen skrev:

> [...]
> Jeg kender ikke Thunderbyte, men er du helt sikker på at den
> ikke har snydt dig og vist dig TDC's gruppeliste.

Ja, for jeg kan godt se dk.fritid.sejlads og dk.teknik.lyd,
som jeg ikke kan se hos news.tdc

George

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-11-11 16:34

George skrev den 21-11-2011:

> Ja, for jeg kan godt se dk.fritid.sejlads og dk.teknik.lyd, som jeg ikke kan
> se hos news.tdc

De to kan jeg også se hos TDC.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : George

Dato : 21-11-11 16:54

Den 21-11-2011 16:34, Jørgen Nielsen skrev:

> De to kan jeg også se hos TDC.

Det kan jeg også i dag, men det kunne jeg ikke i lørdags.
Det ser ud til at TDC har fået løst problemerne.

George

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-11-11 17:07

George skrev den 21-11-2011:

> Det kan jeg også i dag, men det kunne jeg ikke i lørdags.
> Det ser ud til at TDC har fået løst problemerne.

Det var vel først lørdag aften det begyndte at se bedre ud.

==== 8< Klip =======
news.tele.dk blev endeligt klarmeldt klokken 13.00 i dag, mandag, efter
en hel weekends genopbygning af grupperne.
http://forum.tdc.dk/t5/Bredb%C3%A5nd/Nyhedsgrupper/m-p/67661#M9902

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-11-11 16:36

George skrev:

>uk.rec.sailing
>
>Ja, for jeg kan godt se dk.fritid.sejlads og dk.teknik.lyd, som jeg ikke
>kan se hos news.tdc

Men de 2 hos dig manglende grupper er på sunsite, her er der en opdateret
liste over grupperne på sunsites server http://klattrup.dk/misc/grupper.txt

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 19-11-11 19:12

George skrev:

>Ja, det var news.sunsite.dk jeg undersøgte - og jeg har
>opdateret listen og kan stadig ikke finde uk.rec.sailing og
>rec.boats.cruising.

Du har ikke på et eneste tidspunkt været på sunsite.dk i dine indlæg
her, så jeg tvivler fortsat på, at du har haft news.sunsite.dk
installeret i din newsreader.

Hilsen emj

Fra : George

Dato : 21-11-11 16:42

Den 19-11-2011 19:12, emjeppesen skrev:
>jeg tvivler fortsat på, at du har haft news.sunsite.dk
> installeret i din newsreader.

Det har jeg haft siden 17/11.
--
George

Fra : emjeppesen

Dato : 21-11-11 23:05

George skrev:

>Det har jeg haft siden 17/11.

Jeg kan godt se, at du har den installeret nu.

Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 18-11-11 17:43

Hej George

> Der det problem, at mange af de nyhedsgrupper, som ikke
> længere er tilgængelige via tdc.news.dk, ikke findes på
> news.sunsite.dk.

Problemet er der da kun hvis ingen gider bede sunsite om
at føre de grupper der er brug for.

Max

Fra : George

Dato : 18-11-11 17:55

Den 18-11-2011 17:42, Max skrev:
> Hej George

> Problemet er der da kun hvis ingen gider bede sunsite om
> at føre de grupper der er brug for.

Det lyder godt, men:
-Retter de sig efter ens ønsker ?
-Hvordan gør man, for at få dem til det ?

George

Fra : George

Dato : 18-11-11 17:59

Den 18-11-2011 17:42, Max skrev:
> Hej George

> Problemet er der da kun hvis ingen gider bede sunsite om
> at føre de grupper der er brug for.

Det lyder godt - jeg prøver, men hvor gode er chancerne for
at de retter sig efter ens ønsker ?

George

Fra : Max

Dato : 18-11-11 18:16

Hej George

> Det lyder godt - jeg prøver, men hvor gode er chancerne for
> at de retter sig efter ens ønsker ?

Temlig store som jeg har set det gennem tiderne.

Max

Fra : Rado

Dato : 18-11-11 19:36

On Fri, 18 Nov 2011 16:17:01 +0100, emjeppesen <emj@> wrote:

>det er jeg så til gengæld træt af at høre om. Skift til
>news.sunsite.dk
>Den er gratis og har ikke problemer med grupperne.

Og har nogle restriktioner jeg ikke bryder mig om.

Fra : Jan Riber

Dato : 18-11-11 19:46

Den 18-11-2011 19:35, Rado skrev:

> Og har nogle restriktioner jeg ikke bryder mig om.

Hvad er det for restriktioner?

Vh. Jan

Fra : Rado

Dato : 20-11-11 20:46

On Fri, 18 Nov 2011 19:45:37 +0100, Jan Riber
<j_riberDUR@IKKEhotmail.com> wrote:

>Hvad er det for restriktioner?

F.ex. den at man ikke må bruge et alias som navn.

Mener også der er andre men kan ikke lige huske dem.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-11-11 21:25

Rado skrev:

>Mener også der er andre men kan ikke lige huske dem.

En anden er sikkert den som Jan ikke overholder

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jan Riber

Dato : 20-11-11 23:09

Den 20-11-2011 21:25, Ivan V. Klattrup skrev:

> En anden er sikkert den som Jan ikke overholder

? Tænker du på sløring af mailadresse?

Det er en ting en eller anden har belært mig om at gøre, da jeg trådte
mine barnesko til, i nyhedsgrupperne for snart 12 år siden. Det er kun
for at narre evt. mailhøste robotter.

Vh Jan

Fra : Jan Riber

Dato : 20-11-11 23:18

Den 20-11-2011 20:45, Rado skrev:

> F.ex. den at man ikke må bruge et alias som navn.

Det var jeg egentlig ikke klar over. Jeg har heldigvis ingen problemer
med at vedkende mig mine få, men inkompetente indlæg

Har du kendskab til nogen der er blevet smidt ud af sunsite for at bryde
ovennævnte?

Vh.Jan

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-11-11 00:00

Jan Riber skrev:

> Har du kendskab til nogen der er blevet smidt
> ud af sunsite for at bryde ovennævnte?

Jeg har ikke kendskab til noget af den slags, og
jeg har brugt sunsite gennem mange år med en
mail der ikke kan høstes.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Jan Riber

Dato : 21-11-11 00:16

Den 21-11-2011 00:00, Allan Vebel skrev:

> Jeg har ikke kendskab til noget af den slags, og
> jeg har brugt sunsite gennem mange år med en
> mail der ikke kan høstes.

Næ, din ser overhovedet ikke ud til at kunne renses og bruges til noget
fornuftigt.
Restriktive på den led, er de vist ikke.

Vh Jan

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-11-11 01:25

Jan Riber skrev:

> Næ, din ser overhovedet ikke ud til at kunne
> renses og bruges til noget fornuftigt.

Jeg skulle i sin tid bruge en valid mail til den slags,
men hold kæft en masse spam der kom.

> Restriktive på den led, er de vist ikke.

Derfor fandt jeg sunsite.dk, der ikke stillede krav,
jo, kun til login.

Der findes masser af helt useriøse tjenester der
bare kan bruges, og ikke engang kræver login.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-11-11 07:24

Allan Vebel skrev den 21-11-2011:

> Jeg skulle i sin tid bruge en valid mail til den slags,
> men hold kæft en masse spam der kom.

Ting ændrer sig.
Denne email har jeg brugt her siden 1999, og de senere år har jeg fået
under 1 spammail i snit pr. måned. Hvis de fjerne nospam får jeg dem
også, og der er mængden måske mindre.

Det er så mulighed, at Telenor har et meget effektivt spamfilter.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-11-11 19:47

Rado skrev den 18-11-2011:

> Og har nogle restriktioner jeg ikke bryder mig om.

Hvilke restriktioner har jeg overset, ud over en valid email, som jeg
også har her.

Jeg kan af flere årsager et ønske om at flytte fra TDC på sigt, og så
vil det være skønt at kende ulemperne inden skiftet.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-11-11 18:56

meddelelsen news:4ec2a47f$0$305$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> De vidste ikke noget om at der var problemer, så de har derfor intet
> foretaget sig i dagens løb for fejlretning. De har ikke fået fejlmelding

RAP RAP - Det var vist en lille and. har lige ringen igen
TDC VIL INTET GØRE VED FEJLEN - vi kan intet gøre - vi har ingen
newsgroups-server
Kontaktede dem lige igen i aften, for at høre om fejlretningen. De kunne se
at der IKKE var indrapporteret nogen fejlretning af noget som hed
"Nyhedsgrupperne".
De fortalte at de intet havde med noget at gøre, som hed "Nyhedsgrupper /
newsgroups". De var derfor heller ikke gået i gang med at rette noget.
De tog lige kontakt til en der vidste lidt mere. Han fortalte at TDC intet
havde med newsgroups at gøre. Der var ikke nogen fejl hos dem.
Dehavde derfor ingen planer om at gøre noget ved nogen ting.

Hilsen Åge

Fra : Børge Jensen

Dato : 16-11-11 04:08

On 16 Nov., 07:26, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:

> TDC er påbegyndt fejlretning, ifølge deres hotline.

Har du et direkte link til hvor det står, jeg kan ikke finde noget.

--
Børge Jensen

Fra : Mcwm

Dato : 16-11-11 13:03

Den 16-11-2011 12:07, Børge Jensen skrev:
> Har du et direkte link til hvor det står, jeg kan ikke finde noget.
Læst ud fra følgende, er det et nummer til deres hotline du skal have

Venligst
Mcwm

Fra : Peter

Dato : 16-11-11 01:24

Det er ikke kun på dtext.news.tele.dk den er gal.
Det samme sker på news.tele.dk, som burde være en anden server.

PeterB

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-11-11 07:28

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Det er ikke kun på dtext.news.tele.dk den er gal.
> Det samme sker på news.tele.dk, som burde være en anden server.
>
> PeterB

Også galt på dtext2.tele.dk og inet.tele.dk.

Alle 4 er gået bananas

Hilsen Åge

Fra : Strand

Dato : 16-11-11 14:21

Prøv at læse denne tråd.
Anders
http://forum.tdc.dk/t5/Bredb%C3%A5nd/Nyhedsgrupper/m-p/66891#M9817
meddelelsen news:4ec357e1$0$293$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-11-11 02:04

Peter wrote:

> Det er ikke kun på dtext.news.tele.dk den er gal. Det samme sker på
> news.tele.dk, som burde være en anden server.

De resolver til samme IP, så det er samme server (og har været det siden
TDC nedlagde de binære grupper).

--
Jesper Lund

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-11-11 10:10

Jesper Lund skrev den 16-11-2011:

> De resolver til samme IP, så det er samme server (og har været det siden
> TDC nedlagde de binære grupper).

Mystisk... jeg har endnu ikke oplevet problemer med de ca. 50 grupper
jeg har via news.tele.dk

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-11-11 14:59

"Jørgen Nielsen" <nospamjn2@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Mystisk... jeg har endnu ikke oplevet problemer med de ca. 50 grupper jeg
> har via news.tele.dk

Ja, det er ret mystisk. TDC har nedlagt grupperne. De eksisterer simpelthen
ikke mere.

Du kan altså se noget som ikke eksisterer. ????

Er det ikke en af de mange lavpris-TDC-selskaber du er tilsluttet ?

Hilsen Åge

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-11-11 16:45

Åge Halldorsson skrev den 16-11-2011:
> [...]
> ikke mere.
>
> Du kan altså se noget som ikke eksisterer. ????

Du har lige svaret via "dtext01.news.tele.dk", men du eksisterer måske
ikke.

> Er det ikke en af de mange lavpris-TDC-selskaber du er tilsluttet ?

Nej det er TDC og henter via "news.tele.dk".

Kan det tænkes at de har fået det fixet i løbet af tirsdag, for jeg fik
først gang i computeren efter klokken 20.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-11-11 17:04

Jørgen Nielsen wrote:

> Du har lige svaret via "dtext01.news.tele.dk", men du eksisterer måske
> ikke.

Nej, TDC har fuldstændigt nedlagt Åge. Han eksisterer ikke mere.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-11-11 17:31

Erik Olsen skrev den 16-11-2011:

> Nej, TDC har fuldstændigt nedlagt Åge. Han eksisterer ikke mere.

Lidt har Åge desværre ret.
Min TDC gruppeliste stod på 44263, nu efter opdatering 15361.
Det er muligt at det er et år siden jeg sidst opdaterede listen.

Min Newsreader er ikke særligt sart og det kræver lidt nærlæsning at
cirka 20 af 50 grupper ikke har forbindelse til serveren.

Har checket at et par af de manglende grupper stadig findes på
gruppelisterne hos eu.news.astraweb.com og news.sunsite.dk

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-11-11 17:52

Jørgen Nielsen wrote:

> Lidt har Åge desværre ret.

Vel har han ej, grupperne er ikke nedlagt bare fordi tdc's nyhedsservere
har fået hikke. Lad dem nu få tid til at udbedre skidtet, eller skift
til en anden nyhedsserver.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-11-11 19:58

> Vel har han ej, grupperne er ikke nedlagt bare fordi tdc's nyhedsservere
> har fået hikke. Lad dem nu få tid til at udbedre skidtet, eller skift
> til en anden nyhedsserver.

Jeg havde misset "nedlagt".
Så du har ret, nedlagt er de sikkert ikke, bare fordi TDC hoster lidt
eller meget.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-11-11 18:06

> Min TDC gruppeliste stod på 44263, nu efter opdatering 15361.

Korrekt. Det første tal gjaldt for 2 dage siden - det sidste tal derefter

Hilsen Åge

Fra : Kurd

Dato : 17-11-11 13:41

meddelelse news:4ec3ed84$0$294$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Jørgen Nielsen" <nospamjn2@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Korrekt. Det første tal gjaldt for 2 dage siden - det sidste tal derefter
>
> Hilsen Åge

I hvilken eksisterende gruppe skal vi så fremover få oplysninger om kommende
slagersjov? Det er vi mange, der gerne vil vide.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 17-11-11 13:54

http://dotsrc.org/usenet/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-11 15:25

"Kurd" <Kurd@kurd.xy> skrev i meddelelsen

> I hvilken eksisterende gruppe skal vi så fremover få oplysninger om
> kommende slagersjov? Det er vi mange, der gerne vil vide.

Ja, følgende grupper er jo nedlagt:
dk. medier.tv,
dk.medier-radio,
dk.kultur.musik,
dk.kultur.film

MEN der er jo stadig den gruppe som hedder "dk.medier". Den har jeg
foreslået skal være den samlende gruppe for alt hvad der har med medier at
gøre. Den er jo
passende til at favne det hele. Jeg er allerede begyndt at sende
slager-indlæg til den. De andre grupper har stort set ingen trafik længere.
De er gået død, da hele
TDC-folket er koblet af. Og vi var mange. Faktisk nok de fleste.

Prøv at find den gruppe. Du skal bare skrive DK.MEDIER, i stedet for
DK.MEDIER.TV. Gruppen er blandt den tredjedel del der fortsat eksisterer.
Den hedder altså det samme som tv-gruppen. Du skal bare undlade ordet
"tv".

Her ser du trafikken i DK.MEDIER.
http://groups.google.com/group/dk.medier/topics?hl=da&lnk

Se nu at få den læst ind.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-11-11 15:29

Åge Halldorsson skrev:

>Ja, følgende grupper er jo nedlagt:
>dk. medier.tv,
>dk.medier-radio,
>dk.kultur.musik,
>dk.kultur.film

Vås, de er ikke nedlagt, du bruger bare en server der har problemer

tdc's abuse afdeling får travlt

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-11 15:41

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> tdc's abuse afdeling får travlt

Abuse-hvad-for-noget-afdeling ?

Hilsen Åge

Fra : emjeppesen

Dato : 17-11-11 15:44

Åge Halldorsson skrev:

>Ja, følgende grupper er jo nedlagt:
>dk. medier.tv,
>dk.medier-radio,
>dk.kultur.musik,
>dk.kultur.film

Næh, der er da nye indlæg fra i dag.

Hilsen emj

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 17-11-11 20:41

meddelelse news:4ec51949$0$288$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ja, følgende grupper er jo nedlagt:
> dk. medier.tv,
> dk.medier-radio,
> dk.kultur.musik,
> dk.kultur.film

Vrøvl. De lever i bedste velgående på news.dotsrc.org
/Jørgen

Fra : P. Petersen

Dato : 17-11-11 23:40

"Åge Halldorsson" skrev i meddelelsen

> [...]

DK.MEDIER.TV. Gruppen er blandt den tredjedel del der fortsat eksisterer.
Den hedder altså det samme som tv-gruppen. Du skal bare undlade ordet

Hej Aage.
Vi andre eksisterer skam stadig i dk.kultur.musik. Skal hilse.
Brug nu bare sunsite til TDC erkender problemet og (måske) gør noget ved
det.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-11-11 14:53

herpost.tele.dk> wrote:

> TDC er påbegyndt fejlretning, ifølge deres hotline.

Har du et direkte link til hvor det står, jeg kan ikke finde noget.

--
Børge Jensen

Nej, for det står kun på et link i mit højre øre.

Hilsen Åge

Fra : Ralphk

Dato : 16-11-11 16:24

Kære Åge.
Tror at svaret på vores interne opgør er at jeg har TDC net men bruger
sunsite som newsserver
Sry.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 16-11-11 16:50

On 16-11-2011 16:23, Ralphk wrote:

> Kære Åge.
> Tror at svaret på vores interne opgør er at jeg har TDC net men bruger
> sunsite som newsserver
> Sry.

Nej det har ikke noget med det at gøre. Jeg har TDC her, og anvender
sunsite uden problemer

/Erik

Fra : Ralphk

Dato : 17-11-11 01:29

"Erik Jakobsen" skrev i meddelelsen

> [...]
> sunsite som newsserver
> Sry.
>

>Nej det har ikke noget med det at gøre. Jeg har TDC her, og anvender

Ja Erik og hvis du havde fulgt lidt med, så har jeg jo netop heller ikke
nogle problemer...

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 17-11-11 07:46

On 17-11-2011 01:29, Ralphk wrote:

> "Erik Jakobsen" skrev i meddelelsen

> Ja Erik og hvis du havde fulgt lidt med, så har jeg jo netop heller ikke
> nogle problemer...

Fedt at du ikke har det

/Erik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-11-11 14:48

"Erik Jakobsen" <eja@urbakken.dk> skrev i meddelelsen

> Fedt at du ikke har det
>
> /Erik

Hovsa, nu i dag er også gruppen "dk.edb" nedlagt. Den eksisterer ikke mere,
skrives der. Og så siger det vupti.dot.com og så er den væk.

Hilsen Åge

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-11-11 15:10

Åge Halldorsson skrev den 18-11-2011:
> "Erik Jakobsen" <eja@urbakken.dk> skrev i meddelelsen

> Hovsa, nu i dag er også gruppen "dk.edb" nedlagt. Den eksisterer ikke mere,
> skrives der. Og så siger det vupti.dot.com og så er den væk.

Mon ikke du ser spøgelser.
Grupper er stadig ikke nedlagt bare fordi TDC's nesserver stadig
hoster.

dk.edb   [ikke oprettet]
http://usenet.dk/?side=gruppeliste&m=A

Men hvis du ikke kan leve uden findes den hos
http://www.news.astraweb.com/

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-11-11 16:14

Åge Halldorsson skrev:

> nu i dag er også gruppen "dk.edb" nedlagt.

Næ du, det blev den i slutningen af 2004
https://groups.google.com/group/dk.admin.opslag/browse_thread/thread/b761f141acce41b7/61c9009aa9764585?hl=da&ie=UTF-8&q=nedlagt+%22dk+edb%22+group:dk.admin#61c9009aa9764585

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-11-11 16:57

> Næ du, det blev den i slutningen af 2004
> [...]

Jeg havde den altså bare på min computer indtil mandag. Den hed kun
"dk.edb".

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-11-11 17:15

On 18-11-2011 16:57, Åge Halldorsson wrote:
> Jeg havde den altså bare på min computer indtil mandag. Den hed kun
> "dk.edb".

Hvorfor alle dine bekymringer?
dk.medier er det helt oplagte sted for hansiister at mødes.
Så er det hele samlet eet sted, og vi andre ved hvor man skal søge hen,
når man vil informeres om tysk tv's ugentlige adrenalinchok.

Henning

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 18-11-11 18:50

"Henning Jensen" <hbjweb@gmail.com> skrev i en meddelelse
> dk.medier er det helt oplagte sted for hansiister at mødes.
> Så er det hele samlet eet sted, og vi andre ved hvor man skal søge hen,
> når man vil informeres om tysk tv's ugentlige adrenalinchok.

Tusind tak for advarslen.
/Jørgen

Fra : emjeppesen

Dato : 18-11-11 17:34

Åge Halldorsson skrev:

>Jeg havde den altså bare på min computer indtil mandag. Den hed kun
>"dk.edb".

Det viser bare at du aldrig kører refresh på din newsliste.

Hilsen emj

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-11-11 21:21

Åge Halldorsson skrev den 18-11-2011:
> Jeg havde den altså bare på min computer indtil mandag. Den hed kun
> "dk.edb".

Og nu burde du have den igen, og du burde også have mulighed, for
skrive din sædvanlige Sclagershow beretning i dk.medier.tv

Der er nu 5000 flere grupper hos TDC siden 13:36, men det går langsomt
med at hente.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-11-11 21:25

> [...]
> din sædvanlige Sclagershow beretning i dk.medier.tv
>
> Der er nu 5000 flere grupper hos TDC siden 13:36, men det går langsomt med

Her går det lynhurtigt med at hente. De er der igen allesammen, tror jeg.
De blev læst ind på et halvt minut.

Hilsen Åge

Fra : JHB

Dato : 19-11-11 07:44

meddelelse news:4ec6bf0f$0$291$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Her går det lynhurtigt med at hente. De er der igen allesammen, tror jeg.
> De blev læst ind på et halvt minut.
>
> Hilsen Åge

Ja de er kommet tilbage, men hos mig er der ingen indlæg i grupperne, andre
der har problemer med det?

Mvh
Jørn

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-11-11 07:54

"JHB" <jhb183@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> men hos mig er der ingen indlæg i grupperne, andre der har problemer med
> det?
>
> Mvh
> Jørn

Da, man har ryddet indlægene og opretter grupperne som helt nye. De gmle
indlæg er forduftet i den fri luft.

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 17-11-11 20:24

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> writes:

> Ja, følgende grupper er jo nedlagt:
> dk. medier.tv,
> dk.medier-radio,
> dk.kultur.musik,
> dk.kultur.film

Vrøvl. De eksistere i bedste velgående.

> MEN der er jo stadig den gruppe som hedder "dk.medier". Den har jeg
> foreslået skal være den samlende gruppe for alt hvad der har med
> medier at gøre.

Få TDC til at løse deres problem med serveren eller brug en ordentlig
newsserver.

> Se nu at få den læst ind.

Se nu få gang i en alternativ newsserver.

--
Carl