Mozilla, mig eller TDC
Fra : Vidal

Dato : 15-11-11 05:35

Mine nyhedsgrupper opfører sig underligt i dag. Jeg får konstant fejl
af
typen:

Nyhedsgruppen dk.kultur.litteratur ser ikke ud til at findes på værten
asmtp.mail.dk. Ønsker du at ophæve abbonnementet på den?

Får nogen lignende fejl eller er det bare mig?

Fra : Mcwm

Dato : 15-11-11 13:46

Den 15-11-2011 13:35, Vidal skrev:
> Får nogen lignende fejl eller er det bare mig?
Lignende oplevelser beskrives i dk.edb.internet.udbydere

Venligst
Mcwm

Fra : Vidal

Dato : 15-11-11 05:53

On 15 Nov., 13:45, Mcwm <m...@home.invalid> wrote:
> Den 15-11-2011 13:35, Vidal skrev:> Får nogen lignende fejl eller er det bare mig?
>
> Lignende oplevelser beskrives i dk.edb.internet.udbydere

Tak, jeg prøver der.

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-11 15:35

> Den 15-11-2011 13:35, Vidal skrev:> Får nogen lignende fejl eller er det
> bare mig?
>
> Lignende oplevelser beskrives i dk.edb.internet.udbydere

Har samme problem også med "dk.edb.internet.udbydere" som bliver fjernet
bagefter dvs. nu findes den ikke under nyhedsgrupper.

Underligt.

mvh kimila

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-11-11 17:04

"Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> bare mig?
>
> Lignende oplevelser beskrives i dk.edb.internet.udbydere

Det får du svært ved. den er også forsvundet.
Men du kan gå ind via Google.
http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.udbydere/topics?hl=da&lnk

Hvad Pokker sker der?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-11-11 17:23

> [...]
> bare mig?
>
> Lignende oplevelser beskrives i dk.edb.internet.udbydere

Nå, det tror du. Du bliver klogere, hehe? - den er også nedlagt.

Hilsen Åge

Fra : /john

Dato : 15-11-11 16:51

"Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Får nogen lignende fejl eller er det bare mig?

Oplever tilsvarende - flere af mine grupper er forsvundet :(

/john

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-11-11 17:05

"/john" <nn@ok> skrev i meddelelsen

> Oplever tilsvarende - flere af mine grupper er forsvundet :(
>
> /john

Man kan ikke engang indlæse dem igen. Der indlæses kun ca. 15.000 grupper,
men den plejer at indlæse ca. 3 gange så mange.

Hilsen Åge

Fra : Jörk Andrè

Dato : 15-11-11 17:34

Åge Halldorsson wrote:
> "/john" <nn@ok> skrev i meddelelsen

> Man kan ikke engang indlæse dem igen. Der indlæses kun ca. 15.000
> grupper, men den plejer at indlæse ca. 3 gange så mange.

TDC sucks....køb en ordentlig news udbyder

Fra : Martin Ploug

Dato : 15-11-11 17:37

Jep, http://www.individual.net/ kan klart anbefales.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-11-11 18:37

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Jep, http://www.individual.net/ kan klart anbefales.

Køb ?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-11-11 18:43

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Jep, http://www.individual.net/ kan klart anbefales.

Har i stedet ringet en fejlmelding ind til TDC.
De vidste ikke noget om at der var problemer, så de har derfor intet
foretaget sig i dagens løb for fejlretning.
De har ikke fået fejlmelding før jeg ringede ind lige nu

Hilsen Åge

Fra : /john

Dato : 15-11-11 19:04

meddelelsen

> De har ikke fået fejlmelding før jeg ringede ind lige nu

Endnu en tråd om emnet:

"for 2 timer siden

Er der problemer med tdc's news server. Flere af de grupper jeg abonnere på
er væk?

- Kim"

http://forum.tdc.dk/t5/Mit-TDC/News-server/td-p/66893

/john

Fra : /john

Dato : 16-11-11 06:02

"/john" <nn@ok> skrev i meddelelsen

> Endnu en tråd om emnet:

> http://forum.tdc.dk/t5/Mit-TDC/News-server/td-p/66893

- og én til:

http://forum.tdc.dk/t5/Bredb%C3%A5nd/Nyhedsgrupper/m-p/66891#M9817?csref=__p_hjaelp_forumfeed_forum

Men stadig ingen respons fra TDC - nå, men det er der jo heller ingen penge
i. - måske har de helt lukket for kundeservice, hvem ved..

/john

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-11-11 06:37

/john skrev:

>Men stadig ingen respons fra TDC

"Velkommen

TDC Forum er stedet, hvor TDC's kunder hjælper hinanden med at få det
bedste ud af TDC's produkter og services."

http://forum.tdc.dk/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-11-11 07:30

> [...]
>
> Men stadig ingen respons fra TDC - nå, men det er der jo heller ingen
> penge i. - måske har de helt lukket for kundeservice, hvem ved..

Nu vidste de jo heller ikke noget om problemet før i går aftes. De vidste
heller ikke, at de overhovedet havde et nyhedsgruppe-system.
Det var først noget de opdagede i går aftes.

Hilsen Åge

Fra : Jörk Andrè

Dato : 16-11-11 18:40

Åge Halldorsson wrote:

> De vidste heller ikke, at de overhovedet havde et nyhedsgruppe-system.
> Det var først noget de opdagede i går aftes.

Sludder og vrøvl

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-11-11 18:55

meddelelsen news:4ec35875$0$301$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nu vidste de jo heller ikke noget om problemet før i går aftes. De vidste
> heller ikke, at de overhovedet havde et nyhedsgruppe-system.
> Det var først noget de opdagede i går aftes.

RAP RAP - Det var vist en lille and.
TDC VIL INTET GØRE VED FEJLEN - vi kan intet gøre - vi har ingen
newsgroups-server

Kontaktede dem lige igen i aften, for at høre om fejlretningen. De kunne
se at der IKKE var indrapporteret nogen fejlretning af noget som hed
"Nyhedsgrupperne".
De fortalte at de intet havde med noget at gøre, som hed "Nyhedsgrupper /
newsgroups". De var derfor heller ikke gået i gang med at rette noget.
De tog lige kontakt til en der vidste lidt mere. Han fortalte at TDC
intet havde med newsgroups at gøre. Der var ikke nogen fejl hos dem.
Dehavde derfor ingen planer om at gøre noget ved nogen ting.

Hilsen Åge

Fra : /john

Dato : 17-11-11 00:32

meddelelsen

> De fortalte at de intet havde med noget at gøre, som hed "Nyhedsgrupper /
> newsgroups".

Det er næsten som en horror-film...

"Opsætning af nyhedsgrupper i Outlook Express"

"I Nyhedsserver indtastes adressen på TDCs nyhedsserver: news.tele.dk":
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5671

> De tog lige kontakt til en der vidste lidt mere

Her er et bette "livstegn":

"Hej alle

Jeg undersøger og vender tilbage.

Lige nu er jeg helt blank. Men mon ikke jeg finder ud af, hvem og hvad?

Hilsen Patrick
Moderator på forum.tdc.dk

Bare spørg Der er INGEN dumme spørgsmål"

http://forum.tdc.dk/t5/Bredb%C3%A5nd/Nyhedsgrupper/m-p/66891

Så lad os håbe, Patrick måske kan bringe en happy ending til denne
besynderlige TDC horror-film...

/john

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-11 06:45

> [...]
>
> "Opsætning af nyhedsgrupper i Outlook Express"
>
> "I Nyhedsserver indtastes adressen på TDCs nyhedsserver: news.tele.dk":

Det er meget meget mærkeligt hvad de skriver i det link, når de fortæller at
de intet har at gøre med noget der hedder nyhedsgrupper
og intet kunne gøre. Vi måtte kontakte andre steder, som de dog vidste hvor
var. De kunne i hvert fald ikke gøre noget eller rette noget
og har ingenting sat i værk.

Det modsiger alt hvad der står i dit link. Som de siger. de har ingen
nyhedsserver og ved ikke hvad det er for noget.-

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-11-11 08:33

Åge Halldorsson skrev:

>Som de siger. de har ingen nyhedsserver og ved ikke hvad det er for noget.-

Det er da fordi at de supportere der sidder i tdc's kundeservice ikke ved
en pind

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : /john

Dato : 17-11-11 10:12

meddelelsen

> Det er meget meget mærkeligt hvad de skriver i det link, når de fortæller
at
> de intet har at gøre med noget der hedder nyhedsgrupper

Jaja - men det dersens Usenet-noget er en gammel ting efterhånden:

"Usenet is one of the oldest computer network communications systems still
in widespread use. It was conceived in 1979 and publicly established in 1980
at the University of North Carolina at Chapel Hill and Duke University,[1]
over a decade before the World Wide Web was developed"

Jaja.. det var dengang med 15" grønne monitorer, og sorte telefoner med
drejeskiver og kulkornsmikrofoner..

"A news server is one of the most difficult Internet services to administer
well because of the large amount of data involved"

http://en.wikipedia.org/wiki/Usenet

Javelja. Her er min ydmyge teori.

Så kom internettet, og en rask gut hos TDC, lad os kalde ham Urban Olsen,
firmaets altmuligmand, residerende i TDCs fyrrum komplet med 15" grøn
monitor og drejeskivetelefon med kulkornsmikrofon, fiksede det dersens
Usenet-noget.

Det var kun interessant for TDC, fordi det var noget nymodens noget, og DER
VAR JO INGEN PENGE i skidtet.

I mellemtiden udviklede TDC sig, blev mere kommerciel med fyringsrunder og
nyansættelser og så'n, og efterhånden som årene gik, var det kun gamle Urban
Olsen med sin 15" grønne monitor og sorte drejeskivetelefon med
kulkornsmikrofon i fyrrummet, der vidste noget om Usenet hos TDC.

Nu er Urban Olsen muligvis gået på pension, og dermed er der slet ingen
tilbage hos TDC, der aner noget om fyrrummet og dets hemmelige liv, endsige
Usenet samt computeren med den 15" grønne monitor og den sorte
drejeskivetelefon med kulkornsmikrofon.

I mellemtiden kom rengøringsdamen forbi med sin spand og kost - og faldt i
ledningen til computeren med den 15" grønne monitor...

/john

Fra : /john

Dato : 17-11-11 10:24

> [...]

> residerende i TDCs fyrrum komplet med 15" grøn monitor og
> drejeskivetelefon med kulkornsmikrofon, fiksede det dersens Usenet-noget.

Se så bare her:

"Jeg vil bare lige sige, at vi er opmærksomme på problemet, og at vi
arbejder på at finde en løsning. Nogen tidshorisont har jeg ikke, men vi er
nogle herinde, der husker de gode gamle dage, hvor TDC havde verdens bedste
newsservere - Ulf - TDC Forum moderator ":

http://forum.tdc.dk/t5/Mit-TDC/News-server/td-p/66893

- vi er nogle herinde, der husker de gode gamle dage -

Ha! - Hvad sagde jeg :)

Bare kil på, Ulf :)

/john

Fra : Jörk Andrè

Dato : 17-11-11 16:46

Åge Halldorsson wrote:

> RAP RAP - Det var vist en lille and.
> TDC VIL INTET GØRE VED FEJLEN - vi kan intet gøre - vi har ingen
> newsgroups-server

Du er så en klogeåge, men jeg håber du i din
enfoldighed kan omvendes

Fra : Lars

Dato : 17-11-11 21:39

On Thu, 17 Nov 2011 16:46:27 +0100, "Jörk Andrè" <Jörk@nospam.invalid>
wrote:

>Du er så en klogeåge, men jeg håber du i din
>enfoldighed kan omvendes

Så kender du vidst ikke Åge. Bare vent til han begynder at missionere
for sin schlagermusik i alle andre grupper, nu når han ikke kan finde
dk.medier.tv, som på trods af Åges påstand stadig eksisterer.

--
Lars

Fra : Vidal

Dato : 16-11-11 10:36

Den 15-11-2011 17:36, Martin Ploug skrev:

> Jep, http://www.individual.net/ kan klart anbefales.

Hvis man vælger dtext.news.tele.dk er der lidt flere
grupper.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-11-11 18:45

[...]

Får masser af lignende fejl,
men hvad er MOZILLA egentlig for noget ?

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-11-11 18:49

Åge Halldorsson skrev:

>men hvad er MOZILLA egentlig for noget ?

Mener at det ved Vidal plejer at være mailklienten Mozilla Thunderbird
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mcwm

Dato : 15-11-11 18:52

Den 15-11-2011 18:45, Åge Halldorsson skrev:
> men hvad er MOZILLA egentlig for noget ?

http://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Venligst
Mcwm