MS Windows
briani 27239
Lukke ned med winamp åben
Fra : ___P:Sir

Dato : 14-11-11 13:31

Hvad kan man gøre for at windows XP (sp3) lukker ned, når man beder om det,
selvom der evt. er en winamp afspilning igang? Er det virkelig nødvendigt at
lukke winamp før windows kan lukkes ned?
På min pc kommer den og brokker sig hvis jeg prøver bare "shutdown" og jeg
må ind og lukke den igangværende winamp session ned først...?
Preben

Fra : Rado

Dato : 14-11-11 14:48

On Mon, 14 Nov 2011 13:30:35 +0100, "___P:Sir" <ps@granvista.dk>
wrote:

> [...]
>På min pc kommer den og brokker sig hvis jeg prøver bare "shutdown" og jeg
>må ind og lukke den igangværende winamp session ned først...?

Bruger selv Active Shutdown til den slags, den har en "Force
applications to terminate" option. Ser dog ikke ud til at den er at
finde på deres site mere så jeg har uploadet en kopi her, hvis du vil
prøve den:

http://miscfiles.net//temp/0001/asd.zip

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : ___P:Sir

Dato : 14-11-11 18:34

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> applications to terminate" option. Ser dog ikke ud til at den er at
> finde på deres site mere så jeg har uploadet en kopi her, hvis du vil

tak - det prøver jeg.

Fra : Mcwm

Dato : 14-11-11 20:28

Den 14-11-2011 14:47, Rado skrev:
> Bruger selv Active Shutdown
Hvad er der galt med windows egen ?

Format: shutdown.exe [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computernavn]
[-t xx]
[-c "kommentar"] [-d up:xx:yy]

Ingen argumenter Viser denne meddelelse (samme som -?)
-i Viser GUI-grænseflade, skal være første indstilling
-l Logger af (kan ikke bruges med indstillingen -m)

-s Lukker computeren
-r Lukker og genstarter computeren
-a Afbryder lukning af systemet
-m \\computernavn Fjerncomputeren skal lukkes/genstartes/afbrydes
-t xx Angiver timeout for lukning til xx sekunder
-c "kommentar" Lukker kommentar (maksimalt 127 tegn)
-f Gennemtvinger lukning af programmer, der kører,
uden varsel

-d [u][p]:xx:yy Årsagskoden for lukningen
u er brugerkode
p er en planlagt lukkekode
xx er hovedårsagskoden
(positivt heltal mindre end 256)
yy er den mindre årsagskode
(positivt heltal mindre end 65536)

Fra : Rado

Dato : 15-11-11 13:08

On Mon, 14 Nov 2011 20:28:26 +0100, Mcwm <me@home.invalid> wrote:

>Hvad er der galt med windows egen ?

Intet, udover at man skal klikke Start, derefter klikke Run, og
derefter indtaste en masse bogstaver, og derefter klikke OK. Med
Active Shutdown klares det hele med det dobbeltklik på en ikon i tray
menuen...

Fra : Leif Neland

Dato : 15-11-11 13:13

Den 15-11-2011 13:07, Rado skrev:

> [...]
> derefter indtaste en masse bogstaver, og derefter klikke OK. Med
> Active Shutdown klares det hele med det dobbeltklik på en ikon i tray

Hvilke bogstaver skal indtastes for at lukke ned?

Leif

Fra : Rado

Dato : 15-11-11 14:24

On Tue, 15 Nov 2011 13:13:10 +0100, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

>Hvilke bogstaver skal indtastes for at lukke ned?

F.ex.:

shutdown.exe -f

hvis du vil bruge tvungen nedlukning af programmer.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-11-11 14:27

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> crashed Echelon writing

> shutdown.exe -f
>
> hvis du vil bruge tvungen nedlukning af programmer.

Man kan jo lave en batch fil

--
Bjarke Andersen

Fra : Mcwm

Dato : 15-11-11 13:25

Den 15-11-2011 13:07, Rado skrev:
> Intet, udover at man skal klikke Start
opret ny genvej på dit skrivebord. Under "angiv hvor elementet er
placeret" skriver du;

%windir%\system32\shutdown.exe -s -t 05 -c "Windows lukker om 5 sekunder"

Ønsker du at der lukke med det samme, taster du 00 i stedet for 05

Skal nedlukningen gennemtvinges bruger du -f

Nå men det stod jo også i min forrige post.

Venligst
Mcwm

Fra : Rado

Dato : 15-11-11 14:32

On Tue, 15 Nov 2011 13:24:57 +0100, Mcwm <me@home.invalid> wrote:

> [...]
>
>Skal nedlukningen gennemtvinges bruger du -f
>
>Nå men det stod jo også i min forrige post.

Ja men det er jo ikke lettere end at bruge Active Shutdown.

Fra : Mcwm

Dato : 15-11-11 14:42

Den 15-11-2011 14:31, Rado skrev:
> Ja men det er jo ikke lettere end at bruge Active Shutdown
et stort ikon på dit skrivebord er ikke lettere en et lille i tray? Det
er ikke lettere at lade windows selv klare noget den i forvejen kan, end
at installere et program yderligere?

Undskyld, der blev jeg så forvirret...

Venligst
Mcwm

Fra : Leif Neland

Dato : 15-11-11 15:39

Den 15-11-2011 14:42, Mcwm skrev:
> et stort ikon på dit skrivebord er ikke lettere en et lille i tray? Det
> er ikke lettere at lade windows selv klare noget den i forvejen kan, end
> at installere et program yderligere?

Shutdown.exe er sikkert et pyttelille program, der blot kalder

Fra : Mcwm

Dato : 15-11-11 15:47

Den 15-11-2011 15:38, Leif Neland skrev:
> Shutdown.exe er sikkert et pyttelille program, der blot kalder
> "%windir%\system32\shutdown.exe -s -t 05 -c "Windows lukker om 5 sekunder""
Utvivlsomt.... der er "opfundet" tilpas mange dybe tallerkener, til at
de kan stables. Men de fylder godt i skabet

Venligst
Mcwm

Fra : Rado

Dato : 16-11-11 15:44

On Tue, 15 Nov 2011 15:38:37 +0100, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

>Shutdown.exe er sikkert et pyttelille program, der blot kalder
>"%windir%\system32\shutdown.exe -s -t 05 -c "Windows lukker om 5 sekunder""

Helt sikkert, men for almindelige brugere der ikke kender til eller
gider rode med alle de her finurligheder er det sikkert lettere at
have med at gøre.

Fra : Rado

Dato : 16-11-11 15:41

On Tue, 15 Nov 2011 14:42:13 +0100, Mcwm <me@home.invalid> wrote:

>et stort ikon på dit skrivebord er ikke lettere en et lille i tray? Det
>er ikke lettere at lade windows selv klare noget den i forvejen kan, end
>at installere et program yderligere?

Det synes jeg ikke, og jeg foretrækker også at have den i trayet så
jeg ikke skal lede efter den blandt de andre 200+ ikoner på mit
skrivebord som windows jævnligt rokerer rundt på. Desuden kan du
konfigurere Active Shutdown på forskellig måde via en højrekliksmenu
på ikonen.

Fra : Mcwm

Dato : 16-11-11 23:51

Den 16-11-2011 15:41, Rado skrev:
> [...]
> skrivebord som windows jævnligt rokerer rundt på. Desuden kan du
> konfigurere Active Shutdown på forskellig måde via en højrekliksmenu
Nu rådgiver du andre og ikke dig selv, formoder jeg, i og med at du
skriver det her.

Kunne man så ikke forstille sig, at ikke alle har 200+ sløvende ikoner
på deres skrivebord?

Venligst
Mcwm

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-11-11 14:31

"___P:Sir" <ps@granvista.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> På min pc kommer den og brokker sig hvis jeg prøver bare "shutdown" og
> jeg må ind og lukke den igangværende winamp session ned først...?

Hvis du Googler lidt så kan der være 2 issues.

1. Du anvender et plugin som blokerer for denne, for jvf Nullsoft skal
WinAmp lukke.
2. Du har ikke hentet den nyeste version. En bug blev rettet omkring 1.
Oktober hvor der var problemer, dog med Windows 7.

--
Bjarke Andersen

Fra : Per

Dato : 15-11-11 15:53

___P:Sir wrote:
> [...]
> På min pc kommer den og brokker sig hvis jeg prøver bare "shutdown"
> og jeg må ind og lukke den igangværende winamp session ned først...?

Jeg vil anbefale dette program, der kan lukke pc´er ned efter flere
forskellige parametre (nedtælling, tidspunkt, lavt batteri oma)

http://shutter.en.softonic.com/

Det er gratis og rigtig godt. Det kan også FORCE en shutdown.

Mvh. PEr