Begynder udi slægtsforskning
Fra : Preben

Dato : 13-11-11 10:46

Nogen her, der kan anbefale en god begynderbog/-bøger om slægtsforskning
og evt. god PC-software?

--
mvh/Preben

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-11 11:05

Hej

Den 13-11-2011 10:45, Preben skrev:
> Nogen her, der kan anbefale en god begynderbog/-bøger om slægtsforskning og evt. god
> PC-software?
Forskellige programmer kan du finde oplysning om her:
http://www.slaegtogdata.dk/vaerktoejer/programmer

Jeg bruger selv
Find Din Slægt -og gør den levende
af Jytte Skaaning & Bente Klerke Rasmussen

God fornøjelse.
--
Hilsen
Knud Aagaard

Fra : Preben

Dato : 15-11-11 18:01

Den 13.11.2011 kl. 11:05 skrev knud aagaard <knud.aagaard_gmail.com>:

> [...]
>
> Jeg bruger selv
> Find Din Slægt -og gør den levende
> af Jytte Skaaning & Bente Klerke Rasmussen

Tak for dit link. Jeg har kigget lidt på programmerne, men jeg savner en
anbefaling af hvilket program, der er "det bedste". Jeg er klar over, at
det næsten er en umulig opgave, men så kunne jeg tænke mig at vide, hvad
andre bruger, og hvad der er fordele og ulemper ved de mest brugte
programmer. Jeg har downloadet programmet "Family Tree Builder", og det
ser ud til at være nemt at bruge, men er det det, der er PROGRAMMET?

--
mvh/Preben

Fra : CC

Dato : 15-11-11 20:07

Den 15-11-2011 18:01, Preben skrev:

> [...]
> programmer. Jeg har downloadet programmet "Family Tree Builder", og det
> ser ud til at være nemt at bruge, men er det det, der er PROGRAMMET?

Jeg vil vælge Brothers Keeper ud fra denne kommentar:

"Ifølge DIS-Danmarks spørgeskemaundersøgelse er programmet det mest
udbredte blandt foreningens medlemmer."

Så er der også en større skare at hente hjælp/support/gode ideer fra.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 15-11-11 23:12

CC <cc@mail.dk> skrev Tue, 15 Nov 2011 20:07:08 +0100

>Jeg vil vælge Brothers Keeper ud fra denne kommentar:
>
>"Ifølge DIS-Danmarks spørgeskemaundersøgelse er programmet det mest
>udbredte blandt foreningens medlemmer."

Det er vist en meget gammel undersøgelse.

Det er nok mit indtryk, at de mest anvendte programmer idag er
Legacy, Family Tree Maker og Family Tree Builder.

--
mvh, A:\Feldborg
feldborg@haunstrup.dk

Fra : CC

Dato : 15-11-11 23:55

Den 15-11-2011 23:12, Arne Feldborg skrev:
> CC<cc@mail.dk> skrev Tue, 15 Nov 2011 20:07:08 +0100

> Det er vist en meget gammel undersøgelse.

18.07.2010.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 16-11-11 02:07

CC <cc@mail.dk> skrev Tue, 15 Nov 2011 23:54:38 +0100

>18.07.2010.

Ja, Ok. Ikke at der er nogen grund til lang diskussion om det emne og
det er da også et udmærket program.

Men med 87 ud af 314 svar er det nok spørgsmålet om det er
repræsentativt for en forening med 7.000 medlemmer. Og det er forøvrigt
ikke datoen for undersøgelsen du har der, men den dato siden er
opdateret.
--
mvh, A:\Feldborg
feldborg@haunstrup.dk

Fra : CC

Dato : 16-11-11 20:11

Den 16-11-2011 02:07, Arne Feldborg skrev:
> [...]
>
> Men med 87 ud af 314 svar er det nok spørgsmålet om det er
> repræsentativt for en forening med 7.000 medlemmer.

Kan jeg ikke udtale mig om - Ved ikke hvor du har fået de tal fra.

>Og det er forøvrigt
>ikke datoen for undersøgelsen du har der, men den dato siden er
> opdateret.

Nej - Det er datoen for hvornår den er testet. Du trænger vist til et
link for at få opdateret din viden, så her:
http://www.slaegtogdata.dk/vaerktoejer/programmer/slaegtsprogrammer

Fra : Arne Feldborg

Dato : 16-11-11 21:34

CC <cc@mail.dk> skrev Wed, 16 Nov 2011 20:10:59 +0100

>Nej - Det er datoen for hvornår den er testet. Du trænger vist til et
>link for at få opdateret din viden, så her:
>http://www.slaegtogdata.dk/vaerktoejer/programmer/slaegtsprogrammer

Suk.... ja, da er linket afprøvet og siden opdateret.

Det fortæller da ikke en disse om hvornår brugerundersøgelsen er
foretaget - og det var det jeg udtalte mig om

--
mvh, A:\Feldborg
feldborg@haunstrup.dk

Fra : CC

Dato : 16-11-11 22:56

Den 16-11-2011 21:34, Arne Feldborg skrev:
> CC<cc@mail.dk> skrev Wed, 16 Nov 2011 20:10:59 +0100

> Suk.... ja, da er linket afprøvet og siden opdateret.
>
> Det fortæller da ikke en disse om hvornår brugerundersøgelsen er
> foretaget - og det var det jeg udtalte mig om

Jeg syntes godt nok du er påståelig.

Går du ind på siden:
http://www.slaegtogdata.dk/vaerktoejer/programmer/slaegtsprogrammer
kan der læses ud for Brothers Keeper, at programmet er testet den
18.07.2010, og der står ikke en disse om, hvornår det er opdateret - som
du påstod.

Endvidere kan der klikkes på "Brothers Keeper" og der kommer en ny side
som fortæller, at det er det mest udbredte program mellem foreningens
medlemme. Det må helt naturligt antages, at denne underside er blevet
opdateret, da programmet er testet i 2010.

Samtidig har du ikke svaret på, hvor du har dine tal fra, og på hvilket
grundlag du kan udtale dig om, hvornår brugerundersøgelsen er udført.

Så i bund og grund, tror jeg mere på DIS hjemmeside, end dine løselige,
udsaglige, udokumenter påstande.

Denne afstikker i den oprindelige tråd hjælper ikke Preben, så jeg vil
hoppe af her, da du er spild at tid.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-11-11 14:51

CC <cc@mail.dk> skrev Wed, 16 Nov 2011 22:56:12 +0100

>Så i bund og grund, tror jeg mere på DIS hjemmeside, end dine løselige,
>udsaglige, udokumenter påstande.

Det eneste jeg har påstet er - at siden er opdateret den pågældende dato
og - at denne dato *ikke* er datoen for brugerundersøgelsen.

Bege dele er korrekte og kan dokumenteres. Slut herfra.

>Denne afstikker i den oprindelige tråd hjælper ikke Preben, så jeg vil
>hoppe af her, da du er spild at tid.

Tak for de pæne ord.

--
mvh, A:\Feldborg
feldborg@haunstrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-11 15:51

Hej

> [...]
> ud til at være nemt at bruge, men er det det, der er PROGRAMMET?

Jeg bruger Legacy, men har også installeret Brother's Keeper.
Der er god support på begge programmer:
Legacy: http://legacydansk.com/forum/

Brother's Keeper: http://www.brotherskeeper.dk/ hvor Chris altid er meget hjælpsom

--
Hilsen
Knud Aagaard

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 22-11-11 15:29

> [...]

> Jeg har downloadet programmet "Family Tree Builder", og det
> ser ud til at være nemt at bruge, men er det det, der er PROGRAMMET?

Hvis det er det program jeg mener det er, så følger der en hjemmeside
med på MyHeritage.???

Jeg bruger selv Legacy som mit hovedprogram.
Samtidig bruger jeg nogle gratis programmer til indlæsning og gennemsyn
af .GED-filer fra andre personer.

Hvilket program DU vælger er op til dig selv, sålænge DU føler dig godt
tilpas med at bruge det, og kan det DU vil have det til.

Med venlig hilsen
Ib

--
Ib K. Jensen :: www.ibkjensen.org
Only a Genealogist regards a step backwards as progress.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-11-11 08:09

Preben <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

> evt. god PC-software?

Skulle du være så heldig at være mac-bruger, er Reunion genialt!

http://www.leisterpro.com/
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie