psykologien bag forfølgelse og håneri
Fra : Ole Madsen

Dato : 13-11-11 14:17

det er en kendt sag at for meget negativt kan slukke et hvert håb, enhver
kærlighed, ethvert menneskes lyst til at leve

der står i Matthæus 24 at kærligheden skal blive kold hos mange pga
forfølgelser, fordi de ikke kan stå presset imod, for meget, og for længe

jeg vil gerne be om jeres opmærksomhed herinde, som igen og igen har fået
påpeget jeres negativitet, syntes i at i kan være det bekendt at slukke
håbet, lyset, livet i andre mennesker?

var det ikke en ide at være mere medmenneskelig og elsker jeres næste?

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-11-11 14:25

Den 13.11.2011 14:17, skreiv Ole Madsen:
> det er en kendt sag at for meget negativt kan slukke et hvert håb,
> enhver kærlighed, ethvert menneskes lyst til at leve

Og den faglige refferansen?

> der står i Matthæus 24 at kærligheden skal blive kold hos mange pga
> forfølgelser, fordi de ikke kan stå presset imod, for meget, og for længe

Kristen ansvarsfraskrivelse!

HM

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-11-11 14:44

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i meddelelsen
> Den 13.11.2011 14:17, skreiv Ole Madsen:
>
> Og den faglige refferansen?

i de kredse der arbejder med dette emne, positiv journalistik

jeg kan ikke lige finde linken til den artikel jeg læste, men jeg kan se den
artikel gav mig nogle gode svar for mig, netop fordi for meget negativt i
omstændigheder, udefrakommende ting har hæmmet mig i min udlevelse af det
jeg ønsker

> Kristen ansvarsfraskrivelse!

prøv nu at vise lidt næstekærlighed, vi skal jo alle være her

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-11-11 19:41

Den 13.11.2011 14:43, skreiv Ole Madsen:

> "Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i meddelelsen

> i de kredse der arbejder med dette emne, positiv journalistik

Vi bør ikke ha generell tillit til jornalister som sådane. Selv
jornalister må akseptere at samfunnet skal firlange faglig dokumentasjon.

> jeg kan ikke lige finde linken til den artikel jeg læste, men jeg kan se
> den artikel gav mig nogle gode svar for mig,

Det skall vi akseptere, men det at artikkelen gav deg "noe", er ingen
indikasjon på artikkelens generelle karakter.

> netop fordi for meget
> negativt i omstændigheder, udefrakommende ting har hæmmet mig i min
> udlevelse af det jeg ønsker

Hviss du selv blir påvirket av for meget negativ oppmerksomhet, så burde
du være istand til å skjønne at det kan gjelde"ikke kristne" kgså.

> prøv nu at vise lidt næstekærlighed, vi skal jo alle være her

Ønsker du at vi ikke skall gi begrepene rette navn?

HM

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-11-11 20:18

> Den 13.11.2011 14:43, skreiv Ole Madsen:

> Vi bør ikke ha generell tillit til jornalister som sådane. Selv
> jornalister må akseptere at samfunnet skal firlange faglig dokumentasjon.

men den dokumentation har jeg ikke, jeg kender ikke de fine ord de bruger i
den sammenhæng, men jeg ved at i morderne krigsførsel bruges samme teknik,
først og midt i det, gør man alt for at fjerne modstandernes kampmoral, det
er det samme. Psykologer kender også dette med at det negative fjerner mod
og liv

> Det skall vi akseptere, men det at artikkelen gav deg "noe", er ingen
> indikasjon på artikkelens generelle karakter.

ok lidt baggrund, det var en journalist der var træt af den linie
journalister normalt tager, en negativ linie, og hun tog orlov og tog til
et univeristet eller lign i usa for at studere positiv journalistik, og hun
viderbragte noget af det hun havde lært

> Hviss du selv blir påvirket av for meget negativ oppmerksomhet, så burde
> du være istand til å skjønne at det kan gjelde"ikke kristne" kgså.

det ved jeg

> Ønsker du at vi ikke skall gi begrepene rette navn?

ikke forstået, men mener du "kristen ansvarsfraskrivelse", så er jeg ikke
enig, der er mange kristne der tager ansvar og gør noget for andre

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 14-11-11 03:23

Den 13.11.2011 20:17, skreiv Ole Madsen:

> "Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i meddelelsen

> men den dokumentation har jeg ikke, jeg kender ikke de fine ord de
> bruger i den sammenhæng,

Neivell. Det er greitt. Men nettop derfor bør du ungå å ty til
formuleringer som:"det er en kendt sag at -".

> men jeg ved at i morderne krigsførsel bruges
> samme teknik, først og midt i det, gør man alt for at fjerne
> modstandernes kampmoral, det er det samme. Psykologer kender også dette
> med at det negative fjerner mod og liv

Nå bør du være forsiktig med å nevne moderne krigspsykologi. Det er
svært sansynlig" at det er misjonstrategi du beskriver.

> [...]
> til et univeristet eller lign i usa for at studere positiv journalistik,
> og hun viderbragte noget af det hun havde lært

Javell. Nå vill jeg minne deg om at du selv synes å tilhøre en ekstrem
religiøs sekt fra USA; du har en tendens til å sitere en amerikansk
bibelutgave! (Jeg har oppfattet at du kvir deg for å fortelle hvilken
sekt du tilhører.) Derfor er i alle fall jeg skeptisk når di viser til
skoler i USA.

> det ved jeg

> ikke forstået, men mener du "kristen ansvarsfraskrivelse",

Ja. Jeg synes at slik du siterer, så er det din / kristen
ansvarsfraskrivelse.

> så er jeg
> ikke enig, der er mange kristne der tager ansvar og gør noget for andre

Det stemmer, men det er ikke så mange at "kristen nestekjærlighet" kan
sis å være et kristent kjennetegn. Langt derifra.

HM

Fra : Vidal

Dato : 14-11-11 11:52

Den 14-11-2011 03:23, Harald Mossige skrev:

> Det stemmer, men det er ikke så mange at "kristen nestekjærlighet" kan sis å
> være et kristent kjennetegn. Langt derifra.

Det, du ikke forstår, Harald, i denne forbindelse, er
at når folk svarer dig i denne gruppe er det netop ud
fra kristen næstekærlighed. Vi vil gerne hjælpe dig ud
af dine forvrængede virkelighedsopfattelse. Ud af den
mørke hule ud i virkeligheden, hvor det sande lys skinner.

Det er synd for dig, du ikke forstår det. I dit mørke har
du vendt alt på hovedet, når du kigger på de flaksende
skygger. For dig er kærlighed blevet til had.

Fra : Harald Mossige

Dato : 14-11-11 14:00

Den 14.11.2011 11:51, skreiv Vidal:

> Det, du ikke forstår, Harald,

Vov

Fra : Patruljen

Dato : 14-11-11 04:19

On 14 Nov., 11:51, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> du vendt alt på hovedet, når du kigger på de flaksende
> skygger. For dig er kærlighed blevet til had.

Lol -

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 14-11-11 10:26

Hej Ole.

Lad mig lige indlede med, at jeg ikke er kristen eller på anden måde troende.

I lyset af de videnskabelige landvindinger der er sket bare de sidste 50 år, og de goder mht. helbred og levestandard de har
medført, er det mig som ateist/agnostiker en kilde til fortvivlelse at der er så mange mennesker i dette moderne, oplyste samfund
der stadig støtter sig til en eller anden Gud/Guder og anden overtro såsom krystalhealing og astrologi.

Det er en opfattelse jeg sikkert deler med en del andre, som har erkendt at religion (herunder ID) generelt er uvidenskabelig.

Ateisters udfald mod religiøse er som regel funderet i denne frustration, på samme måde som vi ville møde en person der insisterer
på at vand løber op ad bakke - skønt man ved direkte selvsyn kan konstatere at det er forkert.

Dette er min holdning og også en slags forklaring.

Jeg vil gerne fortælle dig, at du i mine øjne - sammen med få andre, heriblandt "Rado" - altid har holdt en sober og imødekommende
tone i debatten her. For det fortjener du stor ros.
Det er ikke altid du mødes i samme ånd som du kommer, men modsat mange (visse) andre debattører lever du op til selve ideen i den
kristne tanke.

Hvis man kan udtrykke det på denne måde: "Jeg er ikke enig i det du gør, men jeg er enig i måden du gør det på."

Jeg håber at jeg - på trods af min divergerende holdning - har tændt lidt lys.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Ole Madsen

Dato : 14-11-11 11:05

"Henrik Eriksen" <henrik_erik@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> men jeg er enig i måden du gør det på."
>
> Jeg håber at jeg - på trods af min divergerende holdning - har tændt lidt

Hej Henrik

tusind tak for opmuntringen, den er jeg glad for

KH

Ole