Betalingsring er en dyr og dårlig idé
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-11-11 16:32

Linket her er en kommentar til den forbandede betalingsring, som
kjøwenhaunerne absolut vil have indført, som er skrevet af Thomas Møller
Thomsen, Adm. direktør, FDM og Michael Svane, Branchedirektør, DI:

http://www.b.dk/kommentarer/betalingsring-er-en-dyr-og-daarlig-ide

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-11-11 16:46

Den 12-11-2011 16:32, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> [...]
> kjøwenhaunerne absolut vil have indført, som er skrevet af Thomas Møller
> Thomsen, Adm. direktør, FDM og Michael Svane, Branchedirektør, DI:

Det er lidt sjovt med Kim Larsen, han vil gerne give
sig ud for at være en fornuftig venstreorienteret,
men hver gang der er noget der ikke lige passer i
hans personlige plan, skælder han ud. Sagen er jo
den enkle at betalingsringen er en fantastisk ide,
som bliver gennemført og som Københavnerne bliver
glade for, også dem der lever af at køre rundt i
København.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 12-11-11 16:56

On Sat, 12 Nov 2011 16:46:13 +0100, Bertel Brander wrote:

> Det er lidt sjovt med Kim Larsen, han vil gerne give
> sig ud for at være en fornuftig venstreorienteret,
> men hver gang der er noget der ikke lige passer i
> hans personlige plan, skælder han ud.

Det kan du da mene, men han linkede jo til nogen der rent faktisk VED noget
om sagen.

> [...]
> som bliver gennemført og som Københavnerne bliver
> glade for, også dem der lever af at køre rundt i

Tal for dig selv.

F.eks. er betalingsringen rundt om London ved at blive fjernet igen, fordi
den er en katastrofe.

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-11-11 17:38

Den 12-11-2011 16:56, Steen A. Thomsen skrev:

> Det kan du da mene, men han linkede jo til nogen der rent faktisk VED noget
> om sagen.

FDM er en organisation der lever af at "tale bilisternes
sag", dvs. kun nogle bilister. Jeg er f.eks. bilist og
synes at betalingsringen er en rigtig god og billig ide.

> Tal for dig selv.
>
> F.eks. er betalingsringen rundt om London ved at blive fjernet igen, fordi
> den er en katastrofe.

Svenskerne er rigtig glade for deres.

Mit ærinde var mere at Kims syn på betalingsringen
mere var motiveret at privatøkonomi og magelighed,
end fornuft.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 12-11-11 17:58

On Sat, 12 Nov 2011 17:37:58 +0100, Bertel Brander wrote:

> FDM er en organisation der lever af at "tale bilisternes
> sag", dvs. kun nogle bilister. Jeg er f.eks. bilist og
> synes at betalingsringen er en rigtig god og billig ide.

Om ideen er god eller dårlig kan diskuteres, men billig er den IKKE.

> Svenskerne er rigtig glade for deres.

Du skal lige huske på, at i Sverige kommer kiritske røster ikke til orde,
hvis de er politisk ukorrekte.

> Mit ærinde var mere at Kims syn på betalingsringen
> mere var motiveret at privatøkonomi og magelighed,
> end fornuft.

Det var IKKE sådan dit indlæg umiddelbart kunne tolkes.

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-11-11 18:21

Den 12-11-2011 17:58, Steen A. Thomsen skrev:

> Om ideen er god eller dårlig kan diskuteres, men billig er den IKKE.

Det er vist meningen at den skal give overskud.

> Du skal lige huske på, at i Sverige kommer kiritske røster ikke til orde,
> hvis de er politisk ukorrekte.

Det er jo lodret løgn og det ved du også godt.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 12-11-11 18:53

On Sat, 12 Nov 2011 18:20:43 +0100, Bertel Brander wrote:

> Det er vist meningen at den skal give overskud.

Men det kommer den (ifølge dem der VED noget om det) ikke til de første 10
- 15 år.

> Det er jo lodret løgn og det ved du også godt.

Det er IKKE løgn. F.eks. får Sverigesdemokraterne ikke lov til at komme til
orde, fordi deres meninger ikke er politisk korrekte.

Fra : Kert Rats

Dato : 12-11-11 19:00

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> til
> orde, fordi deres meninger ikke er politisk korrekte.

Måske lidt OT i denne tråd, men har du link til at underbygge din påstand.
Jeg spørger af positiv interesse.

Venligst

Kert Rats

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 12-11-11 19:29

On Sat, 12 Nov 2011 18:59:58 +0100, Kert Rats wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Måske lidt OT i denne tråd, men har du link til at underbygge din påstand.
> Jeg spørger af positiv interesse.

http://naser.blogs.berlingske.dk/2010/08/30/sverige-er-et-u-land-hvad-angar-ytringsfriheden/
"I forbindelse med den afsluttende partilederdebat er der en bred konsensus
blandt partiledere fra begge fløje, meningsdannerne og medierne imellem om,
at man ikke vil lade Sverigesdemokraterne få del i sendetiden. Valgvideoen
afviser svenske TV4 at vise, fordi de mener, den bl.a. strider imod
ytringsfrihedens forbud mod hetz mod befolkningsgrupper"

http://jp.dk/udland/europa/article2596935.ece
"Indvandrerkritisk parti udelukkes fra ceremoni, hvor alle Rigsdagens
øvrige partiledere er med"

http://snaphanen.dk/upload/2010/09/Gadwin-PrintScreen-Professional-4.5-Setup-2010-09-19-132934.jpg

osv. osv. osv. osv.........

Fra : Kert Rats

Dato : 13-11-11 08:01

> [...]
> afviser svenske TV4 at vise, fordi de mener, den bl.a. strider imod
> ytringsfrihedens forbud mod hetz mod befolkningsgrupper"

Linket virker ikke, og det ser ud til, at Nasaar Khaders blog på Berlingske
er nedlagt. Flere links til hans indlæg virker ikke.

> http://jp.dk/udland/europa/article2596935.ece
> "Indvandrerkritisk parti udelukkes fra ceremoni, hvor alle Rigsdagens
> [...]

Se også på
http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1.2141375/sahlin-expressens-basta-forstasida-nagonsin

> osv. osv. osv. osv.........

Ja, der er rigeligt at tage af, ser jeg nu. Se f.eks. på
http://www.youtube.com/watch?v=gFZ8OSJpqhE

Tak for linkene, Steen.

Venligst

Kert Rats

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 13-11-11 00:42

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Det er vist meningen at den skal give overskud.

At den giver driftsøkonomisk overskud er desværre ingen garanti for, at den
giver samfundsøkonomisk overskud. Dvs. om det er en fordel for samfundet som
helhed.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 13-11-11 17:43

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Svenskerne er rigtig glade for deres.
>
> Mit ærinde var mere at Kims syn på betalingsringen
> mere var motiveret at privatøkonomi og magelighed,

Vi så det dengang debatten om Storbæltsforbindelsen var på sit højeste.
FDM er at sammenligne med FN. Det er en indtægtskilde til de ansatte
pampere.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-11-11 17:37

> Det er lidt sjovt med Kim Larsen, han vil gerne give
> sig ud for at være en fornuftig venstreorienteret,

Ikke venstreorienteret men tværpolitisk. Jeg giver mig egentlig ikke rigtig
ud for noget.

> men hver gang der er noget der ikke lige passer i
> hans personlige plan, skælder han ud.

Selvfølgelig, jeg er enkelsagsmand, jeg behøver ikke at kigge i nogen
partibog før jeg udtaler mig om noget.

> Sagen er jo
> den enkle at betalingsringen er en fantastisk ide,

Fantastisk dårlig ide.

> som bliver gennemført og som Københavnerne bliver
> glade for, også dem der lever af at køre rundt i
> København.

Den bliver udskældt også efter den er indført. Betalingsringen er intet
andet end endnu en misundelsesskat overfor de i forvejen brandbeskattede
bilister.

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-11-11 17:47

Den 12-11-2011 17:37, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)

> Selvfølgelig, jeg er enkelsagsmand, jeg behøver ikke at kigge i nogen
> partibog før jeg udtaler mig om noget.

Rigtigt, du behøver ikke være konsistent, det er
partier derimod nødt til at være.

> Den bliver udskældt også efter den er indført. Betalingsringen er intet
> andet end endnu en misundelsesskat overfor de i forvejen brandbeskattede
> bilister.

Selvfølgelig er der nogen der vil skælde ud. Men betalingsringen
er sådan set et forsøg på at løse trafikproblemerne i hovedstaden,
til gavn for os alle, ikke mindst de bilister der er nødt til at
færdes i København. Bilister bliver ikke "brandbeskattet" (jeg
har selv to biler).

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-11-11 17:58

> [...]
> til gavn for os alle, ikke mindst de bilister der er nødt til at
> færdes i København. Bilister bliver ikke "brandbeskattet" (jeg

Skal man betale for 3 biler når man køber en enkelt, så er det
brandbeskatning. Amerikanerne betaler kun omtrend det halve for benzinen i
forhold til Danmark, det er brandbeskatning. Bilejere som ejer de store
biler bliver plukket, op imod 10.000 kr. årligt for blot at have en bil på
nummerplader er brandbeskatning (grøn ejerafgift). Inde i København bliver
"frarøvet" sine penge ved højlys dag i parkeringsafgifter, det er
brandbeskatning.

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-11-11 18:25

Den 12-11-2011 17:57, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)

> Skal man betale for 3 biler når man køber en enkelt, så er det
> brandbeskatning.

Det er så din tolkning. Når jeg ser hvilke biler Danskerne
kører i, f.eks. sammenlignet med Frankrig og Italien,
der begge er bilproducerende, må biler i Danmark være
meget billige.

>Amerikanerne betaler kun omtrend det halve for benzinen i
> forhold til Danmark, det er brandbeskatning.

Igen, det er kun din tolkning. Amerikanerne kører
rundt i biler der sviner med benzinen, ganske enkelt
fordi den er relativ billig.

> Inde i København bliver
> "frarøvet" sine penge ved højlys dag i parkeringsafgifter, det er
> brandbeskatning.

Man kunne jo tage bussen eller toget. En vigtig grund til
at have bilringen er netop at få folk til at lade bilen stå
uden for ringen.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 12-11-11 18:54

On Sat, 12 Nov 2011 17:57:33 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> nummerplader er brandbeskatning (grøn ejerafgift). Inde i København bliver
> "frarøvet" sine penge ved højlys dag i parkeringsafgifter, det er

Det er sjældent at jeg er enig med dig, men her er en af disse få gange.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 13-11-11 10:59

Den 12-11-2011 17:46, Bertel Brander skrev:
> [...]
> til gavn for os alle, ikke mindst de bilister der er nødt til at
> færdes i København. Bilister bliver ikke "brandbeskattet" (jeg

Prøv at tænke et skridt videre. Hvorfor er der trafikproblemer i
hovedstaden? Kan man gøre noget ved det underliggende problem?

En betalingsring svarer til, at man har konstateret, at der er for stor
efterspørgsel på brød i supermarkederne, og beslutter sig for at "løse"
det ved ved at lægge en ekstra afgift på brød. Bortset fra at en
betalingsring faktisk er værre, idet man ikke bare kan opkræve afgiften,
næh man skal bygge et milliarddyrt anlæg hvis ENESTE formål er at
opkræve penge. Giver et betalingsanlæg os brød på bordet? Gør det vores
hverdag lettere? Skaber det nogen som helst værdi for samfundet? Nej,
det er bare en pengeindsamlingsmaskine.

--
Andreas

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 13-11-11 16:36

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det vores hverdag lettere? Skaber det nogen som helst værdi for
> samfundet? Nej, det er bare en pengeindsamlingsmaskine.

Helt enig !

Fra : P.N.

Dato : 12-11-11 18:33

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:Wjwvq.45932$Ey3.13964@newsfe27.ams2...
> Linket her er en kommentar til den forbandede betalingsring, som
> kjøwenhaunerne absolut vil have indført

Vi takker for den betalingsring i aftenbønnen hver eneste aften.