MS Windows
briani 27239
Tavle-computere
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-11 18:37

Nu er der jo kommet denne mystiske ting, som er en mellemting mellem en
Smarttelefon og en almn. bærbar computer.

Men hvorfor skulle man egentlig købe en sådan hybrid? - det kan jeg ikke
helt gennemskue. Jeg kan ikke lige se at den er snild, da den nærmest
udelukker fornuftig brug.

Man kan få virtuelt tastautur frem på den, hvorefter man kan søge
hjemmesider, men skærmen bliver jo så forfærdelig lille at man nærmest skal
have kikkert.
Så kan man i stedet sætte den i forbindelse med et trådløst tastatur, når
man skal skrive. Men hvor for skulle man så købe den? - så kan man vel lige
sågodt købe en almn. bærbar.

Nogle stiller den på en platform, så den står på skrå, men man bliver da
træt i armen når man skal pege og pege og pege endnu mere hele tiden. Man
skal jo holde armen vanret i luften. Det er da trættende, i forhold til at
holde ved en mus, eller bruge plade-musen.

Når man skal skrive di dokumenter er en almn. bærbar da også snildere. Et
tastatur sammen med en 15-tommer skærm, eller mere. Jajajajaa, man kan sætte
det der trådløse tastatur til sin tavle-computer, men så er der jo ingen
grund til at købe den.

Er der nogen der kan forklare punkt for punkt hvad der er snildt ved
tavlecomputeren og u-snildt ved den almn. bærbare?

Hilsen Åge

Fra : Cykelsmeden

Dato : 12-11-11 20:37

Den 12-11-2011 18:36, Åge Halldorsson skrev:
> Er der nogen der kan forklare punkt for punkt hvad der er snildt ved
> tavlecomputeren og u-snildt ved den almn. bærbare?

hvis du tænker på dem med touchskærm og windows, er der masser af steder
de er smarte, eks indfældet i køleskabsdøren!

Hvis du tænker på tablets (iPad /samsung etc.) så er man solgt så snart
man har haft den i hånden. - Jeg læser endog avisen på den, hvad jeg
ikke kunne drømme om på en traditionel lap- eller desktop
- især efter jeg har lært at låse orienteringen :>)

//finn

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-11 22:07

"Cykelsmeden" <afsender@not2old.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kunne drømme om på en traditionel lap- eller desktop
> - især efter jeg har lært at låse orienteringen :>)

Det er nok meget wældigt. Der kan jeg godt forestille mig at den er
knaldhamrende. Man kan hurtigt tage den med rundt og læse avis alle steder
på den, f.eks. før man skal sove,
eller i køkkennet, eller i sofaen og på rejsen. Man kan vel også nemt læse
en hel bog på den. Der kan den måske være god.

Den kan bare ikke rigtigt bruges som alternativ til en almn. bærbar, synes
jeg.

I mit tidligere indlæg opridsede jeg de ting hvor det var svært at se, at
den kunne være et alternativ.

1: Hvis man skal skrive en hel masse og man samtidig gerne vil have en skærm
så stor, at man kan se hvad man laver.

2: Hvis man har den med på kursus og skal skrive en masse i forbindelse med
undervisningen. Skærmen på en tavle-computer er jo så lille at det bliver
træls -
ligeledes at skrive på et virtuelt tastatur. hvis man har et almn. trådløst
tastatur til den, så fordufter den formål jo.

Er en tavle-computer ikke mere at betragte som et alternativ. Ligesom det
der med at den er wældig at læse avis på. Og nem at drøne rundt med. Og til
computerspil er
den vel helt ubrugelig.

Hilsen Åge

Hilsen Åge

Fra : Jens Petersen

Dato : 12-11-11 22:14

On Sat, 12 Nov 2011 22:06:44 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>der med at den er wældig at læse avis på. Og nem at drøne rundt med. Og til

Det er jo ikke meningen den skal erstatte noget - den skal få os til
at øge forbruget af elektroniske gadgets.

....det har så ikke lige virket på mig
--
OV1A Jens

Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Fra : Elmer Fjort

Dato : 13-11-11 00:35

"Åge Halldorsson" skrev i meddelelsen

[...]

Jeg ser hverdag en del menesker der bruger den som erstatining for en bog.
De store tablet computere, svarer nogenlunde i størrelsen med en almindelig
bog.
Den er markant lettere end en bog.
Hvis du bare skal surfe rundt på nettet, medens du er på vej til og fra
arbejde, er den genial.
En almindelig bærbar er langt tungere, og fylder langt mere.
De er ikke beregnet til at downloade større programmer med, da de ikke har
så stor en
Harddisk eller hvad det nu hedder.
De bruger så vidt jeg ved også mindre strøm end en bærbar, da der ikke er en
harddisk der snurrer
hele tiden.
Nogle af dem har jeg set beskrevet med at de kan bruges som telefon, når man
tilslutter en headset,
det kan en bærbar vel også.

Elmer

Hilsen Åge

Fra : emjeppesen

Dato : 13-11-11 09:03

Elmer Fjort skrev:

>En almindelig bærbar er langt tungere, og fylder langt mere.

Mit barnebarn på 15, har ikke mere brug for sin dyre bærbare eller sin
Smartphone. Han bruger nu kun sin Ipad.

Hilsen emj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-11 12:17

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Mit barnebarn på 15, har ikke mere brug for sin dyre bærbare eller sin
> Smartphone. Han bruger nu kun sin Ipad.
>
> Hilsen emj

Og hvis han så sidder og skal skrive en større opgave ind i dokumenter på
computer ? -
Er det ikke noget bøvlet bøv-værk og sidde med et virtuelt tastatur og
derfor næsten ingen skærm tilbage? - Det kan være du siger at han måske har
et tråløst tastatur, men hvor er så ideen
med at have en tavlecomputer, så skal man jo slæbe på hele to ting, hvis man
skal have den med hjemmefra.
Jamen det er jo hele to ting. Og to gange så bøvlet, som ellers.

Det kom du ikke med nogen forklaring på ?

Hilsen Åge

Fra : emjeppesen

Dato : 13-11-11 15:19

Åge Halldorsson skrev:

>Og hvis han så sidder og skal skrive en større opgave ind i dokumenter på
>computer ? -

Så KAN han jo skifte til sin PC

> Er det ikke noget bøvlet bøv-værk og sidde med et virtuelt tastatur og
>derfor næsten ingen skærm tilbage? - Det kan være du siger at han måske har
>et tråløst tastatur, men hvor er så ideen

Han har ikke et trådløst tastatur.

> [...]
>skal have den med hjemmefra.
> Jamen det er jo hele to ting. Og to gange så bøvlet, som ellers.
>
>Det kom du ikke med nogen forklaring på ?

Det ændrer jo ikke på, at han overhovedet ikke har de problemer, som
du har og det er måske fordi han ved, hvad hans Ipad kan bruges til.

Ipaden er en mellemting mellem en Smartphone og en bærbar og han
slipper for at slæbe en ret tung bærbar med sig.

Hilsen emj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-11 16:08

> Så KAN han jo skifte til sin PC

........ hvilket viser at hans tavle-computer ikke kan træde i stedet for
hans PC

Hilsen Åge

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 13-11-11 17:12

meddelelse news:4ebfdd63$0$277> ....... hvilket viser at hans tavle-computer
ikke kan træde i stedet for

Det er to forskellige brugssituationer, de to produkter dækker.
Ligesom du kan bruge en cykel eller en bil til at transportere dig.

Jørgen

Fra : emjeppesen

Dato : 13-11-11 17:44

Åge Halldorsson skrev:

>....... hvilket viser at hans tavle-computer ikke kan træde i stedet for
>hans PC

I langt de fleste tilfælde kan den da og den er betydelig mere handy.

Hilsen emj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-11 19:50

> I langt de fleste tilfælde kan den da og den er betydelig mere handy.
>
> Hilsen emj

Men det passer jo bare ikke.

I så fald burde i fortalere jo kunne påpege, på hvilken af disse
punkter jeg har nævnt i de foregående indlæg, at en tavlecomputer skulle
være nemmere i brug.
Det er jo nemt at sige at den er nemmere. Man må da også kunne fortællle
hvorfor, stillet i forhold til en almn. computer.

Hilsen Åge

Fra : emjeppesen

Dato : 13-11-11 21:35

Åge Halldorsson skrev:

>Men det passer jo bare ikke.

Har du selv en?

> I så fald burde i fortalere jo kunne påpege, på hvilken af disse
>punkter jeg har nævnt i de foregående indlæg, at en tavlecomputer skulle
>være nemmere i brug.

Hvorfor skal vi forholde os til de punkter, du tilfældigvis stiller
op. Du vil have, at en Ipad er det samme som en elendig og upraktisk
PC og det gider jeg ikke kommentere på.

>Det er jo nemt at sige at den er nemmere. Man må da også kunne fortællle
>hvorfor, stillet i forhold til en almn. computer.

Fat det dog. Det er IKKE en almindelig computer. Det er en mellemting
mellem en smartphone og en PC.
Hilsen emj

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 13-11-11 22:11

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse
> Fat det dog. Det er IKKE en almindelig computer. Det er en mellemting
> mellem en smartphone og en PC.
> Hilsen emj

Jeg tror ikke vores Åge vinder nogen "Kloge Åge" konkurrence.
Undskyld; men diskussionen bliver bare for åndsvag...
/Jørgen

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-11-11 22:30

Jørgen Sørensen skrev:

> Jeg tror ikke vores Åge vinder nogen "Kloge Åge"
> konkurrence. Undskyld; men diskussionen bliver
> bare for åndsvag...

I like

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-11 22:38

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> I like

De fleste fortæller at tavlen ikke er god som eneste computer. Tak for
rådene. Det bliver en almn. PC, da jeg kun skal have en af tingene.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-11 22:36

"Jørgen Sørensen" <js@jososoft.dk> skrev i meddelelsen
> "emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse
>
> Jeg tror ikke vores Åge vinder nogen "Kloge Åge" konkurrence.
> Undskyld; men diskussionen bliver bare for åndsvag...
> /Jørgen

I er da nogle frygtelige narhoveder, jer to.

Jeg skulle have afklaret om jeg skulle købe en almn. PC eller tavlecomputer,
næste gang jeg skal investere. jeg skal have en maskine som kan det hele.
Surfe på i-nettet samt være god til at skrive lange ting i dokumenter, på en
ikke-trættende måde. Jeg skal nemlig kun købe een af tingene. den ting skal
kunne det hele og være praktisk.

Hvis man skal have den med på farten og skal skrive en masse, så virker
det sgu ikke meget praktisk at man skal sidde og skrive på en plade, næsten
uden skærm
og at alternativt skal medbringe både tavlen og et løst tastatur hvis man
vil skrive ordentligt og u-trættende.

Det må blive en 17 tommer Windows 8 ultraBog, tror jeg. På den kan man det
samme som på en tavle-computer + man kan u-trættende skrive lange
dokumenter.

Hilsen Åge

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-11-11 22:52

Åge Halldorsson skrev:

> I er da nogle frygtelige narhoveder, jer to.

Den slags kommer du ikke så langt med,
folk husker dine udtalelser, og er mindre
villige til at hjælpe dig næste gang du har
et spørgsmål

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-11 23:31

> Den slags kommer du ikke så langt med,
> folk husker dine udtalelser, og er mindre
> villige til at hjælpe dig næste gang du har
> [...]

Det er jo altså kun narhovederne jeg kalder sådan. Det er jo ikke mange

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-11 19:53

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Mit barnebarn på 15, har ikke mere brug for sin dyre bærbare eller sin
> Smartphone. Han bruger nu kun sin Ipad.
>
> Hilsen emj

Ja "godaw do". Det er nemt at skrive. Jeg kan lige så godt skrive det
modsatte.

Hvorfor fortæller du ikke poå hvilke punkter og HVORFOR det skulle vælre
nemmere. du forholder dig overhovedet ikke til de punkter jeg opstillede

Hilsen Åge

Fra : Cykelsmeden

Dato : 13-11-11 11:15

Den 12-11-2011 22:06, Åge Halldorsson skrev:
> Den kan bare ikke rigtigt bruges som alternativ til en almn. bærbar,
> synes jeg.
Godt Åge!
nu har du opnået samme erfaring som resten af samfundet

//finn

Fra : Jan Borch

Dato : 13-11-11 14:27

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-11-11 01:34

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> "Cykelsmeden" <afsender@not2old.dk> skrev i meddelelsen

<snip>

> Det er nok meget wældigt. Der kan jeg godt forestille mig at den er
> knaldhamrende. Man kan hurtigt tage den med rundt og læse avis alle steder
> på den,

Man kan heller ikke pakke fisk ind i den.

--
Ikke ham på Facebook.