MS Windows
briani 27239
Routerproblem
Fra : Abricosicus

Dato : 10-11-11 21:46

Hej !

Jeg har skiftet min gamle router ud med en ny Asus Rt-N16.
Den vil køre i noget, den kalder 'Broardcast-mode' for at internettet
skal fungere.

Men min NAS, som skal kunne kontaktes udefra, er holdt op med at virke.
Jeg har gjort NAS'ens interne IP til DMZ i routeren, men det hjælper ikke.

Hvad kan jeg have overset ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-11-11 07:28

Abricosicus skrev:

>vad kan jeg have overset ?

Kan du have fået ny ip-adresse udefra ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Abricosicus

Dato : 11-11-11 08:15

Den 11-11-2011 07:27, Ivan V. Klattrup skrev:

> Kan du have fået ny ip-adresse udefra ?

Hej igen !

Nej, ip-adressen er god nok.

Men jeg har hittet ud af, at problemet nok er manglende 'loop-back'.
Altså noget med, at routeren ikke kan tilgå netsteder, der har samme ip,
som den selv.

For det har vist sig, at der er tilgang til min server udefra.
Men det er træls, at jeg ikke kan se min egen hjemmeside i min browser!
Og hvordan det kan løses, ved jeg ikke.

mvh

Abricosicus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-11-11 08:28

Abricosicus skrev:

>Og hvordan det kan løses, ved jeg ikke.

Ved ikke hvordan det løses i din router, men i windows kan du sætte det op
i hosts

fx hvis jeg havde en side der hed nnnnn.klattrup.dk som var på en server
med lokal ip 192.168.1.111, så kunne en linje i hosts med følgende ordlyd
gøre det

192.168.1.111 nnnnn.klattrup.dk

http://www.windowsreference.com/windows-7/edit-hosts-file-in-windows-7-windows-vista/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-11-11 18:43

Eller blot brug 127.0.0.1. Denne IP er reserveret og peger altid på
den lokale computer.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-11-11 18:53

Jens Peter Karlsen skrev:

>Eller blot brug 127.0.0.1. Denne IP er reserveret og peger altid på
>den lokale computer.

Det kommer da i den grad an på om serveren er på samme computer, ellers er
det virkningsløst

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-11-11 21:56

Nej, den peger altid på sig selv uanset om der er en server
installeret eller ej. Det vil dog ikke hjælpe meget hvis der ikke er.

Regards Jens Peter Karlsen.

On 11 Nov 2011 17:53:05 GMT, "Ivan V. Klattrup"

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-11-11 00:15

Jens Peter Karlsen skrev:

>Nej, den peger altid på sig selv uanset om der er en server
>installeret eller ej. Det vil dog ikke hjælpe meget hvis der ikke er.

en Nas er ikke installeret på ens pc

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk