Sabotørskriv gjor ulandsarbejder
Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-11 21:16

Sabotørskriv gjor ulandsarbejder
Min 7 klassesdansklærer læste højt når han - cirka ugentlig - ville
give os en krav-løs skøn time
Især læste han om Flammens og Citronens martyrier for at gavne
fædrelandet i kamp for friheden og mod Gestapo.
Jeg indså at min kristne missionær-karriere var lidt umoderne og
håbede at finde kald i stil med frihedskæmpernes.
Da jeg i Politiken læste om ulandsarbejde indså jeg at det var det
rigtige - siden de jævnaldrende ikke gad mig.
Jeg havde i studietiden været i Prag på udvekslingstur og vidste at
jeg ville føle mig ensom så jeg annoncerede i Politiken efter en
partner med ulandsarbejde-lyster og fandt en norsk fysioteraeut som
fik job i samme by i Zambia - man som ikke tog med mig til Afghanistan
de næste 2 åtr.