Lyd ved indkomne E-mails på iPhone 4S
Fra : Ukendt

Dato : 09-11-11 10:31

Kan man få iPhone 4S til at give lyd fra sig når der indkommer mails.
Jeg tænker i den forbindelse på at den skal afgive lyden uden at jeg
trykker på noget altså lige som når telefonen ringer.

Jeg har indstillet til lyde på iPhonen men det er først når jeg har
trykket på Mail ikonet at lyden kommer.

AJ

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 09-11-11 11:06

On Wed, 09 Nov 2011 10:31:08 +0100, <Allan Jensen> wrote:
> [...]
> trykker på noget altså lige som når telefonen ringer.
>
> Jeg har indstillet til lyde på iPhonen men det er først når jeg har

Da har du satt opp mail til å sjekke manuelt. Om mailleverandør støtter
push kan du sette på det, evt. sett opp til å sjekke i intervaller.

Innstillinger->Mail, kontakter, kalendre->Hent nye data

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-11-11 12:59

Allan Jensen <> wrote:

> [...]
> trykker på noget altså lige som når telefonen ringer.
>
> Jeg har indstillet til lyde på iPhonen men det er først når jeg har

Det er fordi du har sat til mail til at blive hentet manuelt. Hvis din
server understøtter det kan du sætte den til "Push" ... ellers kan du
sætte den til at hente med et vist minut interval

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-11 15:21

On Wed, 9 Nov 2011 12:58:43 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

> [...]
>server understøtter det kan du sætte den til "Push" ... ellers kan du
>sætte den til at hente med et vist minut interval

Tak til Tor og tak til dig, det vil jeg afprøve.

AJ

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-11-11 20:36

> Det er fordi du har sat til mail til at blive hentet manuelt. Hvis din
> server understøtter det kan du sætte den til "Push" ... ellers kan du
> sætte den til at hente med et vist minut interval

Apropos Push. Jeg har i lang tid oplevet problemer med Push. Først
virkede det fint. Så blev det ustabilt, og nu kommer der næsten aldrig
Pushbeskeder. mail.app er/var den mest ustabile, mens Facebook.app
virkede i længere tid. Nu er det 99,9% selvhenter for alle apps der
normalt har push funktionalitet.

Kan ens teleselskab have en andel i problemet?

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-11-11 20:46

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> Pushbeskeder. mail.app er/var den mest ustabile, mens Facebook.app
> virkede i længere tid. Nu er det 99,9% selvhenter for alle apps der

Nu er Push Notifications og Push Email ikke det samme ...

> Kan ens teleselskab have en andel i problemet?

næppe ...

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-11-11 23:43

> Nu er Push Notifications og Push Email ikke det samme ...

og det fik mig så til at google problemet igen, igen. Der findes jo en
del fora-frem-og-tilbage om emnet (også en del meget gamle indlæg). Ved
ikke om det fortsat gælder, men løsningen blev at sætte gmailkontoen op
via exchange i stedet for gmail på iPhonen. Nu virker push. (Flere
indlæg nævner at exchange opsætningen ikke er power-optimeret i samme
grad som gmail opsætningen. Nu må jeg se.)

Facebook, Twitter m.fl. virker dog fortsat ikke.

> næppe ...

Så holder jeg dem ude af kampen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-11-11 13:01

> [...]
> grad som gmail opsætningen. Nu må jeg se.)
>
> Facebook, Twitter m.fl. virker dog fortsat ikke.

Fjern App'en og tilføj den igen ..

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-11-11 14:14

> Fjern App'en og tilføj den igen ..

Det er prøvet. Har også gendannet telefon flere gange, både med og uden
brug af backup.

Pyt! Mail virker nu, det var den vigtigste.