Mute-knap flyttet på iPhone 4S
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-11 07:11

Har I bemærket, at mute-knappen på iPhone 4S er flyttet ca. en halv
centimeter længere ned på siden i forhold til iPhone 4? Det giver
problemer med mange tasker og covers, hvor udskæringen til mute-knappen.
I nogle tilfælde låser det nærmest mute-knappen, og man bliver helt
bekymret, fordi der bliver trykket så hårdt ind på den.
Det er måske kun en lille ting, men netop derfor er det
irriterende. Man regner jo med, at man kan bruge samme covere og etuier
som til iPhone 4. I nogle tilfælde kan det da også gå, men skal det være
helt godt, skal man faktisk lede efter nogen, der er lavet specielt til
iPhone 4S.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-11 07:17

> [...]
> som til iPhone 4. I nogle tilfælde kan det da også gå, men skal det være
> helt godt, skal man faktisk lede efter nogen, der er lavet specielt til

Edit: Jeg har nu set lidt på billeder og har bemærket, at nogle
fabrikanter simpelthen har udvidet udskæringen til mute-knappen, så
coveret passer til begge modeller. Man kan f.eks. se det på det cover,
jeg selv har:

<https://www.speckproducts.com/pixelskin-hd-for-iphone-4.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-11-11 08:02

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> fabrikanter simpelthen har udvidet udskæringen til mute-knappen, så
> coveret passer til begge modeller. Man kan f.eks. se det på det cover,

Så må du jo frem med hobbykniven så du kan opgradere din middleware :)

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 08-11-11 08:07

On Tue, 8 Nov 2011 07:10:54 +0100, <Henrik Münster> wrote:
> Har I bemærket, at mute-knappen på iPhone 4S er flyttet ca. en halv
> centimeter længere ned på siden i forhold til iPhone 4? Det giver
> problemer med mange tasker og covers, hvor udskæringen til mute-knappen.

Det var en endring som først kom på CDMA-versjonen i februar.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-11 17:04

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Det var en endring som først kom på CDMA-versjonen i februar.

Aha. Men den har vi vel ikke haft her i Danmark. Jeg blev opmærksom på
det, fordi en af min søns venner købte et Angry Bird cover til sin, og
det trykkede meget hårdt ind på muteknappen. Egentlig burde han vel
kunne klage over det, hvis forretningen har vidst, at han købte coveret
til en iPhone 4S.
Min søn vil også gerne have et Angry Birds cover, men nu ved vi
da, at vi skal være opmærksomme på udskæringen til knappen. Jeg synes i
øvrigt heller ikke, det beskytter fronten særligt godt. Det er bedre med
et cover, der har en rager lidt frem hele vejen rundt langs kanten.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 08-11-11 11:03

> Har I bemærket, at mute-knappen på iPhone 4S er flyttet ca. en halv
> centimeter længere ned på siden i forhold til iPhone 4? Det giver
> problemer med mange tasker og covers, hvor udskæringen til mute-knappen.

Det er nok på grund af det sorte mellemrum i kanten, som ville komme for
tæt på knappen ellers.

Jeg lagde forøvrigt mærke til noget indgraveret krimskrams på
SIM-værktøjet. Jeg troede først at det var et varenummer, men det viste
sig under lup blot at være "CHINA".

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 09-11-11 10:08

On Tue, 8 Nov 2011 17:04:11 +0100, <Henrik Münster> wrote:

> [...]
> det trykkede meget hårdt ind på muteknappen. Egentlig burde han vel
> kunne klage over det, hvis forretningen har vidst, at han købte coveret

Nei, den har vært kun i USA. Men ser caseprodusentene i USA har hatt to
modeller, AT&T og Universal. Til dømes her.
http://www.threadless.com/shop/otherstuff/cases

Skal man kjøpe nå bør man vel passe på at den er universal.