MS Windows
briani 27239
Laver W7 en "old"-mappe?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-11-11 13:50

Laver W7 en "old"-mappe hvis der ligger en ældre W på disken i
forvejen?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tommy

Dato : 07-11-11 14:18

On 07-11-2011 13:50, Hans Paulin (6310) wrote:
> Laver W7 en "old"-mappe hvis der ligger en ældre W på disken i forvejen?

Ja, hvis du laver en "custom" install gør den, jeg mener ikke den gør
hvis du opgraderer den eksisterende version, men måske en anden kan
svare præcist på det også.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 07-11-11 14:54

Den 07-11-2011 14:18, Tommy skrev:

> Ja, hvis du laver en "custom" install gør den, jeg mener ikke den gør
> hvis du opgraderer den eksisterende version, men måske en anden kan
> svare præcist på det også.
Der gøres hvis du forsøger at opgradere, og det ikke er en
upgradeversion. Den fortæller også at den gør det.

//finn

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-11-11 23:20

Cykelsmeden har bragt dette til verden:

> Der gøres hvis du forsøger at opgradere, og det ikke er en upgradeversion.
> Den fortæller også at den gør det.
>
> //finn

Tak til begge :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 08-11-11 13:11

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> Cykelsmeden har bragt dette til verden:

> Tak til begge :)
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Men en upgrade virker iflg MS kun på Vista, ikke XP, så hvis dit gamle
system er XP er det ikke sikkert den laver en 'old'. Her laver den en ren
installation.

Jeg oprettede en partition til Win7, så jeg havde både XP + 7 i dual boot.

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Rado

Dato : 09-11-11 09:35

On Tue, 8 Nov 2011 13:11:03 +0100, "Peter Brandt Jørgensen"
<none@none.none> wrote:

> [...]
>installation.
>
>Jeg oprettede en partition til Win7, så jeg havde både XP + 7 i dual boot.

Kan man det med en upgrade? Så vidt jeg ved destruerer den licensen
til det gamle system, så det ikke kan bruges længere.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 09-11-11 10:18

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Kan man det med en upgrade? Så vidt jeg ved destruerer den licensen
> til det gamle system, så det ikke kan bruges længere.

Virker fint hos mig.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 09-11-11 10:40

Den 09-11-2011 10:17, Peter Brandt Jørgensen skrev:

> Virker fint hos mig.
men kræver det ikke at den oprindelige XP installeres først på den nye
partition?

//finn

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 09-11-11 13:10

"Cykelsmeden" <afsender@not2old.dk> wrote in message

> men kræver det ikke at den oprindelige XP installeres først på den nye
> partition?
>
> //finn

Nej, en upgrade kan sagtens installeres på en tom partition/disk.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 09-11-11 18:10

Den 09-11-2011 13:09, Peter Brandt Jørgensen skrev:
> Nej, en upgrade kan sagtens installeres på en tom partition/disk.

Ok, det har jeg bare aldrig før oplevet fra MS!

/finn

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 10-11-11 09:27

> Ok, det har jeg bare aldrig før oplevet fra MS!
>
> /finn

Jo, alle de opgraderinger jeg har haft med at gøre, kunne dette, men den vil
sikkert bede om at du sætter en original disk i drevet undervejs i
installationen, den lige kan 'smage på', hvis den ikke kan finde det
pågældende styresystem på maskinen (hvad den jo kan, hvis det ligger på en
anden partition)

Fra : Rado

Dato : 09-11-11 12:57

On Wed, 9 Nov 2011 10:17:44 +0100, "Peter Brandt Jørgensen"
<none@none.none> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

>Virker fint hos mig.

Det gør det sådan set også hos mig med en Win 7 90 dages trial, men
den er heller ikke aktiveret.

Dvs. jeg havde en XP OEM installeret i forvejen, og installerede så
Win 7 på en D partition (som den så laver om til C når jeg booter
den). Er det det samme du har lavet?

Fra : Rado

Dato : 09-11-11 12:59

On Wed, 09 Nov 2011 12:56:51 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Dvs. jeg havde en XP OEM installeret i forvejen, og installerede så
>Win 7 på en D partition (som den så laver om til C når jeg booter

Det var så heller ikke en upgrade iøvrigt, så det kan vel ikke rigtig
sammenlignes.

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 09-11-11 13:10

> [...]
>
> Dvs. jeg havde en XP OEM installeret i forvejen, og installerede så
> Win 7 på en D partition (som den så laver om til C når jeg booter

Jep.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-11-11 12:04

Peter Brandt Jørgensen kom med denne ide:

> Men en upgrade virker iflg MS kun på Vista, ikke XP, så hvis dit gamle system
> er XP er det ikke sikkert den laver en 'old'. Her laver den en ren
> installation.

Jeg har lavet ren inst. på 4 maskiner nu med tidligere både XP og Vista
og fik en "old" i alle tilfælde.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 11-11-11 12:30

Hans Paulin skrev:

>Jeg har lavet ren inst. på 4 maskiner nu med tidligere både XP og Vista
>og fik en "old" i alle tilfælde.

Så har det ikke været en "ren" installarion.

Hilsen emj

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-11-11 12:35

emjeppesen:
> Så har det ikke været en "ren" installarion.

Jeg havde 2 muligheder som jeg husker det: upgrade eller "ren"

Old-mappen slettede jeg efterfølgende ved 1. diskoprydning; der lå på
Vistamaskinen 18+ GB, så min 40 GB-harddisk havde kun 2 GB tilovers ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 11-11-11 12:40

Hans Paulin skrev:

>Jeg havde 2 muligheder som jeg husker det: upgrade eller "ren"

"Ren" kræver at PCen er formatteret før installation.

Hilsen emj

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-11-11 12:43

emjeppesen har bragt dette til verden:
> "Ren" kræver at PCen er formatteret før installation.

Dét var den så ikke :)

Troede at W7 forholdt sig til dét på samme måde som XP :)

Kan så osse bedre forstå at jeg nu har et valg mellem Ubuntu og W7 :)

Hans
www.zofiaoghans.dk