Redigere i iMovie med hvilke filer?
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-11-11 10:38

Jeg har nogle DVD'ere med gamle Video8 optagelser på, som jeg så har
rippet med Ripit og derefter med Handbrake.

Problemet er at det er en een lang video, som jeg gerne vil klippe op i
mindre stumper.

Hvordan kan jeg gøre det og er det overhovedet den rette vej at klippe i
en m4v fil?

De skal ende op med at kunne samles i iDVD og have menu og deslige.
Filerne skal også kunne smides på Facebook.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 07-11-11 11:16

> [...]
>
> De skal ende op med at kunne samles i iDVD og have menu og deslige.
> Filerne skal også kunne smides på Facebook.

QuickTime i Lion kan faktisk redigere video. Ellers prøv MPEG
Streamclip. Du kan her rent faktisk gemme klip direkte fra dine DVDer
med Video8 optagelser.
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-11-11 16:50

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> [...]
> rippet med Ripit og derefter med Handbrake.
>
> Problemet er at det er en een lang video, som jeg gerne vil klippe op i

Når det først er i noget du kan håndtere med QuickTime Player X, så kan
du beskære den (vist Æble-T). Du laver så bare 7 kopier af originalen
og beskærer hvert af dem som du ønsker.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-11-11 17:45

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111106 <nospam0002+20111106@gmail.com> wrote:

> Når det først er i noget du kan håndtere med QuickTime Player X, så kan
> du beskære den (vist Æble-T). Du laver så bare 7 kopier af originalen
> og beskærer hvert af dem som du ønsker.

Hvad er det for en QT? Jeg har den der følger med Lion.

Fra : Øyvind Rise

Dato : 08-11-11 10:21

> [...]
> rippet med Ripit og derefter med Handbrake.
>
> Problemet er at det er en een lang video, som jeg gerne vil klippe op i

Hva med å heller dele den lange filmen inn i kapitler? iMovie har
mulighet for å sette "chapter markers", og om jeg har forstått det
riktig, kan du med iDVD lave menyer som går direkte til de enekelte
kapitlene.

<http://www.youtube.com/watch?v=lSEqPSo8ckI>

--
Øyvind Rise

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-11-11 09:10

Øyvind Rise <oyvind.rise@bio.uio.no> wrote:

> [...]
> mulighet for å sette "chapter markers", og om jeg har forstått det
> riktig, kan du med iDVD lave menyer som går direkte til de enekelte

Jo det kunne være en ide, men det er forskellige videoklip i eet langt.

Du ved man satte et Video8 bånd og og så filmede man lidt juleaften 1990
og derefter filmen man lidt nytårsaften og så først igen på skiferien
1991 - på samme bånd og nu ligger det på samme DVD.

Derfor vil jeg gerne have seperate klip med julen 1990 selvom det kun
bliver et klip på fx. 15 minutter.

Nu har jeg 12 DVD og jeg vil gerne ende med fx. 75 forskellige klip i
stedet for 12 klip.