Angående en Filistinensisk(Palæstinensi
Fra : Lyrik

Dato : 06-11-11 12:36

Må du endelig se denne fine gennemgang af problemet:
http://www.youtube.com/watch?v=LeGYAfh9A1k&feature=uploademail
))
mvH
Jens

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 06-11-11 14:51

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Må du endelig se denne fine gennemgang af problemet:
> [...]

Pat Condell er en ren zionistrøvslikker
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Ivannof

Dato : 07-11-11 00:34

On 6 Nov., 14:51, she...@hotmail.com (Jesper Ørsted) wrote:

> Pat Condell er en ren zionistrøvslikker
> --
> Jesper
> Hvad udad tabes skal indad vindes.
> E. Dalgas

Nej, Condell styrer. Han kan kalde en lort for en spade. Hør ham én
gang til!
Hilsen Ivan

Fra : P.N.

Dato : 07-11-11 13:29

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Pat Condell er en ren zionistrøvslikker
>
>Nej, Condell styrer. Han kan kalde en lort for en spade. Hør ham én
>gang til!
>Hilsen Ivan

Han startede med at være sådan ultrahøjrefløjens stand-up komiker der
pissede på Muslimer med mere. I dag er det helt tydeligt slået klik for
manden.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 07-11-11 13:35

On Mon, 7 Nov 2011 13:28:50 +0100, P.N. wrote:

> [...]
>
> Han startede med at være sådan ultrahøjrefløjens stand-up komiker der
> pissede på Muslimer med mere. I dag er det helt tydeligt slået klik for

Det har da vist nærmere slået klik for dig.

Condell kalder netop en spade for en spade, uden at være nedladende.

(Jeg har alle hans videoer på en DVD).

Fra : Patruljen

Dato : 08-11-11 11:16

On 7 Nov., 13:34, "Steen A. Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Det har da vist nærmere slået klik for dig.
>
> Condell kalder netop en spade for en spade, uden at være nedladende.
>
> (Jeg har alle hans videoer på en DVD).

Lol -

Ja - det skulle ikke undre. Så kan du sidde i køkkenet og varme dig
ved en kollega fremmed-hader,
når du ikke har råd til at tænde for fjernvarmen,

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 08-11-11 19:40

On Tue, 8 Nov 2011 10:15:36 -0800 (PST), Patruljen wrote:

> Lol -
>
> Ja - det skulle ikke undre. Så kan du sidde i køkkenet og varme dig
> ved en kollega fremmed-hader,

Hverken jeg eller Pat Condell, er fremmedhadere.

> når du ikke har råd til at tænde for fjernvarmen,

Som sædvanlig kan du ikke kende forskel på "berettiget kritik" og "had".

Fra : Patruljen

Dato : 08-11-11 12:12

On 8 Nov., 19:40, "Steen A. Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Hverken jeg eller Pat Condell, er fremmedhadere.

> Som sædvanlig kan du ikke kende forskel på "berettiget kritik" og "had".

Du er en fremmed hader. Det er der slet ingen tvivl om. En lille
beskidt muslimhader.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 08-11-11 21:21

On Tue, 8 Nov 2011 11:11:45 -0800 (PST), Patruljen wrote:

> Du er en fremmed hader.

Overhovedet IKKE. Jeg hader ikke engang rødfjolser.

> Det er der slet ingen tvivl om. En lille
> beskidt muslimhader.

Hvordan er du kommet på den vanvittige ide.? Fordomme.?

PS: Min ældste datters bedste veninde, er muslim.

Fra : Ivannof

Dato : 09-11-11 07:12

On 8 Nov., 21:21, "Steen A. Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Overhovedet IKKE. Jeg hader ikke engang rødfjolser.

> Hvordan er du kommet på den vanvittige ide.?  Fordomme.?

Det er da meget nemt.

Der er en gruppe menneker som mener at hvis man har det mindste at
udsætte på folk som bekender sig til islam - ja, så HADER man dem. Det
må være en eller anden fobi. Og det skal jeg være den første til at
beklage! (hvis man ellers kan beklage noget uden samtidigt at hade).

Hilsen Ivan

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-11 14:59

I år 637 var muslimer stærke nok til at erobre nær Jerusalem

Men det sker aldrig igen

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 06-11-11 15:04

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Må du endelig se denne fine gennemgang af problemet:
> [...]

En endnu finere gennemgang kan ses her, Apartheid: From South Africa to
Palestine
http://www.youtube.com/watch?v=LFVzd-Q3ov0

Fra : Lyrik

Dato : 06-11-11 15:23

Den 06/11/11 15.04, Jesper Ørsted skrev:

> En endnu finere gennemgang kan ses her, Apartheid: From South Africa to
> Palestine
> http://www.youtube.com/watch?v=LFVzd-Q3ov0
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvornår anerkender de Israels ret til at eksistere?

MvH
Jens

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 06-11-11 15:36

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Hvornår anerkender de Israels ret til at eksistere?
>
> MvH
> Jens

Når Israel anerkender Palestinas ret til at eksistere

Fra : Lyrik

Dato : 06-11-11 15:43

Den 06/11/11 15.36, Jesper Ørsted skrev:

> Når Israel anerkender Palestinas ret til at eksistere
,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Israel er en allerede eksisterende stat, modsat er "Palæstina" ikke en
eksisterende stat.
For at blive en eksisterende stat må man anerkende andre eksisterende
staters eksistens.
Så du får spørgsmålet igen: Hvornår anerkender politikerne i Filistina
Israels ret til at eksistere?

Og så kunne vi spørge rsten af verden: Har vi brug for flere
shariastater der undertrykker anderledes tænkende?
Hvad mener du om det?

MvH
Jens

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 07-11-11 01:18

> [...]

> Og så kunne vi spørge rsten af verden: Har vi brug for flere
> shariastater der undertrykker anderledes tænkende?

Undskyld, lad mig se om jeg forstår dig ret: Fordi Israel er en
eksisterende stat, så har Palæstina ingen ret til at eksistere som stat.

Faktum er, at palæstinenserne har ret til en stat jvf. Lex Namibia.

Fra : P.N.

Dato : 06-11-11 21:49

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Hvornår anerkender de Israels ret til at eksistere?
>
> MvH
> Jens

Jamen det har Palæstinænserne jo gjort alt for mange gange for at sige det
diplomatisk. Men hvorfor er det araberne der hele tiden skal bøje nakken for
Israel og hvorfor vil Jøderne ikke erkende at debatten om Israels ret til
eksistens kun er til for at forhale anerkendelsen af staten Palæstina i det
uendelige.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 06-11-11 21:55

On Sun, 6 Nov 2011 21:49:20 +0100, P.N. wrote:

> "Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen det har Palæstinænserne jo gjort alt for mange gange for at sige det
> diplomatisk.

Det har de da vist lige glemt at fortælle Hamas.

Hamas benægter Israels ret til at eksistere.

> [...]
> eksistens kun er til for at forhale anerkendelsen af staten Palæstina i det

Hvis Hamas ville annerkende Israels ret til at eksistere bag sikre grænser,
så ville palæstinenserne få en selvstændig stat "i morgen" (inden for 1 år)

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 07-11-11 01:16

Steen A. Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> Det har de da vist lige glemt at fortælle Hamas.
>
> Hamas benægter Israels ret til at eksistere.

Og mange zionistiske grupper i Israel benægter Palæstinas eksisistens og
rettigheder til egen stat.

> Hvis Hamas ville annerkende Israels ret til at eksistere bag sikre grænser,
> så ville palæstinenserne få en selvstændig stat "i morgen" (inden for 1 år)

NUL! Israel er ikke villig til at opgive hverken land eller bosættelser,
hvilket er årsagen til at separationsmuren ligger op til 25 km inde på
palæstinensisk territorium.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 07-11-11 01:24

On Mon, 7 Nov 2011 01:16:26 +0100, Jesper Ørsted wrote:

> Og mange zionistiske grupper i Israel benægter Palæstinas eksisistens og
> rettigheder til egen stat.

Og hvad så.?

Hvis staten Isreal (og resten af verden) annerkender Palæstina som suveræn
stat, så er den det, uanset hvad diverse "zionistiske grupper" mener.

> NUL! Israel er ikke villig til at opgive hverken land eller bosættelser,
> hvilket er årsagen til at separationsmuren ligger op til 25 km inde på
> palæstinensisk territorium.

Israel har da ellers tilbudt at opfylde 93% af palæstinensernes krav på
landområder. Palæstinenserne (Fatah og Hamas sagde nej).

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 07-11-11 05:01

> [...]

> Hvis staten Isreal (og resten af verden) annerkender Palæstina som suveræn
> stat, så er den det, uanset hvad diverse "zionistiske grupper" mener.

Det er netop pointen: I Israel er det de zionistiske grupper der
bestemmer. Ellers ville Israel ikke udbygge sine ulovlige bosættelser.

> Israel har da ellers tilbudt at opfylde 93% af palæstinensernes krav på
> landområder. Palæstinenserne (Fatah og Hamas sagde nej).

Bullshit: Det bedste de har tilbudt er ikke-sammenhængende landområder,
svarende til 18% af Palæstinas territorium.

1967 grænserne gav palæstinenserne 22%

Den oprindelige delingsplan gav dem 45%

Kan du se pointen eller skal du have det ind med staveplade?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 07-11-11 08:59

On Mon, 7 Nov 2011 05:00:36 +0100, Jesper Ørsted wrote:

> Det er netop pointen: I Israel er det de zionistiske grupper der
> bestemmer. Ellers ville Israel ikke udbygge sine ulovlige bosættelser.

Tåbelig "argumentation".

Du kommer med en påstand, som du bagefter forsøger at forklare med: "De
ville jo ikke gøre som de gør, hvis jeg ikke havde ret".

> Bullshit: Det bedste de har tilbudt er ikke-sammenhængende landområder,
> svarende til 18% af Palæstinas territorium.

Hvad var der ved "palæstinensernes krav" som du ikke forstod.?

> 1967 grænserne gav palæstinenserne 22%
>
> Den oprindelige delingsplan gav dem 45%

Den oprindelige delingsplan er irrelevant. Selv palæstinenserne ved det.

> Kan du se pointen eller skal du have det ind med staveplade?

Som jeg skrev: Israel har da ellers tilbudt at opfylde 93% af
palæstinensernes KRAV på landområder.

Fra : /john

Dato : 06-11-11 22:50

"P.N." <245@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Jamen det har Palæstinænserne jo gjort alt for mange gange

Link?

Nej, det har de netop aldrig gjort!

Fatah:

"Abbas: We will never recognize Israel as a Jewish state":
http://www.israelhayom.com/site/newsletter_article.php?id=867

Hamas:

"Hamas leader says group will never recognize Israel":
http://www.reuters.com/article/2010/12/14/us-palestinians-hamas-idUSTRE6BD2XW20101214

Er der mon noget i ordet NEVER du ikke forstår - eller er du simpelthen blot
DUM?

/john

Fra : Ivannof

Dato : 07-11-11 00:31

On 7 Nov., 05:00, she...@hotmail.com (Jesper Ørsted) wrote:

> [...]
> Jesper
> Hvad udad tabes skal indad vindes.
> E. Dalgas- Skjul tekst i anførselstegn -

Og sådan er der så meget. Man kan også gå tilbage til det britiske
mandat for Palæstina
http://en.wikipedia.org/wiki/Mandate_for_Palestine og se at området
blev delt en kæmpemæssig jordansk stat og en noget mindre
"palæstinensisk" område
Alt efter hvor meget man går tilbage kan man anlægge forskellige
synspunkter.

Nutiden er vel den der gælder. Det er i nutiden man bliver skudt eller
ramt af raketter.

Jeg synes at noget af det mest betydningsfulde i forholdet mellem
Israel og deres omgivelser er den israelske rømmelse af Gazastriben,
hvor Israel sørgede for at alle bosættelser blev flyttet ud og overlod
i 2005 Gaza til eget selvstyre. Det har resulteret i at Gaza har
kunnet gøre hvad de ville og det har Israel så fået at føle via 7000
raketter som tilfældigt rammer ned i forskellige byer i Israel. Hvis
Gaza var et land, så havde de meldt "krig" 7000 gange!

Har Israel så lyst til at trække sig yderligere i andre områder på
Vestbredden? Nej, sporene skræmmer.

Hilsen Ivan

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 07-11-11 10:43

Ivannof <ivannof@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Gaza var et land, så havde de meldt "krig" 7000 gange!
>
> Har Israel så lyst til at trække sig yderligere i andre områder på

Igen bullshit: Det eneste tidspunkt Jordan var sammen med Palæstina i
mandatet var 1918-1922. I 1922 blev Jordan anerkendt som en selvstændig
stat, dog under supervision af Storbritanien frem til 1948.

Fra : Ivannof

Dato : 07-11-11 04:51

On 7 Nov., 10:43, she...@hotmail.com (Jesper Ørsted) wrote:

> [...]
> Jesper
> Hvad udad tabes skal indad vindes.
> E. Dalgas- Skjul tekst i anførselstegn -

Raketter er bullshit. Raketter som det er meningen civilbefolkningen
skal mærke. Nåh, ja, det må være derfor Hamas er kendt som
terrororganisation. Nåh, ja, det er én af mange grunde til at
Palæstina ikke kan anerkandes som stat.

Hilsen Ivan

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 07-11-11 14:53

> [...]

> skal mærke. Nåh, ja, det må være derfor Hamas er kendt som
> terrororganisation. Nåh, ja, det er én af mange grunde til at

Haganah og Sterngrupper er? Nåja, det er også terrorgrupper. Men den ene
parts terrorgrupper er åbenbart finere end den andens.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-11-11 15:05

"Jesper Ørsted" <shefan@hotmail.com> skrev i meddelelsen
1kadanh.1ub6htr1v3v02mN%shefan@hotmail.com:

> Haganah og Sterngrupper er? Nåja, det er også terrorgrupper. Men den
> ene parts terrorgrupper er åbenbart finere end den andens.

Haganah har aldrig givet sig af med terror. Det officielle Israel har altid
taget afstand fra Stern-gruppen.

Er Haganah og Stern-gruppen aktive i vore dage?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 07-11-11 15:34

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
> taget afstand fra Stern-gruppen.
>
> Er Haganah og Stern-gruppen aktive i vore dage?

Nej, de er bare gået over i andre grupper i dag som f.eks. Bat Ayin
Underground.
Og så udøver de ulovlige bosættere terror i stor stil:
http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_settler_violence

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-11-11 15:43

"Jesper Ørsted" <shefan@hotmail.com> skrev i meddelelsen
1kadcc3.4q889ruytd6mN%shefan@hotmail.com:

> Nej, de er bare gået over i andre grupper i dag som f.eks. Bat Ayin
> Underground.

Men hvorfor så nævne Haganah og Stern-gruppen?

> Og så udøver de ulovlige bosættere terror i stor stil:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_settler_violence

Ja, så må det jo være sandt, og din skrigende, dyriske antisemitisme
begrundet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : P.N,

Dato : 15-11-11 21:48

> Ja, så må det jo være sandt, og din skrigende, dyriske antisemitisme
> begrundet.
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.

Jamen hvad kalder du da dit had til Palæstinænserne og er det ikke racisme
dybest set.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-11-11 22:05

P.N, <245@get2net.dk> skrev i meddelelsen j9uj68$546$1@speranza.aioe.org:

> Jamen hvad kalder du da dit had til Palæstinænserne og er det ikke
> racisme dybest set.

Hvad er der sket med dit nick, Flemse? Hvorfor pludselig et komma i stedet
for et punktum?

Eller du vil måske hellere kaldes "Lynge Parabolservice"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 07-11-11 15:50

On Mon, 7 Nov 2011 15:34:15 +0100, Jesper Ørsted wrote:

> Nej, de er bare gået over i andre grupper i dag som f.eks. Bat Ayin
> Underground.
> Og så udøver de ulovlige bosættere terror i stor stil:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_settler_violence

Hvad har det med staten Israel's beslutninger at gøre.?

Hvis staten Israel annerkender en palæstinensisk stat, så er det da
ligegyldigt hvad diverse tosse-grupper mener.

Israel har jo tidligere vist, at det ikke er de rabiate bosættere der
bestemmer. (Rydningen af Gaza). Og hvilken tak fik de for det.? Tusindvis
af raketter i hovedet fra det palæstinensiske styre.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 07-11-11 15:10

On Mon, 7 Nov 2011 14:53:29 +0100, Jesper Ørsted wrote:

> Haganah og Sterngrupper er? Nåja, det er også terrorgrupper. Men den ene
> parts terrorgrupper er åbenbart finere end den andens.

Prøv at komme ind i det nye årtusinde.

http://da.wikipedia.org/wiki/Haganah

"Haganah (Hebraisk : ההגנה) var en jødisk paramilitær gruppe i den
daværende mandatområde i Palæstina fra 1920 til 1948"

http://www.denstoredanske.dk/Rejser,_geografi_og_historie/Mellem%C3%B8sten/Mellem%C3%B8sten_efter_1947/Sterngruppen

"Det nyoprettede Israel tog afstand fra gruppen, som derefter gik i
opløsning"

Dit jødehad er ekstremt.

Fra : Ivannof

Dato : 07-11-11 07:11

On 7 Nov., 14:53, she...@hotmail.com (Jesper Ørsted) wrote:

> Haganah og Sterngrupper er? Nåja, det er også terrorgrupper. Men den ene
> parts terrorgrupper er åbenbart finere end den andens.
> [...]

Kan du sætte årstal på de grupper?

Hilsen Ivan

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 07-11-11 15:45

On Mon, 7 Nov 2011 06:10:49 -0800 (PST), Ivannof wrote:

> Kan du sætte årstal på de grupper?
>
> Hilsen Ivan

Begge sluttede med at eksistere i 1948.

Fra : Patruljen

Dato : 08-11-11 11:11

On 7 Nov., 15:05, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> "Jesper Ørsted" <she...@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> 1kadanh.1ub6htr1v3v02mN%she...@hotmail.com:

> Haganah har aldrig givet sig af med terror. Det officielle Israel har altid
> taget afstand fra Stern-gruppen.

Nja. Det er måske så meget sagt. En af de efterlyste terrorister fra
Stern-slænget blev senere - premierminister.for Israel.
Ingen blev dømt for mordet på Folke Bernadotte osv. osv.

Fra : Patruljen

Dato : 08-11-11 11:14

On 7 Nov., 15:42, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Men hvorfor så nævne Haganah og Stern-gruppen?

> Ja, så må det jo være sandt, og din skrigende, dyriske antisemitisme

Gab -

Det dyriske racistiske had tilhører jer selv. Du bekender dig som
muslim-hader.
Venligst - hold dit had for dig selv - fremfor at projicer det ud på
alle mulige andre mennesker.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 06-11-11 15:13

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Må du endelig se denne fine gennemgang af problemet:
> [...]

The story of Palestinian People - Dr. Mustafa Barghouti
http://www.youtube.com/watch?v=E-BnAvLPCHM&feature=related

Fra : Lyrik

Dato : 06-11-11 15:24

Den 06/11/11 15.13, Jesper Ørsted skrev:

> The story of Palestinian People - Dr. Mustafa Barghouti
> http://www.youtube.com/watch?v=E-BnAvLPCHM&feature=related

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-11 20:14

On Sun, 06 Nov 2011 12:35:32 +0100, Lyrik <jenserikbech@gmail.com>
wrote:

>Må du endelig se denne fine gennemgang af problemet:
> [...]

Filistre er føniker fra før Kr og var ikke muslimer - bland dem ikke
ind Gaza- og Vestbred-bøllernr