HASTER!!! Fotos fra iMac til iPad
Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-11-11 09:28

I går fik jeg lagt nogle fotos over på min mors nye iPad, men jeg husker
ikke hvordan. I dag er de væk.

Når jeg åbner "Fotos" ved at prikke på solsikkeikonen kommer den bare og
siger, at der ingen billeder er og jeg jeg synkronisere fotos med iTunes.

Når jeg starter iTunes havner jeg i shoppen online.

Til og med i dag befinder iPad'en sig hos mig og mit netværk, men når
min mor tager hjem, ar hun overladt til sig selv og uden trådløst
netværk. Der er et 3G-kort i til internetforbindelse.

Hvor er billederne blevet af? Nå, det er jo lige meget; væk er de. Men
hvordan pokker får jeg billeder overført så de bliver der?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-11-11 09:45

Den 06/11/11 09.28, Kurt Hansen skrev:
> [...]
>
> Hvor er billederne blevet af? Nå, det er jo lige meget; væk er de. Men
> hvordan pokker får jeg billeder overført så de bliver der?

I den danske brugervejledning står der bare:
"Du kan synkronisere fotografier og videoer fra computeren, importere
dem fra et digitalt kamera eller iPhone eller arkivere dem fra e-post
eller internettet".

- og

"Du bruger iTunes til at synkronisere fotografier til iPad".

iTunes mig her og iTunes mig der og alle vegne. Det er rent terrorisme.
Det mindste de kunne gøre var at at skrive hvordan man rent faktisk gør
og ikke bare det intetsigende gøws ovenstående.

Jeg er ved at komme i tvivl om hvorvidt jeg bruger OS x, eller jeg
bruger iTunes; det er jo alligevel iTunes der styrer det hele.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-11-11 10:40

On 2011-11-06 08:28:03 +0000, Kurt Hansen said:

> [...]
>
> Hvor er billederne blevet af? Nå, det er jo lige meget; væk er de. Men
> hvordan pokker får jeg billeder overført så de bliver der?

Når du har iPad sat til computeren, skulle du kunne se den i iTunes
under ENHEDER.

Der er en række vinduer du kan vælge imellem: Resume, Info, Programmer,
Ringetoner, Musik, Film, Tv-udsendelser, Podcasts, Bøger og
Fotografier. Under Fotografier vælger du hvilke der skal synkroniseres
- det kan være fra iPhoto eller fra en mappe.

Tryk Anvend nede i højre hjørne, og de synkroniseres.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-11-11 14:42

Den 06/11/11 10.39, Kurt Brixen skrev:

> [...]
> fra iPhoto eller fra en mappe.
>
> Tryk Anvend nede i højre hjørne, og de synkroniseres.

Det var vist noget i den retning jeg fik fedtmulet mig frem til, så det
lykkedes.

For mig er det komplet ulogisk at man skal bruge en musiktjeneste til at
overføre fotos fra en stationær til en iPad, som i øvrigt står i
netværksforbindelse.

Det er rigelige mængder af grovfoder til min kæphest. Mac er kun for
krøllede hjerner. Logisk, intuitivt og brugervenligt er det i hvert fald
ikke. Min gamle mor ville /aldrig/ have fundet ud af det selv.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-11-11 14:52

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
> krøllede hjerner. Logisk, intuitivt og brugervenligt er det i hvert fald
> ikke. Min gamle mor ville /aldrig/ have fundet ud af det selv.

Bortset fra navnet "iTunes" efterhånden er lidt misvisende, er det ikke
logisk at have et centralt sted hvorfra du styrer _alt_ hvad der har med
enheden at gøre ?

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 06-11-11 15:18

Den 06/11/11 14.52, Thomas von Hassel skrev:

> Bortset fra navnet "iTunes" efterhånden er lidt misvisende, er det ikke
> logisk at have et centralt sted hvorfra du styrer _alt_ hvad der har med
> enheden at gøre ?
>
> /thomas
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Der ér fordele ved det. Der kan ikke ligge mange film på en enhed, men
når de ligger på en harddisk kan de administreres og vise plakat inde
fra iTunes.
Herfra kan de flot distribueres til de forskellige hardwareenheder.

Ydeligere har jeg lige fundet ud af, at filmene i iTunes kan serves
videre til iDVD som kan brænde en DVD når som helst det er tiltrængt!

Programmerne samarbejder! Så hvis "Vindues-Kurt" skal opleve samarbejde
er det ikke LO han først skal skele til!

Han skal gå til iTunes!
))

MvH
Jens

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-11-11 17:10

> Bortset fra navnet "iTunes" efterhånden er lidt misvisende, er det ikke
> logisk at have et centralt sted hvorfra du styrer _alt_ hvad der har med
> enheden at gøre ?

Enheden? Hvilken enhed tænker du på?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-11-11 17:23

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Enheden? Hvilken enhed tænker du på?

din iDims ... i[Phone-Pad-Pod]

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-11-11 18:37

Den 06/11/11 17.22, Thomas von Hassel skrev:

> din iDims ... i[Phone-Pad-Pod]

Det ved jeg ikke; det kan jeg ikke overskue. Umiddelbart nej. At flytte
filer foretrækker jeg at have fuld kontrol over med Finder.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-11-11 19:27

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Det ved jeg ikke; det kan jeg ikke overskue. Umiddelbart nej. At flytte
> filer foretrækker jeg at have fuld kontrol over med Finder.

Det er bare ikke en option med en iDims ... lev med iTunes eller find
dig en Android telefon du kan kæmpe med istedet ..
..

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-11-11 15:23

On 2011-11-06 13:41:41 +0000, Kurt Hansen said:

> [...]
> krøllede hjerner. Logisk, intuitivt og brugervenligt er det i hvert
> fald ikke. Min gamle mor ville /aldrig/ have fundet ud af det selv.

Tænk på det sådan:
iTunes er "Stifinderen" til alle mediefiler.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 06-11-11 15:43

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Tænk på det sådan:
> iTunes er "Stifinderen" til alle mediefiler.

Den kunne lige så iMedia eller iMediaCenter eller iAdmin eller iMediaAdmin
eller lignende (;
(iMediaCenter bliver det jo nok ikke (; )

Det ville være mere rammende (;

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-11-11 16:27

<Henrik> wrote:

> [...]
>
> Den kunne lige så iMedia eller iMediaCenter eller iAdmin eller iMediaAdmin
> eller lignende (; (iMediaCenter bliver det jo nok ikke (; )

Jeg er ret sikker på Apple ikke er langt fra at lave en "FCPx" på
"iTunes" ... altså lave et reboot, evt. et nyt navn ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-11 17:50

Den 06/11/11 16.27, Thomas von Hassel skrev:

> Jeg er ret sikker på Apple ikke er langt fra at lave en "FCPx" på
> "iTunes" ... altså lave et reboot, evt. et nyt navn ...

Det vil nok være godt. Jeg kender flere som har fravalgt iPhone og iPad
fordi man skal bruge iTunes til at lægge indhold på dem. Det er vist et
levn fra tidlige iTunes-versioner på Windows, som gerne ville overtage
styringen af alt, og som nok ikke lige var det mest stabile.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : jagge

Dato : 10-11-11 11:30

Det ville være mere rammende (;

> Jeg er ret sikker på Apple ikke er langt fra at lave en "FCPx" på
> "iTunes" ... altså lave et reboot, evt. et nyt navn ...

Pyhh en helt ny måde at gøre det på ville være forfriskende og MEGEt
tiltrængt. Itunes er og bliver et totalt ulogisk monster.

MEN jeg håber sandelig ikke de laver en FCP-X, det sår er stadig åbent
og det ser ikke ud til at de har tænkt sig at lappe på alle de huller de
introducerede med en glittet overflade.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-11-11 13:01

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> MEN jeg håber sandelig ikke de laver en FCP-X, det sår er stadig åbent
> og det ser ikke ud til at de har tænkt sig at lappe på alle de huller de

Der kom da en ret stor update her for ikke så lang tid siden med b.la.
XML import/ekport og det jeg har hørt fra videofolk er at det er på ret
kurs ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 15-11-11 22:30

> Der kom da en ret stor update her for ikke så lang tid siden med b.la.
> XML import/ekport og det jeg har hørt fra videofolk er at det er på ret
> kurs ...

De har slet ikke adresseret de rigtigt tunge områder med "multicam edit"
som et ret væssentligt punkt.

MVH

Jakob

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 07-11-11 16:19

> For mig er det komplet ulogisk at man skal bruge en musiktjeneste til at
> overføre fotos fra en stationær til en iPad, som i øvrigt står i
> netværksforbindelse.

Itunes er et program på din computer.
Itunes er osse en musiktjeneste/butik.

Hvis du vil bruge en iPhone/iPad/iPhone touch/iPod - så SKAL du bruge
iTunes. Altså programmet på din computer.

> Det er rigelige mængder af grovfoder til min kæphest. Mac er kun for
> krøllede hjerner. Logisk, intuitivt og brugervenligt er det i hvert fald
> ikke. Min gamle mor ville /aldrig/ have fundet ud af det selv.

Du tænker som en gammel Windows 3.11 dåse.
- hvis du nu prøver at gøre som fabrikanten anbefaler i første omgang, vil
det hele fungere forholdsvis enkelt og smertefrit. Dvs. BRUG iTunes til at
organisere og synkronisere musik, fotos, film osv. med dine i-dimser. Og til
backup af samme. Det virker.

Tror i øvrigt du undervurderer din gamle mor...

Når engang du har 100% styr på hvordan det hele fungerer, kan du lege og
pille... - selvom Thomas v. H. nok vil bede dig om at lade være

- Mikael

Fra : jagge

Dato : 10-11-11 11:25

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> For mig er det komplet ulogisk at man skal bruge en musiktjeneste til at
> overføre fotos fra en stationær til en iPad, som i øvrigt står i
> netværksforbindelse.

Jeg er helt enig i at den konstruktion er ulogisk og den har vodt mig en
del kvaler også. Jeg tror dog du finder lige mere ro hvis du bare
accepterer at ønsker du at bruge Apple produkter bliver du nødt til at
underkaste dig den måde de har konstrueret det på.

I mine øjne ser det ud til at den nyeste version af Itunes er forbedre,
sidst jeg kiggede var jeg overrasket over at det ikke mere var en "alt
eller intet" konstruktion, alså man har nu mere frihed til at vælge
enkeltfiler.

Jeg er dog helt enig med dig i at der er ganske mange tåbeligeheder i
konstruktionen, og Intuitivt er det langt fra. Bare det at alle ens
videofiler skal dubleres over i Itunes hvis man vil have dem med på en
platform er en tåbelighed. Måske overser jeg også noget.

Når det er sagt tror jeg du får bedre hjælp her hvis du er lidt mindre
kolerisk.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-11-11 17:46

> [...]

> videofiler skal dubleres over i Itunes hvis man vil have dem med på en
> platform er en tåbelighed. Måske overser jeg også noget.

Dubleres ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 15-11-11 22:31

> Dubleres ?

ja ja man skal lave en Ipad ready version. Kan godt være at det er
smart, kan ikke se det :0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-11 07:49

> ja ja man skal lave en Ipad ready version.

Mit video ligger i én version som virker til Apple TV, iPad, iPhone ...
?

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 16-11-11 17:55

> Mit video ligger i én version som virker til Apple TV, iPad, iPhone ...
> ?
>
> /thomas

Handbrake / Iniversal

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-11-11 18:24

<Henrik> wrote:

> Handbrake / Iniversal

jah, jeg har 2 jeg selv har skruet på, til hhv SD og HD ... begge virker
stadig både på AppleTV og de brbare enheder

/thomas

Fra : jagge

Dato : 18-11-11 09:54

> Mit video ligger i én version som virker til Apple TV, iPad, iPhone ...
> ?

Og er det materiale du selv har produceret eller kommer det fra et Apple
produkt ?

Jeg han blot sige at jeg har oplevet det flere gange at jeg bliver nødt
til at lave en Ipad ready version af filer fra forskellige cams og så
have begge versioner liggende i Itunes.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-11-11 10:01

> Og er det materiale du selv har produceret eller kommer det fra et Apple
> produkt ?

Handbrake rips fra dvd ...

> Jeg han blot sige at jeg har oplevet det flere gange at jeg bliver nødt
> til at lave en Ipad ready version af filer fra forskellige cams og så
> have begge versioner liggende i Itunes.

Så er det fordi bitrate har været for høj ...

/thomas

Fra : J.K.Arning

Dato : 10-11-11 21:42

On 2011-11-06 13:41:41 +0000, Kurt Hansen said:

> Det er rigelige mængder af grovfoder til min kæphest. Mac er kun for
> krøllede hjerner. Logisk, intuitivt og brugervenligt er det i hvert
> fald ikke. Min gamle mor ville /aldrig/ have fundet ud af det selv.

Jeg overvejer seriøst at stille op til de kommende valg, kommunalt
eller folketing, med det ene formål at få indflydelse nok til, ved lov,
at forbyde dig at eje et Apple produkt.

Bliver du aldrig træt af at høre dig selv gentage dit vrøvl igen og igen?

Forøvrigt tror jeg du undervurderer din mor groft, det ville ikke undre
mig om hun besidder den nødvendige lokig der skal til at gøre de ting
du ikke magter.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 06-11-11 18:25

On Sun, 06 Nov 2011 17:50:29 +0100, <Anders Sørensen> wrote:
> [...]
> levn fra tidlige iTunes-versioner på Windows, som gerne ville overtage
> styringen af alt, og som nok ikke lige var det mest stabile.

Det lille jeg har leflet med iTunes på Windows gjør meg i alle fall glad
for at jeg i hovedsak er Macbruker.

Men den grunnen der er nok en viktig årsak til at Apple har gjort
iDingser med iOS5 uavhengige av datamaskinen.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 06-11-11 18:50

On Sun, 06 Nov 2011 18:36:57 +0100, <Kurt Hansen> wrote:
> Det ved jeg ikke; det kan jeg ikke overskue. Umiddelbart nej. At flytte
> filer foretrækker jeg at have fuld kontrol over med Finder.

Tenkt eksempel.

Siden siste gang du syncet har du kjøpt 3 komplette album, 7
enkeltlåter, 3 filmer, lastet ned 11 podcaster, lagt inn 243 bilder inn
i 3 album.

I teorien, om du hadde vært venn med iTunes og ting er satt opp til å
automatisk synce, så hadde alt kommet med neste gang du syncer. Eller er
det enklere å måtte lete frem til albumene, låtene, filmene, podcastene
og bildene og manuelt kopiere de over?

(dog, det er forsatt litt problemer med f.eks Pagesdokument mm, men så
snart de er gjennomført iCloud bør det bli mindre å bekymre seg for der
også).

Fra : jagge

Dato : 10-11-11 11:28

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> [...]
> automatisk synce, så hadde alt kommet med neste gang du syncer. Eller er
> det enklere å måtte lete frem til albumene, låtene, filmene, podcastene

Hey

Det er et godt eksemplel MEN der er en stor mangel ved det scenarie som
jeg render ind i hele tiden.

De eksterne enheder vil altid være af meget mindre lager kapacitet end
det man typisk har på en reel pc / macbook. FOr mig gik der ikke lang
tid før at mit itunes bibliotek ikke kunne indholdes på en ekstern enhed
og så holder det scenarie hvertfald ikke.

MVH

Jakob

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-11-11 23:30

Den 10/11/11 11.27, jagge skrev:
> [...]
> tid før at mit itunes bibliotek ikke kunne indholdes på en ekstern enhed
> og så holder det scenarie hvertfald ikke.

Løsningen hedder playlists.

Jeg gør selv det med min iPod, at jeg har en smartliste med xGB af de
numre jeg har spillet mest, en playliste med de sange jeg bare MÅ have
med, samt en liste over de sange jeg ALDRIG kunne drømme om at tage med.
På den måde kan jeg holde de sange jeg ikke vil have med ude af iPoden,
og altid have favoritterne med, samt de sange jeg helst vil høre.

Det kræver en del opsætning og tankevirksomhed at få det til at spille
perfekt, men når det først er sat op, er det dejligt nemt lige at smide
stikket i iPod'en hvorefter en lille del af sangene skiftes ud, nye
podcast episoder overføres, og programmer opdateres. Med iOS5 behøver
man end ikke sætte kablet i, om end jeg endnu ikke har fået overtalt
iPoden til at forbinde til iTunes uden kablet først har været i.

- Chano Andersen

Fra : jagge

Dato : 15-11-11 22:30

Chano Andersen <sunsite012011@chanoandersen.dk> wrote:

> Løsningen hedder playlists.

ahh det kan jeg godt se. jeg tænkte egentlig playlists som musik men kan
se det virker på alt.

Jeg har været voldsomt irreteret over at jeg ikke kunne vælge hvilke
videoer der skulle med over.

Tak til jer begge for tippet.

MVH

Jakob

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-11-11 20:41

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> iTunes mig her og iTunes mig der og alle vegne. Det er rent

Jeg ved ikke om der er nogen der tidligere har nævnt for dig at iTunes
er det program man bruger?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-11-11 08:14

Den 06/11/11 20.41, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111106 skrev:

> Jeg ved ikke om der er nogen der tidligere har nævnt for dig at iTunes
> er det program man bruger?

Ja, det kan man jo ikke slippe for
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-11-11 00:12

> [...]

> min mor tager hjem, ar hun overladt til sig selv og uden trådløst
> netværk. Der er et 3G-kort i til internetforbindelse.

Sørg i det mindste for at opdatere dens styresystem til iOS 5. Så er den
uafhængig af at skulle sluttes til en computer fremover.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 10-11-11 13:12

On Thu, 10 Nov 2011 11:27:44 +0100, <jagge> wrote:
> [...]
> tid før at mit itunes bibliotek ikke kunne indholdes på en ekstern enhed
> og så holder det scenarie hvertfald ikke.

Mange har nok mer i iTunesbiblioteket enn de har plass på iDings, men
jeg tror ikke det er flertallet ennå. I tillegg er det ikke alt som er
interessant å ha på en iDings. Har f.eks ikke behov for filmer eller
tv-serier på iPhone, men gjerne på iPad. Men på iPad bryr jeg meg ikke
så mye om musikk fordi jeg har en iPhone med musikken jeg trenger. Og
jeg syncer deretter.

Men det er jo derfor man har smarte playlist, og lignende funksjoner for
podcast, filmer og tv-serier (f.eks sync kun 3 siste uspilte episoder
osv).

Men poenget står, greier man å samarbeide med iTunes vil man som oftest
greie å få til en syncopplevelse som krever lite oppmerksomhet og
vedlikehold.

Ikke alt som er optimalt, særlig dokumentssync, men det problemet ser ut
til å bli løst med iCloud.