MS Windows
briani 27239
Windows fotofremviser 64-bit windows 7 er ~
Fra : scootergrisen

Dato : 05-11-11 16:20

På en anden computer med windows vista 32-bit var fotofremviser
programmet hurtigt til at åbne billeder og skifte frem og tilbage mellem
billeder.

Men af en eller anden grund går det langsomt i windows 7 64-bit.

Er der nogen der har en ide om hvordan det kan være ?
Det er sådan at jeg sidder og kan vente flere sekunder.

Fra : emjeppesen

Dato : 05-11-11 16:58

scootergrisen skrev:

> [...]
>
>Er der nogen der har en ide om hvordan det kan være ?
>Det er sådan at jeg sidder og kan vente flere sekunder.

Bruger du Windows fotofremviser eller Windows Live Photo Galleri?

Uanset, så kan jeg ikke registrere nogen ventetid på nogen af dem på
min maskine.

Kan det være at du skal have opdateret din grafikkortdriver?
Det er som regel drivere, der kan drille i win7-64

Hilsen emj

Fra : scootergrisen

Dato : 05-11-11 18:22

Det fotofremviser. Det program som standard viser billeder når man
dobbeltklikker på ikonerne til billedfiler.

Der går cirka 2,5 sekund fra jeg trykker til billedet vises.
Og når man 2 billeder tilbage så går det også meget langsomt.

Bruger du også windows 7 64-bit ?
Hvor længe går der fra du åbner et billede til det vises ?

Fra : scootergrisen

Dato : 05-11-11 20:00

Har nu prøvet og download opdateret grafikkort driver.
Og der er nogen på nettet der har skrevet om at man skal slette den
farvestyringsprofil man har fået kaliberet.

Det kan godt være det har hjulpet lidt når man skal bladre det svært og
sige men den tager stadig 2,5 sekund og starte op.

Fra : emjeppesen

Dato : 05-11-11 22:29

scootergrisen skrev:

>Har nu prøvet og download opdateret grafikkort driver.
>Og der er nogen på nettet der har skrevet om at man skal slette den
>farvestyringsprofil man har fået kaliberet.

Jeg bruger ikke farvestyringsprofil på min skærm, men holder mig til
standard. Farveprofiler er jo ikke ens for en skærm og en printer
eller et kamera etc.

>Det kan godt være det har hjulpet lidt når man skal bladre det svært og
>sige men den tager stadig 2,5 sekund og starte op.

Jeg synes, 2,5 sek er en vild lang tid at vente på et foto.

Hilsen emj

Fra : scootergrisen

Dato : 08-11-11 16:03

Nå nu virker det.

Jeg syns ellers jeg havde fjernet den kaliberet farveprofil men så gik
jeg igen ind i Farvestyring og der var en profil jeg slettede også nu
virker det hurtigt som det skal.

Hvis jeg åbner et billede og holde højre pil inde på tasteturet så
bladre den hurtigt igenmmen alle billederne i mappen.
Før der ville der bare stå "Indlæser" hvis man holdt knappen nede fordi
den var så langsom.

Fra : emjeppesen

Dato : 05-11-11 22:17

scootergrisen skrev:

>Det fotofremviser. Det program som standard viser billeder når man
>dobbeltklikker på ikonerne til billedfiler.

Jov, men hos mig er det altså Paint Shop Pro, der er standard for
visning af billedfiler.

>Der går cirka 2,5 sekund fra jeg trykker til billedet vises.
>Og når man 2 billeder tilbage så går det også meget langsomt.
>
>Bruger du også windows 7 64-bit ?

Ja

>Hvor længe går der fra du åbner et billede til det vises ?

Det går lynhurtigt. Med windows fotofremviser går der ikke en
registrerbar tid. Billedet er straks fremme.Med Paint shop Pro går der
et lille sekund.

Hilsen emj

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-11-11 22:32

emjeppesen skrev:

> Jov, men hos mig er det altså Paint Shop Pro,
> der er standard for visning af billedfiler.

Hos mig er der IrfanView, den kan også meget
andet end at vise billeder, og den er lynhurtig
på alle de platforme jeg har prøvet.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 05-11-11 23:20

Allan Vebel skrev:

>Hos mig er der IrfanView, den kan også meget
>andet end at vise billeder, og den er lynhurtig
>på alle de platforme jeg har prøvet.

Ja, der er masser af muligheder for at se billeder.
Man kan f.eks. bare hive dem over på et browserikon, hvis man har en
sådan liggende på sit skrivebord.

Hilsen emj

Fra : scootergrisen

Dato : 05-11-11 23:50

Jeg prøver med irfanview men når jeg skifte billede så tager den også
filer med som mp4 og pdf også kommer der en fejlbesked.
Hvordan får jeg den kun til at browse mellem billeder ?

Fra : emjeppesen

Dato : 05-11-11 23:59

scootergrisen skrev:

>Jeg prøver med irfanview men når jeg skifte billede så tager den også
>filer med som mp4 og pdf også kommer der en fejlbesked.
>Hvordan får jeg den kun til at browse mellem billeder ?

Der skal ikke komme fejlbeskeder fra irfanview, så har du glemt at
installere pluginpakken.
Den tager alt i den mappe, du browser, så hvad med at have lidt
filsortering i dine mapper, så ikke alt er rodet sammen i en
pærevælling

Hilsen emj

Fra : scootergrisen

Dato : 06-11-11 00:07

Ok nu fandt jeg ud af kun at vise billeder.

Men når jeg får bladret alle billederne igennem så popper der en dialog
og om at åbne en anden mappe.
Hvordan får jeg den til bare er cirkulere rundt ?
Så at man trykke til højre også går den igennem de samme billeder igen
og igen ligesom fotoviser.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-11-11 21:20

Allan Vebel skrev:

> Hos mig er der IrfanView, den kan også meget
> andet end at vise billeder, og den er lynhurtig
> på alle de platforme jeg har prøvet.

Jeg har også indtil for nylig altid brugt Irfanview på
Windows, men programmet er faktisk ikke ret hurtigt. Du
mærker det måske blot ikke, hvis du har en hurtig computer.

På min rejsecomputer, der en lille notebook, bruger
Irfanview et par sekunder for at indlæse billeder, der
fylder 3-4 MB. Windows-udgaven af mit gamle OS/2-program til
billedbehandling, PMView, klarer indlæsningen betydeligt
hurtigere.

Det er også nemmere at beskære billeder i PMView, og flere
andre opgaver klares også bedre end i Irfanview. Omvendt er
der så også nogle, hvor Irfanview er bedre. Det gælder fx
skærmskudsfunktionen og prisen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gør din hjemmeside mere intelligent, begynderguide om PHP:

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-11-11 00:20

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg har også indtil for nylig altid brugt Irfanview
> på Windows, men programmet er faktisk ikke ret
> hurtigt. Du mærker det måske blot ikke, hvis du
> har en hurtig computer.

Jamen, jeg har en hurtig en af slagsen, og mærker
ikke nogen hastighedsforskel - jeg undrer mig bare
over at andre har det - programmet fylder jo ikke
ret meget, og hos mig bruger det meget få resourcer.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 05-11-11 23:40

> Det går lynhurtigt. Med windows fotofremviser går der ikke en
> registrerbar tid. Billedet er straks fremme.

Sådan huske jeg det også på Vista at det var hurtigt.

Hvilket grafikkort har du ?

Fra : emjeppesen

Dato : 06-11-11 02:25

scootergrisen skrev:

>Hvilket grafikkort har du ?
NVIDIA Feforce GTX 285

Fra : Ivar

Dato : 06-11-11 23:06

scootergrisen skrev:

> Hvilket grafikkort har du ?

Det er næppe grafikkortet, der er problemet. Selv de mest ringe
grafikkort kan fylde skærmen med et 2D billede på en brøkdel
af et sekund. Det er nok nærmere læsning af billederne, der
er problemet. Eventuelt fordi computeren skal undersøge et eller
andet mellem hver billedskift. Er der forskel på om billederne
ligger i billedmappen, eller et andet sted?

Ivar Magnusson

Fra : Henning

Dato : 06-11-11 08:03

On Sat, 05 Nov 2011 16:19:45 +0100, scootergrisen
<scootergrisen@gmail.com> wrote:

> [...]
>billeder.
>
>Men af en eller anden grund går det langsomt i windows 7 64-bit.
Hvor ny er din installation? Hvis den er helt ny, vil du opleve at
Windows 7 er i gang med indeksering af filerne.

Fra : emjeppesen

Dato : 06-11-11 10:14

Henning skrev:

>Hvor ny er din installation? Hvis den er helt ny, vil du opleve at
>Windows 7 er i gang med indeksering af filerne.

I såfald kan han jo slå det fra. Jeg ved ikke, om det er sat til pr.
default.

Hilsen emj

Fra : scootergrisen

Dato : 08-11-11 15:44

> Hvor ny er din installation? Hvis den er helt ny, vil du opleve at
> Windows 7 er i gang med indeksering af filerne.

Har da brugt den nogen måneder nu så helt ny er den ikke men hvis jeg
slå indeksering fra så er det vist noget med at jeg ikke kan søge efter
filer. Det er blevet totalt dårligt det med at søge efter filer i
windows i nyere versioner af windows.

Fra : emjeppesen

Dato : 08-11-11 15:50

scootergrisen skrev:

>men hvis jeg
>slå indeksering fra så er det vist noget med at jeg ikke kan søge efter
>filer.

Du kan sagtens søge uden at have indeksering slået til, men det tager
lidt længere tid.

Hilsen emj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-11-11 17:48

Slet ikke men du har formentlig ikke sat dig ind i de avancerede
søgemuligheder der er. Der er mange muligheder. prøv at læse her:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Advanced-tips-for-searching-in-Windows

Regards Jens Peter Karlsen.

On Tue, 08 Nov 2011 15:43:55 +0100, scootergrisen

Fra : Ivar

Dato : 06-11-11 22:52

scootergrisen skrev:

> Er der nogen der har en ide om hvordan det kan være ?
> Det er sådan at jeg sidder og kan vente flere sekunder.

Ligger billederne på den samme computer som du ser dem på?

Fra : scootergrisen

Dato : 08-11-11 22:28

> Ligger billederne på den samme computer som du ser dem på?

yep