iMessage virker, men....
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 30-10-11 09:06

iMessage virker, men når en besked fra mig modtages er det med min
mailadresse som afsender? Er det normalt?
Kan det ændres?
Vil helst have at det er mit tlfnummer der bruges...

Hvad kan det være?

H.

Fra : J.K.Arning

Dato : 30-10-11 10:58

On 2011-10-30 08:06:03 +0000, Henrik, Silkeborg said:

> [...]
> mailadresse som afsender? Er det normalt?
> Kan det ændres?
> Vil helst have at det er mit tlfnummer der bruges...

Standart fra en iPhone er telefonnumret
Standart fra en iPad er e-mail adressen (Apple ID) eftersom din iPad
som udgangspunkt ikke har et Tlf. nummer.

Indstillinger .. Beskeder .. Modtag på .. nummer .. her kan du vælge
afsender "nummer"

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 30-10-11 12:05

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> [...]
> udgangspunkt ikke har et Tlf. nummer.
>
> Indstillinger .. Beskeder .. Modtag på .. nummer .. her kan du vælge afsender "nummer"

Fik ikke lige skrevet at det er en iPhone 4 jeg skriver fra, så det burde
være nummeret som afsender...

H.

Fra : J.K.Arning

Dato : 30-10-11 12:10

On 2011-10-30 11:04:56 +0000, Henrik, Silkeborg said:

> Fik ikke lige skrevet at det er en iPhone 4 jeg skriver fra, så det burde
> være nummeret som afsender...
>
> H.

og da du tjekkede indstilligen fandt du ud af at den var sat til at vise ……..?

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 30-10-11 14:01

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> og da du tjekkede indstilligen fandt du ud af at den var sat til at vise ……..?

På mit nummer. Og jeg modtager på mit nummer, MEN når jeg sender til en
bestemt person vises min mailadresse som afsender, ikke mit nummer....

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-10-11 14:19

<Henrik> wrote:

> [...]
> helst have at det er mit tlfnummer der bruges... >>>>> Hvad kan det
> vÃ?Â?re? >>>>> H. >>>>> Standart fra en iPhone er telefonnumret >>>
> Standart fra en iPad er e-mail adressen (Apple ID) eftersom din iPad som
> .. Modtag på .. nummer .. her kan du >>>>> v�lge >> afsender "nummer"
> burde >> vÃ?re nummeret som afsender... >>> H. > > og da du tjekkede
> indstilligen fandt du ud af at den var sat til at vise ……..?
>
> På mit nummer. Og jeg modtager på mit nummer, MEN når jeg sender til en
> bestemt person vises min mailadresse som afsender, ikke mit nummer....

hvad bruger modtageren ?

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 30-10-11 14:23

> hvad bruger modtageren ?
>
> /thomas

Han har nattearbejde, så kan tjekke det i aften når han vågner...

H.

Fra : J.K.Arning

Dato : 30-10-11 14:47

On 2011-10-30 13:01:19 +0000, Henrik, Silkeborg said:

> MEN når jeg sender til en
> bestemt person vises min mailadresse som afsender, ikke mit nummer....

Jeg er slet ikke sikker men ..

Vedkommende har tydeligvis en dims med IOS 5

Måske har han dig oprettet som en kontakt person, kun med din
mailadresse og ikke med dit telefonnummer?

iMessage overfører måske info om både dit telefonnummer og din Apple ID.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 30-10-11 20:24

On 2011-10-30 13:47:12 +0000, J.K.Arning said:

> [...]
> mailadresse og ikke med dit telefonnummer?
>
> iMessage overfører måske info om både dit telefonnummer og din Apple ID.

I hans Adressebog står der kun mit nav n og telefonnummer. Så
mailadressen må komme andensteds fra.

Det er samme mailadresse som er jeg bruger til mit Apple ID....

H.