Apple TV2
Fra : Kent

Dato : 29-10-11 20:08

Jeg plejer at trække kabler fra min MacBook til TV (billed mini-DVI til
HDMI) og anlæg (lyd optisk) for at se podcast. Nu er det så (endelig)
ved at gå op for mig, hvor nemt det vil være at afspille disse podcast
fra min MacBook via Apple TV2. Altså trådløst fra MacBook til Apple TV2
og så et HDMI-kabel til TV. Hvilket ikke skulle give problemer.

Er det så bare et optisk kabel fra Apple TV til mit surround-anlæg og
så afspille musik fra MacBook via trådløs? Eller er der en fælde, som
jeg ikke er opmærksom på?

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-11 20:28

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> Er det så bare et optisk kabel fra Apple TV til mit surround-anlæg og
> så afspille musik fra MacBook via trådløs? Eller er der en fælde, som
> jeg ikke er opmærksom på?

Det virker ihvertfald for mig ..

/thomas

Fra : Kent

Dato : 29-10-11 21:15

Thomas von Hassel skrev:

> Det virker ihvertfald for mig ..

Tak.

Jeg har bestil en hos Amazon.co.uk for £94,08 hvilket skulle give ca.
dkk 796,50 i følge Danske Banks valutaomregner.

--

Kent

Fra : Lyrik

Dato : 29-10-11 21:40

Den 29/10/11 21.07, Kent skrev:
> [...]
>
> Er det så bare et optisk kabel fra Apple TV til mit surround-anlæg og så
> afspille musik fra MacBook via trådløs? Eller er der en fælde, som jeg

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Mit er koblet til surroundanlæg via et HDMI kabel. Det fungerer godt.

MvH
Jens

Fra : Kent

Dato : 29-10-11 22:13

Lyrik forklarede:

> Mit er koblet til surroundanlæg via et HDMI kabel. Det fungerer godt.

Det ville jeg også gøre, hvis jeg skulle anskaffe et nyt anlæg. Men mit
anlæg har ikke indgang for HDMI, kun S-video så vidt jeg husker. Så det
er ikke rigtigt aktuelt.

I et nyt anlæg skulle både PS3, Apple TV og andet gøjl selvfølgelig gå
i surroundanlægget så der kun skulle gå et kabel til TV foruden strøm
selvfølgelig. Men det er pengepungen ikke rigtigt til.

--

Kent

Fra : Lyrik

Dato : 29-10-11 22:45

Den 29/10/11 23.12, Kent skrev:
> [...]
> surroundanlægget så der kun skulle gå et kabel til TV foruden strøm
> selvfølgelig. Men det er pengepungen ikke rigtigt til.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Man kan også helt enkelt sætte ATV2 til TV via HDMI. Iøvrigt tager den
selv podcasts ind uden om iTunes.
Alle podcasts ligger åbne som kategorier eller efter udbydere. Her kan
de afspilles straks. Ud over det kan de føjes til "Favoritter" direkte i
ATV2.
De "Favoritter" man vælger at abonnere på i "iTunes" ligger i et
bibliotek under "Computere", i ATV2 da de er valgt fra computeren.

MvH
Jens

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-10-11 09:55

> [...]

> fra min MacBook via Apple TV2. Altså trådløst fra MacBook til Apple TV2
> og så et HDMI-kabel til TV. Hvilket ikke skulle give problemer.

Jens har skrevet det, men tillader mig lige at gentage det gode budskab:

Apple TV2 kan i sig selv finde og afspille podcasts.

Med DR's udbud af podcasts er det tæt på at jeg bruger ATV2 som "DR on
demand".

> Er det så bare et optisk kabel fra Apple TV til mit surround-anlæg og
> så afspille musik fra MacBook via trådløs? Eller er der en fælde, som
> jeg ikke er opmærksom på?

Hvis du kun vil bruge Apple TV sammen med dit TV og ikke også til at
streame musik fra iTunes til dit anlæg (med slukket TV), kan du nøjes
med at trække den digitale lyd fra TV til surroundanlæg.

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Kent

Dato : 30-10-11 10:54

Martin Bredthauer tastede følgende:

> [...]
>
> Apple TV2 kan i sig selv finde og afspille podcasts.
>
> Med DR's udbud af podcasts er det tæt på at jeg bruger ATV2 som "DR on

Jeg har valgt at hente videopodcast fra DR ned på min MacBook. En
periode brugte jeg at se podcast via dr.dk/nu, men jeg ser disse
podcast i periode og kan ikke altid huske, hvilke episoder jeg har set.
Nu har jeg ganske vist fået hybridnet igen (fuldpakke), så jeg kunne
vælge at optage episoderne på min MacBook, men jeg er egentlig ikke
helt klar over kvalitet på podcast i forhold til direkte udsendelse.

> Hvis du kun vil bruge Apple TV sammen med dit TV og ikke også til at
> streame musik fra iTunes til dit anlæg (med slukket TV), kan du nøjes
> med at trække den digitale lyd fra TV til surroundanlæg.

Jeg skal bruge iTunes til musik på mit anlæg. I øvrigt skal jeg have
noget af musikken ind i iTunes igen i højere kvalitet end nu. Det lyder
noget metalisk nogle gange. Efter hvad jeg kan hører med min begrænsede
hørrelse.

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-10-11 10:56

> [...]

> vælge at optage episoderne på min MacBook, men jeg er egentlig ikke
> helt klar over kvalitet på podcast i forhold til direkte udsendelse.

DR er berygtede for at deres podcast kvalitet er en hel del ringere end
det kunne være ... f.eks. at de ikke lægger det ud i HD når de nu
_optager_ det meste i HD undrer mig meget ..

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-10-11 11:13

> [...]

> vælge at optage episoderne på min MacBook, men jeg er egentlig ikke
> helt klar over kvalitet på podcast i forhold til direkte udsendelse.

DR's video-podcasts er ikke lagt ud i en særlig høj opløsning, desværre.

På Apple TV2 kan man (som Jens også har beskrevet) udvælge "favorit
podcasts". De står så i en særlig menu, hvor der også markeres om der er
kommet nye siden sidst. Simpelt men velfungerende.

> [...]
> noget af musikken ind i iTunes igen i højere kvalitet end nu. Det lyder
> noget metalisk nogle gange. Efter hvad jeg kan hører med min begrænsede

Så skal du trække lyden digitalt ud af Apple TV for ikke at skulle tænde
husalteret hver gang. (Visning af pladeomslag ser ellers ret godt ud på
TV'et når Apple TV spiller musik, men vi skal jo tænke på vores klimamål

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-10-11 11:17

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> podcasts". De står så i en særlig menu, hvor der også markeres om der er
> kommet nye siden sidst. Simpelt men velfungerende.

Men den løsning du selv skitserer vil jo også virke perfekt via AirPlay.

Fra : Steen

Dato : 08-11-11 20:07

> [...]
> noget metalisk nogle gange. Efter hvad jeg kan hører med min begrænsede hørrelse.

Hvis det skal via stuens gode gamle stereoanlæg, kan det volde problemos.
Apple TV har vist kun optisk audioudgang, og det kan mit Denon ikke
håndtere.
Min Yamaha soundbar kan, men det primære audioanlæg kan ikke, hm...
--
Steen

Fra : Kent

Dato : 08-11-11 22:24

Steen <isteen@gmail.com> wrote:
> [...]
> håndtere.
> Min Yamaha soundbar kan, men det primære audioanlæg kan ikke, hm...

Det idéelle ville være alle HDMI ind i et anlæg og så et HDMI op til tv,
men det har jeg ikke råd til. Heldigvis har mit anlæg 3 optiske indgange.
Sikkert ikke af høj kvalitet, men ok for mig.

Men det er digital til analog bokse i alle prisklasser hos for eksempel
HiFi-klubben. Men startprisen er højere end Apple TV 2 så vidt jeg husker.

--
Kent