iPhone og iOS 5
Fra : Kent

Dato : 29-10-11 14:10

Min iPhone 3Gs er i periode temmelig sløv efter opdateringen til iOS 5.
Det er klart at telefonen efterhånden har specifikationer som er i
underkanten til kravene, men jeg er nu glad nok for den og når jeg nu
ikker har råd til at skifte den ud, så vil jeg lige have bekræftet, at
iPhone 3Gs normalt opfattes som sløvet efter iOS 5 blandt ejere?

Jeg fornemmer, at det blandt andet er synkroniseringen til iClouds, som
sløver. Men det er jo kun en fornemmelse.

--

Kent

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-10-11 14:50

Kent <kbm@invalid.invalid> writes:

> [...]
> ikker har råd til at skifte den ud, så vil jeg lige have bekræftet, at
> iPhone 3Gs normalt opfattes som sløvet efter iOS 5 blandt ejere?

Jeg har også en 3GS og jeg er skuffet over ydelsen efter jeg opgraderede
til iOS _4_. Jeg synes det er blevet _bedre_ med iOS 5, faktisk (altså
bare end iOS 4).

Tidligere var især kameraet meget længe om at komme i luften.

Langsom ydelse kan skyldes du har programmer kørende der ikke kan lide
at give plads. To tryk for at få oversigten op. Måske kan du se et
mønster?

Fra : Kent

Dato : 29-10-11 15:08

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111029 sendte dette med sin computer:
> [...]
>
> Langsom ydelse kan skyldes du har programmer kørende der ikke kan lide
> at give plads. To tryk for at få oversigten op. Måske kan du se et

Jeg har ikke bevist kørende programmer. Altså ved dobbeltklik og så
åbne et nyt program. iTunes er faktisk det eneste som jeg bruger
samtidigt med andre programmer. Men det er jo indbygget. Men jeg vil
prøve lidt oftere at gå ind på listen og så lukke alle programmer.

Lige nu virker den stort set uden forsinkelser, men forleden var den 3
- 5 sekunder om at åbne Wi-Fi under indstillinger.

Forleden tabte jeg telefonen. Direkte på øverste kant, så SIM-kortet
røg løst. Efter at have rodet lidt uden at kunne synkronisere hev jeg
kortet ud og sætte det på plads igen. Derefter redannede jeg og så
virkede den hurtigere end før, men så er alt jo også lukket ned. Jeg må
se om jeg kan finde et mønster i problemerne.

Jeg bruger næsten aldrig kameraet. Jeg har et gammelt Casio 5MB kamera
i min rygsæk, som jeg bruger i de sjældne tilfælde, hvor jeg har brug
for et billed. Hvilket kunne være en af grundene til at skifte til
iPhone 4s, da kamera så er meget hurtigere at få fat på. Men den er
dyr.

--

Kent

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-10-11 15:32

> [...]

> samtidigt med andre programmer. Men det er jo indbygget. Men jeg vil
> prøve lidt oftere at gå ind på listen og så lukke alle programmer.

Dobbeltklikket er bare til at lukke dem der kører helt. Du ved at
selvom du går ud og starter et andet program så kører det gamle program
stadig i baggrunden?

> [...]
> virkede den hurtigere end før, men så er alt jo også lukket ned. Jeg
> må se om jeg kan finde et mønster i problemerne.

Var gendannelse nødvendigt? Så har den fået tæv.

Bortset fra det kan jeg ikke anbefale at lave dén øvelse på flisegulv.

> [...]
> for et billed. Hvilket kunne være en af grundene til at skifte til
> iPhone 4s, da kamera så er meget hurtigere at få fat på. Men den er

Tjah. Det er lidt som med biler. Vil man have noget ordentligt må man
til lommen. Nogen kører deres bil helt i bund - andre skifter hver
tredie år.

Jeg har det lidt med den slags ting, at når man først HAR besluttet sig
så lukker man øjnene og trykker på Godkend og er herefter glad for sin
dims :)

Fra : Kent

Dato : 29-10-11 19:51

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111029 har bragt dette til verden:
> Dobbeltklikket er bare til at lukke dem der kører helt. Du ved at
> selvom du går ud og starter et andet program så kører det gamle program
> stadig i baggrunden?

Plejede det ikke at være sådan, at et program lukkes, hvis jeg ikke går
ud med dobbeltklik? Det var måske kun under iOS 3.

Jeg må bruge listen lidt oftere. Der er ingen grund til, at Rejseplanen
bruger resourcer bare fordi jeg starter programmet hvert halve år.

> Var gendannelse nødvendigt? Så har den fået tæv.
>
> Bortset fra det kan jeg ikke anbefale at lave dén øvelse på flisegulv.

Måske ikke. Problemet var, at jeg ikke kunne få telefonen til at
synkronisere. Derfor prøvede jeg gendan, men det virkede heller ikke.
Og da jeg så hev SIM-kortet helt ud og satte det i igen valgte jeg
gendan og så kørte det.

Jeg har trægulv, men plejer at tabe telefonen på mine tæer. Jeg har nok
tabt den 5 - 7 gange uden skader andet end et SIM-kort som røg løst.
Jeg har set nogle faldtest-video af iPhone 4Gs og Samsung Galaxy S II.
iPhonen blev stort set totalskadet, hvorimod Samsung Galaxy kun fik et
par skrammer. http://www.youtube.com/watch?v=dDtNCiBQ8lc

Så jeg er glad for mit trægulv.

> [...]
>
> Jeg har det lidt med den slags ting, at når man først HAR besluttet sig
> så lukker man øjnene og trykker på Godkend og er herefter glad for sin

Desværre har jeg lige skiftet vandpumpen på min bil. Og nu siger pumpen
til Air Cond. systemet også lyde (¤250 - 375 i Tyskland). Men her er
jeg ikke sikker på, at jeg selv kan skifte pumpen på grund af væsken i
systemet.

--

Kent

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-11 18:37

On Sat, 29 Oct 2011 15:09:39 +0200, Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>
>Jeg fornemmer, at det blandt andet er synkroniseringen til iClouds, som
>sløver. Men det er jo kun en fornemmelse.

Jeg oplever det samme på min Ipad1, som jeg også syntes er blevet
noget langsommere efetr opdatering til IOS5, - den er ligesom begyndt
at hænge i menuerne, og det tager mærkbart længere tid at åbne
programmerne.

Fra : Lyrik

Dato : 29-10-11 19:07

Den 29/10/11 15.09, Kent skrev:
> [...]
>
> Jeg fornemmer, at det blandt andet er synkroniseringen til iClouds, som
> sløver. Men det er jo kun en fornemmelse.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Prøv at se Anandtechs benchmarks:
http://www.anandtech.com/show/4951/iphone-4s-preliminary-benchmarks-800mhz-a5-slightly-slower-gpu-than-ipad-2

MvH
Jens

Fra : Kent

Dato : 29-10-11 20:00

Lyrik tastede følgende:

> Prøv at se Anandtechs benchmarks:
> http://www.anandtech.com/show/4951/iphone-4s-preliminary-benchmarks-800mhz-a5-slightly-slower-gpu-than-ipad-2

Jeg er lidt overrasket at telefonen generalt skulle virke bedre med iOS
5 end med iOS 4.

--

Kent

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-10-11 10:59

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> Jeg er lidt overrasket at telefonen generalt skulle virke bedre med iOS
> 5 end med iOS 4.

Det er da en positiv overraskelse, at det kan lade sig gøre at hive mere
ydelse ud af den gennem optimering af iOS, men mon ikke det er ved at
være sidst udkald?! Den dag Apple ikke længere forhandler 3GS falder den
sikkert af deres support-radar. Det' jo så'n de spiller spillet de
pirater fra Cupertino

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Kent

Dato : 31-10-11 09:38

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk>
> [...]
> være sidst udkald?! Den dag Apple ikke længere forhandler 3GS falder den
> sikkert af deres support-radar. Det' jo så'n de spiller spillet de

Jeg har haft 2 Windows Mobile 6.5 fra HTC. Der kom aldrig en opdatering så
hvad det angår så er jeg godt tilfreds med "levetiden" på iOS produkter.
--
Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-11 10:51

Kent <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> wrote:

> Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk>
>
> Jeg har haft 2 Windows Mobile 6.5 fra HTC. Der kom aldrig en opdatering så
> hvad det angår så er jeg godt tilfreds med "levetiden" på iOS produkter.

Der var en fin lille "infographic" her den anden dag der vise hvor længe
forskellige Android baserede mobiler kan være på den nyeste release ...
og mange af dem kommer _aldrig_ på den nyeste release ..

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 31-10-11 11:23

> [...]
> forskellige Android baserede mobiler kan være på den nyeste release ...
> og mange af dem kommer _aldrig_ på den nyeste release ..

Link?

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-11 11:38

<Henrik> wrote:

> Link?

ja, jeg prøvede faktisk at finde den, men jeg har åbenbart ikke
"instapapered" den ....

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-11 11:39

<Henrik> wrote:

> Link?

her:

lidt kommentarer:

<http://daringfireball.net/linked/2011/10/27/android-fragmentation>

og kilden:

<http://theunderstatement.com/post/11982112928/android-orphans-visualizi
ng-a-sad-history-of-support>

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 29-10-11 21:21

On Sat, 29 Oct 2011 20:51:28 +0200, <Kent> wrote:
> Jeg må bruge listen lidt oftere. Der er ingen grund til, at Rejseplanen
> bruger resourcer bare fordi jeg starter programmet hvert halve år.

Nesj, bare fordi at den er i listen betyr ikke at programmet kjører. Når
programmet ikke er aktivt tar det i maksimalt bruk noen få begrensede
tjenester. De fleste programmer vil være 'fryst', om iOS ikke mener at
det trenger minnet til noe annet og lukker de programmene som det er
lenge siden har vært i bruk.

Legg merke til at listen er helt full selv rett etter en restart.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : KnudRamian

Dato : 29-10-11 14:56

On 29 Okt., 15:09, Kent <k...@invalid.invalid> wrote:
> [...]
>
> Jeg fornemmer, at det blandt andet er synkroniseringen til iClouds, som
> sløver. Men det er jo kun en fornemmelse.

jeg har fravalgt icloud indtil videre og oplever ingen problemer med
3Gs
Knud

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 30-10-11 10:30

KnudRamian <knud.ramian@gmail.com> wrote:

> jeg har fravalgt icloud indtil videre og oplever ingen problemer med
> 3Gs

Samme her.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-10-11 05:52

> [...]

> Plejede det ikke at være sådan, at et program lukkes, hvis jeg ikke
> går ud med dobbeltklik? Det var måske kun under iOS 3.

Det var i gamle dage. I vore dage bliver programmerne ved med at køre,
men - hvis de er skrevet rigtigt - opfører sig pænt.

> [...]
> løst. Jeg har set nogle faldtest-video af iPhone 4Gs og Samsung Galaxy
> S II. iPhonen blev stort set totalskadet, hvorimod Samsung Galaxy kun

Det er en dyr hobby at teste faldskader :(

> [...]
> pumpen til Air Cond. systemet også lyde (€250 - 375 i Tyskland). Men
> her er jeg ikke sikker på, at jeg selv kan skifte pumpen på grund af

Du må afsted til Tyskland igen. Så kan du også købe dine
iWhatever-dimser med tysk moms.