Apple Lossless nu opensource
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-10-11 10:40

Fra : Jonas Jalling

Dato : 29-10-11 12:02

On 29/10/11 11.40, Martin Bredthauer wrote:
> http://www.macrumors.com/2011/10/27/apples-lossless-audio-codec-alac-now
> -open-source/

Ja, det er dejligt. Jeg overvejer så småt om jeg skal igang med at
konvertere mine 1200 FLAC albums til ALAC. Så slipper jeg for at skulle
have to kopier af det musik jeg vil høre på min iPhone.

Det kræver dog at mine Squeezebox enheder kan klare ALAC native, hvilket
de ikke kan endnu.

Mvh Jonas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-10-11 13:29

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> Ja, det er dejligt. Jeg overvejer så småt om jeg skal igang med at
> konvertere mine 1200 FLAC albums til ALAC. Så slipper jeg for at skulle
> have to kopier af det musik jeg vil høre på min iPhone.

Når du/Logitech er klar kan programmet XLD anbefales til konvertering.

Har også min cd samling liggende som ALAC, men lader dog iTunes
konvertere om til 128 kbs AAC når de skal på iPhone. (Ville godt bruge
pladsen på 256 kbs filer, men så mister jeg iTunes on-the-fly
konvertering og skal have to versioner liggende side om side i iTunes.
Men det virker da lidt fjollet at mine indkøbte iTunes+ filer på 256 kbs
bliver reduceret til 128 kbs.)

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Jonas Jalling

Dato : 29-10-11 14:32

On 29/10/11 14.29, Martin Bredthauer wrote:

> [...]
> konvertering og skal have to versioner liggende side om side i iTunes.
> Men det virker da lidt fjollet at mine indkøbte iTunes+ filer på 256 kbs

Jeg bruger XLD til at konvertere til AAC nu, men tak ellers. Når jeg
skal konvertere det hele, har jeg tænkt mig at gøre det direkte på min
NAS, med et shell-script. Så slipper jeg for at min computer skal stå og
tygge på det.

Mvh Jonas