Ekstern PC Harddisk (NTFS ) og Mac ?
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-10-11 14:19

Jeg havde besøg af en veninde der har mac - hun tog nogen billeder lagde
dem på sin mac fik min eksterne disk og Mac kunne ikke se / snakke med
den osv 0 forbindelse - findes der en måde hvorpå man kan overføre filer
i mellem en Mac og en disk med er NTFS ?
--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-10-11 15:53

Bo M Mogensen wrote:
> [...]
> den osv 0 forbindelse - findes der en måde hvorpå man kan overføre filer
> i mellem en Mac og en disk med er NTFS ?

Mac'en skal have en NTFS driver. Der er flere valgmuligheder...
Tuxera NTFS for Mac 2010.12-RC, (freeware, rimelig god)
http://macntfs-3g.blogspot.com/
NTFS-3G 2010.10.2 (freeware, rimelig kvalitet)
http://www.macupdate.com/app/mac/24481/ntfs-3g
NTFS-3G 2011.1.15 (freeware, Lion kompatibel)
http://mac.softpedia.com/get/System-Utilities/NTFS-3G.shtml

Den bedste er 'Paragon NTFS for Mac® OS X 9.5', men den koster også
lidt, men er fuldt ud pengene værd.
http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/download.html

Uanset hvilken hun vælger, skal kontrolpanen installeres og systemet
genstartes (log ud/ind igen), så kan man både læse og skrive til NTFS diske.

mvh. Erik Richard

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-10-11 12:47

Den 28-10-2011 16:53, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> NTFS-3G 2010.10.2 (freeware, rimelig kvalitet)
> http://www.macupdate.com/app/mac/24481/ntfs-3g
> NTFS-3G 2011.1.15 (freeware, Lion kompatibel)

jeg har ikke testet det men jeg glemte at sige tak for svare det
forhåbentligt vil løse problemet

--

http://www.youtube.com/watch?v=OZMy7qG-Ukw

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 28-10-11 16:45

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
> den osv 0 forbindelse - findes der en måde hvorpå man kan overføre filer
> i mellem en Mac og en disk med er NTFS ?

Hvis du har Windows 7 og hun har Lion, så kan hun formattere disken i
exFAT som forstås af begge systemer.
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 28-10-11 19:02

Den 28-10-2011 17:45, Jesper Ørsted skrev:

> Hvis du har Windows 7 og hun har Lion, så kan hun formattere disken i
> exFAT som forstås af begge systemer.

jeg har kun xp

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 28-10-11 21:22

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> jeg har kun xp

Så henter du denne opdatering til XP føjer exFAT understøttelse til
systemet (Kræver SP3):
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=19364

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-10-11 21:30

Jesper Ørsted wrote:

> Så henter du denne opdatering til XP føjer exFAT understøttelse til
> systemet (Kræver SP3):
> http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=19364

Mja... Den vil jeg nu være lidt forsigtig med... Den kan finde på at
droppe eksterne diske på PC'ere med XP/XPPro SP3, hvis man kører i
blandet Mac/Win netværk.

Det sikreste er stadig at smide en NTFS driver på OS X.

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-10-11 19:14

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> writes:

> jeg har kun xp

USB-nøgler i FAT32.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 28-10-11 20:00

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111028 <nospam0002+20111028@gmail.com> wrote:

> USB-nøgler i FAT32.

Eller deling over netværk.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-10-11 12:47

Den 28-10-2011 20:13, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111028 skrev:

> USB-nøgler i FAT32.

dur ikke fat32 kan ikke tage filer på over 4 gb

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 30-10-11 12:59

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> dur ikke fat32 kan ikke tage filer på over 4 gb

Det var billeder der skulle overføres, ikke?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-10-11 21:56

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> Mja... Den vil jeg nu være lidt forsigtig med... Den kan finde på at
> droppe eksterne diske på PC'ere med XP/XPPro SP3, hvis man kører i
> blandet Mac/Win netværk.

Microsofts egen Windows driver? Den tror jeg ikke på.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-10-11 12:53

> dur ikke fat32 kan ikke tage filer på over 4 gb

SÃ¥ er det exFAT eller til lommen.

Ellers så er det fat i netværkskablet.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-10-11 16:31

nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen Kruse) writes:

> Det var billeder der skulle overføres, ikke?

Bo har et MEGET, MEGET fint kamera med meget stor opløsning :)