Hvilket CMS?
Fra : Rasmus Ibsen

Dato : 28-10-11 07:33

Jeg vil gerne have et gratis eller prisfornuftigt CMS hvor jeg kan alle de
helt gængse ting på en LET måde, såsom at uploade billeder og video, oprette
artikler og redigere disse.

Det er fint der er noget opsætning med skabeloner og layout til at starte
med, men selve den dagline redigering skal være let for ikke alt for it
kyndige

Jeg har set på Joomla og Drupal, men deres opsætning er bare aaalt for
kompleks til at starte med.

Findes der efterhånden ikke noget rigtigt let som ikke er plastret til med
reklamer?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 28-10-11 08:17

On 28-10-2011 08:33, Rasmus Ibsen wrote:
> [...]
> kompleks til at starte med.
>
> Findes der efterhånden ikke noget rigtigt let som ikke er plastret til med

Hvis Joomla er for svært for dig, bliver det sgu nok vanskeligt at finde
noget.

Prøv at kikke på CMSimple.
Der findes vistnok vejledninger på dansk. Man skal jo sætte sig bare en
bette smule ind i skidtet

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://produceret-i.dk/ - Køb danske produkter

Fra : John

Dato : 28-10-11 11:13

Følgende er skrevet af Rasmus Ibsen:
> [...]
>
> Det er fint der er noget opsætning med skabeloner
> og layout til at starte med, men selve den
> dagline redigering skal være let for ikke alt for

Check Wordpress www.wordpress.dk
Dansk Forum hvor du kan få den hjælp du behøver.
www.wordpress.dk/forum

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk / www.wp-theme.dk

Fra : Rasmus Ibsen

Dato : 01-11-11 17:07

> Check Wordpress www.wordpress.dk

Det ser faktisk rigtigt fint ud!

Og de har Active Directory integration.

Jeg behøver at kunne sige at visse sider, måske også vist indhold, kun skal
være tilgængeligt for visse brugere.

Jeg regner ikke med at man får den slags forærende men at man selv skal kode
det?

Eller vokser træerne faktisk ind i himlen?

Fra : John

Dato : 01-11-11 17:17

Rasmus Ibsen udtrykte præcist:

> Jeg behøver at kunne sige at visse sider, måske
> også vist indhold, kun skal være tilgængeligt for
> visse brugere.
>
> Jeg regner ikke med at man får den slags
> forærende men at man selv skal kode det?

Alt og meget mere kan wordpress uden du behøver
kode

Fra : Rasmus Ibsen

Dato : 03-11-11 22:03

"John" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Rasmus Ibsen udtrykte præcist:

> Alt og meget mere kan wordpress uden du behøver kode

Sådan!
Jeg er allerede igang med at læse manualen igennem så jeg kan blive WP
master

Når jeg går i stå og får behov for akut hjælp (skal lave et site til en
kunde), hvad koster du så i timen?

Fra : John

Dato : 03-11-11 22:05

Rasmus Ibsen kom med følgende:

> Når jeg går i stå og får behov for akut hjælp
> (skal lave et site til en kunde), hvad koster du
> så i timen?

Jeg er gratis på wordpress.dk forummet B-)

Fra : Rasmus Ibsen

Dato : 03-11-11 22:59

> Jeg er gratis på wordpress.dk forummet B-)

hehe, jeg forstår

Men nu jeg har dig, jeg tror faktisk godt jeg vil skyde genvej og købe x
timer til en introduktion hvor jeg kommer med en masse spørgsmål og hvor man
laver et super simpelt site med en menu, top bar, bundbar, brugerbeskyttet
indhold, oversættet tekst osv.

Hvem er _manden_ i KBH-området der kan levere sådan en intro til en
fornuftig pris?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-11-11 17:14

Den 28/10/11 12.13, John skrev:
> Følgende er skrevet af Rasmus Ibsen:

> Check Wordpress www.wordpress.dk
> Dansk Forum hvor du kan få den hjælp du behøver.
> www.wordpress.dk/forum

Hvis man skal lave et site for en bekendt og man ikke har tid til andet
end at bruge en skabelon og overdrage nøglerne, hvordan er det så for en
totalt novice at lægge nye billeder ind og skribe en kort tekst til?

Folks billeder er som regel i 3000x2000 pixels, eller noget i den stil.
Skal de også kunne resize billeder? Der er der allerede mange der står af.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : John

Dato : 01-11-11 17:19

Følgende er skrevet af Kurt Hansen:

> [...]
> ikke har tid til andet end at bruge en skabelon
> og overdrage nøglerne, hvordan er det så for en
> totalt novice at lægge nye billeder ind og skribe

Let

> Folks billeder er som regel i 3000x2000 pixels,
> eller noget i den stil. Skal de også kunne resize
> billeder? Der er der allerede mange der står af.
Wordpress rezieser billeder pr automatik.

For at dette ikke skal blive en Wordpress gruppe,
så besøg Wordpress forummet.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 02-11-11 01:18

Den 11/1/2011, skrev Kurt Hansen:

> Folks billeder er som regel i 3000x2000 pixels, eller noget i den stil. Skal
> de også kunne resize billeder? Der er der allerede mange der står af.

Paint.NET ( og nej det er ikke .net, men et program - en application -
til din PC. http://www.getpaint.net/index.html - gratis og nemt og
intuitivt at bruge)
Vælg Image, resize, skriv den ønskede højde eller bredde, klik OK.
Ctrl+S gemmer billedet - CTRL+Shift+S for at gemme med nyt navn
(og/eller konvertere til andet format...)
SÅ svært er det altså heller ikke...

Birger

http://skippersevent.dk

Fra : Asger Joergensen

Dato : 02-11-11 11:23

Hej Birger

Birger Sørensen skrev:

> [...]

> billedet - CTRL+Shift+S for at gemme med nyt navn (og/eller konvertere til andet

hvis det bare er små justeringer, så som billed størelse, det drejer sig om,
så ville jeg nok vælge IrfanView en del mindre og meget hurtigere at starte.

http://www.irfanview.com/

Ctrl + R åbner resize dialogen.

Venlig hilsen
Asger

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-11-11 11:12

Asger Joergensen skrev:

> hvis det bare er små justeringer, så som billed størelse, det drejer sig om,
> så ville jeg nok vælge IrfanView en del mindre og meget hurtigere at starte.

Helt enig. IrfanView har også en batchmode hvor man kan resize
mange filer i ét hug. Programmet er ganske uundværligt for mig.

--
Bertel

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-11-11 14:29

On 02-11-2011 01:18, Birger Sørensen wrote:

> SÅ svært er det altså heller ikke...
>
> Birger

Næ - men nu mener Kurt jo at "almindelige" mennesker står af der

Hvorfor så ikke bare gøre det helt uden problemer, og resize ifm. upload?

Skal folk installere programmer og sætte sig ind i hvordan de fungerer,
er det vel besværligt nok til at afholde en del fra den metode.

Med php kan det bla. gøres med:
http://www.thewebhelp.com/php/scripts/image-upload-with-resize/

Kræver bare at web-hotellet kører php.

Karl Erik.