Siri?
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 27-10-11 21:07

Går ud fra at der indenfor ganske få timer er nogen der kan svare dette
spørgsmål om Siri (;

Når man køber en iPhone 4S, og sproget er sat til dansk. Virker Siri så?
Tænker på at Siri pt kun forstår Engelsk, tysk og fransk...

H.

Fra : Lyrik

Dato : 27-10-11 21:43

Den 27/10/11 22.07, Henrik skrev:
> [...]
>
> Når man køber en iPhone 4S, og sproget er sat til dansk. Virker Siri så?
> Tænker på at Siri pt kun forstår Engelsk, tysk og fransk...

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg har ikke fået min endnu, men jeg har set at der i
systemindstillinger er en "Siri-indstilling" hvor sproget kan vælges.
Så selv om du bruger dansk kan du vælge Siri på engelsk.

MvH
Jens

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 28-10-11 04:07

On 2011-10-27 20:42:59 +0000, Lyrik said:

> [...]
> systemindstillinger er en "Siri-indstilling" hvor sproget kan vælges.
> Så selv om du bruger dansk kan du vælge Siri på engelsk.

Ok.

Du må meget gerne vende tilbage med en melding.

Også gerne med om Siri er en reel grund til at skifte fra 4 til 4S. 4
er jo No-Siri....

H.

Fra : -=JF=-

Dato : 28-10-11 06:19

On 2011-10-28 03:06:59 +0000, Henrik, Silkeborg said:

> Også gerne med om Siri er en reel grund til at skifte fra 4 til 4S. 4
> er jo No-Siri....

Du skal være pænt præcis i din amerikanske udtale for at få glæde af hende!
Prøv at søge, f.eks. på Youtube, efter fejl med Siri.
Der er bl.a. en video med en asiat der taler et ganske fornuftigt
engelsk, men siri fatter ikke en skid af hvad han siger.

Lidt tragikomisk at høre desperationen i hans stemme, når han for 10-12
gang beder hende finde vej til Work, og hun bliver ved med enten at
bede ham gentage, eller tror at han siger World

Der er også nogle af hendes tricks der efter sigende kræver at du er på
amerukansk grund… Vist nok det der "Vis mig hvor der ligger en
XXX-shop/restaurant/teater i nærheden.

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-11 11:47

Hej,

> Du må meget gerne vende tilbage med en melding.

Jeg kan bekræfte at Siri virker på de danske iPhone 4S'er. Du skal dog
stadig tale til den på engelsk, tysk eller fransk - ingen dansk (endnu).

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-10-11 12:15

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Jeg kan bekræfte at Siri virker på de danske iPhone 4S'er. Du skal dog
> stadig tale til den på engelsk, tysk eller fransk - ingen dansk (endnu).

Så den kan godt forså danskernes pinlige skoleengelsk ? ;)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-11 12:18

Hej,

> Så den kan godt forså danskernes pinlige skoleengelsk ? ;)

Den virker i hvert fald fint for mig!

Fra : -=JF=-

Dato : 28-10-11 17:27

On 2011-10-28 11:17:37 +0000, Jens Kristian Søgaard said:

> Den virker i hvert fald fint for mig!

Kan man bruge det praktisk, eller er det bare en sjov gizmo?

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-11 09:18

Hej,

> Kan man bruge det praktisk, eller er det bare en sjov gizmo?

Det kommer jo an på, hvad du bruger din telefon til.

Jeg skriver jævnligt tekster, SMS og emails på de understøttede sprog -
der vil funktionen nok være handy. Ud fra indledende erfaring ser det ud
til, at jeg kan diktere hurtigere end jeg kan skrive på telefonens
touch-tastatur. Fejlraten virker meget lav.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 29-10-11 10:16

> [...]
> til, at jeg kan diktere hurtigere end jeg kan skrive på telefonens
> touch-tastatur. Fejlraten virker meget lav.

Det lyder dælme godt, spændende når hun kommer på Dansk (:

H.

Fra : -=JF=-

Dato : 29-10-11 15:11

On 2011-10-29 08:18:12 +0000, Jens Kristian Søgaard said:

> [...]
> ud til, at jeg kan diktere hurtigere end jeg kan skrive på telefonens
> touch-tastatur. Fejlraten virker meget lav.

Jeg bruger nok telefondelen mindst
Mange sms i løbet af en arbejdsdag, og mange mailcheck, men langt det
overvejende på dansk.

Jeg glæder mig til at lege med hende en dag, men som jeg har set
funktionerne beskrevet, og fra Apples reklamevideoer, så er det, for
mig, mere nice to have end need to have.

Hvis hun en dag begynder at tale dansk, er sagen jo en helt anden!

--
Mvh. John

Fra : Snorre Berg

Dato : 31-10-11 17:43

Den 28.10.11 13:17, skrev Jens Kristian Søgaard:
> Hej,

> Den virker i hvert fald fint for mig!

Da skjønner den garantert trønderengelsk.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 28-10-11 19:21

> [...]
>
> Jeg kan bekræfte at Siri virker på de danske iPhone 4S'er. Du skal dog
> stadig tale til den på engelsk, tysk eller fransk - ingen dansk (endnu).

Og så lige et OT spørgsmål fra min broder (:

Han spørger om man kan snakke frækt med "hende"? (;

Han spørger ikke mere præcist end det.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 28-10-11 19:21

> [...]
>
> Jeg kan bekræfte at Siri virker på de danske iPhone 4S'er. Du skal dog
> stadig tale til den på engelsk, tysk eller fransk - ingen dansk (endnu).

Ser frem til at hun også kan levere Dansk (;

H.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-10-11 15:35

-=JF=- <invalid@invalid.invalid> writes:

> funktionerne beskrevet, og fra Apples reklamevideoer, så er det, for
> mig, mere nice to have end need to have.
>
> Hvis hun en dag begynder at tale dansk, er sagen jo en helt anden!

Er du helt sikker? Du bruger jo alligevel udtryk som "nice to have" og
"need to have" - det behøver den da ikke kunne tale dansk for :)

Men respekt for Apple. At få tæmmet stemmestyring og gjort det brugbart
for masserne er en meget, meget stor bedrift. Jeg lagde især mærke til
at de ikke gik på "se hvor ER det her smart" men "se, hvad man kan BRUGE
det til!".

Det sendte lige alle konkurrenterne tre felter tilbage. For ikke at
sige en hel omgang.