Dom over Irak
Fra : Ole Madsen

Dato : 25-10-11 17:59

hvor er det vers i bibelen der siger at Irak skal bomes synder og sammen,
gjøres øde? jeg kan ikke lige huske ordene i verset

håber i kan hjælpe

Ole

Fra : Johan S. Tauler

Dato : 25-10-11 18:40

On Tue, 25 Oct 2011 18:58:31 +0200, "Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk>
wrote:

>hvor er det vers i bibelen der siger at Irak skal bomes synder og sammen,
>gjøres øde? jeg kan ikke lige huske ordene i verset
>
>håber i kan hjælpe

Det står vel neppe noget i Biblen om bomber og granater over Irak
(Babylon). Det du sikkert tænker på er Jesaia 13. Her fra norsk Bibel:
v. 19 Med Babel, det herligste kongerike,
kaldeernes stolte pryd,
skal det gå som da Gud
ødela Sodoma og Gomorra.

20 Aldri mer skal noen slå seg ned der,
fra slekt til slekt skal ingen bo der.
Ingen ørkenboer skal slå opp telt der
og ingen gjeter la dyrene hvile der.

21 Men ørkendyr skal hvile der
og husene fylles av ugler.
Der skal strutser bo,
og der skal bukker danse.

22 Hyener skal ule i borgene
og sjakaler i lystslottene.
Babels time nærmer seg,
hennes dager blir ikke mange.

http://bibelmuseum.no/Babylon2.html
--
«Og lyset skinner i mørket, men mørket tok ikke imot det»
© GNU Free Documentation License.

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-10-11 10:51

"Johan S. Tauler" <hans_petter@songwriter.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> (Babylon). Det du sikkert tænker på er Jesaia 13. Her fra norsk Bibel:
> v. 19 Med Babel, det herligste kongerike,

tak for hjælpen

Ole