Redigere filer, ikke åbne i Powerpoint ?
Fra : Jakob M

Dato : 26-10-11 05:40

Jeg modtager ofte større Powerpoint-filer til gennemsyn og foretrækker
derfor klart at kigge på dem "redigeringstilstand", eller hvad man nu
kalder det, når man har et oversigtsbillede til venstre og hurtig kan
komme til sagen.

Hvis jeg dobbeltklikker på en Powerpointfil i dag bliver den
automatisk afspillet, ikke i "redigeringstilstand". Hvordan kommer jeg
væk fra afspilningstilstand od ind i "redigeringstilstand" når filen
er åben ?.

Alternativt hvordan åbner jeg filen i "redigeringstilstand" ?. Den
eneste måde jeg kan gøre det på i dag er at åbne Powerpoint og så åbne
filen derfra, det synes jeg dog er omstændeligt.

Fra : j.val

Dato : 26-10-11 13:37

[...]

Hvilket efternavn har de filer du åbner?

..ppt eller .pps ?

..pps er slideshows og kan ikke redigeres

..ppt burde ved dobbeltklik på filen åbne i redigeringsmode.

Fra : Jakob M

Dato : 26-10-11 10:37

De fleste er .pps, men dem kan jeg sagtens redigere i, det er bare
besværligt at åbne dem i red. mode. Hvis jeg omdøber dem til .ppt
åbnes den som jeg vil have det, men der må da være en smartere måde ?.
Det ville være optimalt hvis man kunne højreklikke på både .pps
og .ppt filer og selv vælge "afspil" eller "rediger".

Mvh
Jakob

Fra : j.val

Dato : 27-10-11 08:03

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> wrote in message
[...]

Hvis du dobbelklikker på en .ppt fil åbnes den automatisk i redigeringsmode
i powerpoint.

Hvis jeg omdøber en .pps fil til .ppt kan jeg slet ikke åbne den.
En .pps fil er et slidshow som det ikke er meningen at man skal kunne
redigere i.

jens

Fra : Fiel

Dato : 28-10-11 02:55

Start PowerPoint først og hent så .pps filen der ind. Så kører det for dig.
Mvh/Leif B.

Fra : Jakob M

Dato : 01-11-11 03:05

On 28 Okt., 10:54, Fiel <webl...@gmail.com> wrote:
> Start PowerPoint først og hent så .pps filen der ind. Så kører det for dig.
> Mvh/Leif B.

Præcis. Når man nu kan redigere undrer det mig at det skal være så
omstændeligt at gøre det ?.

Jeg har ikke tålmodighed til at kigge flere hundrede slides igennem
med fancy overgangseffekter og andre ligegyldigheder. Derfor
foretrækker jeg at åbne i redigeringstilstand, så jeg for det første
med det samme kan se hvor mange sldies der er, og derefter bladre frem
til det der er relevant for mig, i mit eget tempo.

Mvh
Jakob