Mystik omkring skriftstørrelser og -typer
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-10-11 19:52

En god veninde bruger Microsoft Windows Mail 6.0 med skriften
Arial 10 pkt. Hun sender og modtager via Stofanet.

1) Skriftstørrelsen, /imens/ hun skriver sin mail, ser på
skærmbilledet ud som om den er ca. 14-16 pkt., altså meget større
end 10 pkt.

2) Når mailen er afsendt og modtaget hos mig i Outlook, hedder
skriftstørrelsen 10 pkt., men selve /skrifttypen/ har 'på vejen'
ændret sig fra Arial til Times New Roman!

3) Når hun udskriver sin mail, og når hun modtager en svarmail
fra mig, er hendes egen tekst på papir og på skærm i Times New
Roman 10 pkt.; min egen er, helt korrekt, i Verdana 10 pkt.

Hvad er gådens løsning? Hvor bliver hendes Arial af, og hvorfor
synes typerne så store, imens hun skriver?

--
Jørgen Grandt

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-10-11 20:00

Jørgen Grandt wrote:
> [...]
>
> Hvad er gådens løsning? Hvor bliver hendes Arial af, og hvorfor
> synes typerne så store, imens hun skriver?

Måske sendes pågældende e-mail som rent tekst og ikke som html. Så er
det nemlig den lokale opsætning hos afsender hhv. modtager som bestemmer
hvad han/hun ser.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Martin Ploug

Dato : 26-10-11 20:02

> Måske sendes pågældende e-mail som rent tekst og ikke som html. Så er det nemlig den lokale opsætning hos afsender hhv. modtager som bestemmer hvad han/hun ser.

Det tænkte jeg også på.
Ellers kan der måske være noget i stil med
dette http://tinyurl.com/5v7hf78 ?

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-10-11 17:30

Martin Ploug skrev:

> Det tænkte jeg også på.
> Ellers kan der måske være noget i stil med
> dette http://tinyurl.com/5v7hf78 ?

Ja, måske hænger det sådan sammen. Jeg har ikke hørt fra damen et
par dage og venter nu spændt på hendes reaktion ...

--
Jørgen Grandt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-10-11 17:29

Erik Olsen skrev:

> Måske sendes pågældende e-mail som rent tekst og ikke som
> html. Så er det nemlig den lokale opsætning hos afsender hhv.
> modtager som bestemmer hvad han/hun ser.

Ja, det er selvfølgelig nærliggende at tro, men jeg mener, hendes
mailprogram er sat op til html. Kan det forekomme, at selvom man
har brugt html-tekst, så sker selve afsendelsen i som
almindelig/ren tekst?

--
Jørgen Grandt