iOS-opgradering af iPod ... hvordan?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-10-11 14:00

Snydt igen. Den iPod jeg lige har købt i den blå var ældre end sælger
skrev. Det er en model A1288 og dermed en 2g med 8 Gb.

Det er åbenbart lidt diffust hvad styresystemet var på de første
generationer og det er heller ikke så interessant. Det interessante er
om den kan opgraderes til version 4.x og det kan den åbenbart ... endda
op til 4.2 ifølge denne side:

http://www.everymac.com/systems/apple/ipod/specs/ipod-touch-2g-specs.html

http://kortlink.dk/everymac/9trb

Kravet til den app jeg skal bruge til at styre min Squeezebox er netop
4.x, så hvordan opgraderer jeg (step-by-step, please).

P.S. Manden er brødebetynget og tilbyder at lade handelen gå tilbage,
men det er der jo ingen grund til, hvis den kan virke til det behov jeg
har. Jeg skal ikke ta' Sverige, bore huller i væggene, hente mail og
andet. Jeg skal bare bruge den som fjernbetjening.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 21-10-11 14:42

On Fri, 21 Oct 2011 15:00:19 +0200, <Kurt Hansen> wrote:
> Kravet til den app jeg skal bruge til at styre min Squeezebox er netop
> 4.x, så hvordan opgraderer jeg (step-by-step, please).

Kobler den til iTunes og velger oppgrader. Evt. restore slik at den blir
satt opp som en ny iPod.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-10-11 15:41

Den 21/10/11 15.41, Tor Einar Samdahl skrev:

> Kobler den til iTunes og velger oppgrader. Evt. restore slik at den blir
> satt opp som en ny iPod.

Tak til Tor og Thorbjørn. Til min store overraskelse har den 4.2.1, så
det er jo fint, fint (kjempe greit).
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-10-11 15:22

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> [...]
>
> Kravet til den app jeg skal bruge til at styre min Squeezebox er netop
> 4.x, så hvordan opgraderer jeg (step-by-step, please).

Sæt kablet i iPhone. Sæt kabelet i Mac/PC. Start iTunes. Find den i
iTunes og søg efter ny firmeware. Kan den opgraderes, er det der det
skal gøres.

Hvis ikke iTunes tilbyder opdatering til 4.X så lad handelen gå tilbage.