Installation af Lion (10.7.2)
Fra : Jonas Jalling

Dato : 20-10-11 10:56

Hej,

jeg har netop haft behov for at geninstallere Lion på min MBA. Jeg tog
det som en mulighed for at prøve re-etablerings partitionen, da jeg
lagde mærke at den blev opdateret sammen med opdateringen til 10.7.2
- altså ikke behov for at installere en masse opdateringer
efterfølgende.

Jeg må indrømme at jeg blev lidt skuffet, da computeren nu skulle stå i
halvanden time og hente systemet fra Apples servere.
Men så igen - der kan selvfølgelig ikke ligge en komplet installation
på de 6-700MB som partitionen optager på disken.

Derfor, er der nogen af jer der har erfaring med at lave en
re-installations DVD (eller i mit tilfælde en USB-stick, da jeg ikke
har noget DVD'drev i computeren) med 10.7.2 indlejret?

Mvh Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-11 11:02

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> [...]
> re-installations DVD (eller i mit tilfælde en USB-stick, da jeg ikke
> har noget DVD'drev i computeren) med 10.7.2 indlejret?

Apple har jo selv lagt en recovery media creation tool ud .. som du kan
bruge til at lave en USB fætter til netop det formål.

/thomas

Fra : Jonas Jalling

Dato : 20-10-11 11:16

On 20/10/11 12.01, Thomas von Hassel wrote:

> Apple har jo selv lagt en recovery media creation tool ud .. som du kan
> bruge til at lave en USB fætter til netop det formål.
>
> /thomas

Tak Thomas! Det var gået min næse forbi.

Mvh Jonas

Fra : Jonas Jalling

Dato : 20-10-11 11:39

> Apple har jo selv lagt en recovery media creation tool ud .. som du kan
> bruge til at lave en USB fætter til netop det formål.
>
> /thomas

Nu har jeg læst lidt om det tool - det er Lion Recovery Disk Assistant
du tænker på, ikke? - den lader til blot at lave en USB-stick som
fungerer på samme måde som recovery partitionen på MBA'en.

Har jeg misforstået noget?

Mvh Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-11 11:50

> [...]

> du tænker på, ikke? - den lader til blot at lave en USB-stick som
> fungerer på samme måde som recovery partitionen på MBA'en.

Nej, det er rigtigt. Men er det for helt at slippe for downloaden så
skal du fiske .dmg filen ud og brænde den.

/thomas