"Hurtig" tur til New Zealand
Fra : Preben

Dato : 19-10-11 22:25

Hej alle sammen

I forbindelse med en konference skal jeg til New Zealand - nærmere
bestemt Wellington. Jeg har besluttet at tage to weekends og en uges
ferie efter konferencen nu hvor jeg alligevel er der.

Dvs. min ferie vil være i perioden 9.-17. december. Jeg vil rigtig
rigtig gerne ud og svømme med delfinerne. Jeg har fundet ud af at
Christchurch (Akaroa), Kaikoura, Tauranga og flere steder endnu
nordligere ved "Bay of Islands".
Problemet er, at jeg helst ikke vil bruge alt for meget tid på at rejse
rundt i landet, men hellere ud at se en masse forskelligt - og her går
jeg efter naturen - og ikke nødvendigvis det der er mest "turistic".

Spørgsmålet er så: hvor skal jeg tage hen og svømme med delfiner? Det
tætteste er Kaikoura (men jeg har netop læst at der ofte er problemer
med vejret). Der er mange hensyn at tage. Efter sigende skulle de
delfiner ved Kaikoura ikke være overbeskyttende ved deres yngel, men det
er de andre steder. Så yngletidspunkter osv. kan jo betyde meget for om
det kan lykkes.

Dernæst så vil jeg jo gerne kombinere det med en masse andre oplevelser
i nærheden. Der er jo så mange ting at se i New Zealand at det er helt
uoverskueligt (og specielt hvis jeg vil holde mig indenfor en kortere
afstand fra Wellington), men hvad kan I andre usenet-brugere anbefale?
Jeg har som sagt kun godt en uge og udgangspunktet hedder Wellington!

- Preben