Find min Mac via iCloud
Fra : Steen

Dato : 19-10-11 22:52

Det var ret handy i dag, da jeg simpelthen ikke kunne finde min iPhone.
Åbne computeren, og suse ind på icloud.com
Her kunne jeg få min iPhone til at afspille en lyd, og dermed kunne
kalorius lokaliseres.
www.icloud.com kan jeg se mine forskellige enheder, men min MacBook
kan ikke vises med lokalitet (der kan sendes en lyd etc. til den - men
jeg kan ikke se hvor den ca. befinder sig). Kan dette ikke slås til et
sted?
--
Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-10-11 23:38

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> kan ikke vises med lokalitet (der kan sendes en lyd etc. til den - men
> jeg kan ikke se hvor den ca. befinder sig). Kan dette ikke slås til et

Det bliver vist svært. Din MacBook har jo ikke indbygget GPS. Ellers
ville det godt nok være handy.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-11 20:13

Den 20/10/11 00.37, Henrik Münster skrev:

> Det bliver vist svært. Din MacBook har jo ikke indbygget GPS. Ellers
> ville det godt nok være handy.
Min MacBook Pro bliver fundet på kortet inden for 5-10 meter. Den er kun
forbundet til mit eget private trådløse netværk, men om den kan findes
andre steder har jeg ikke prøvet. Jeg bor i øvrigt i en lille by, hvor
ikke engang Googles bil er kommet forbi. Der er i hvert fald ingen
streetview her.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-10-11 22:13

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> [...]
> andre steder har jeg ikke prøvet. Jeg bor i øvrigt i en lille by, hvor
> ikke engang Googles bil er kommet forbi. Der er i hvert fald ingen

Det er godt nok imponerende. Hvordan vil du forklare det? Jeg prøver
lige at se efter... Min iMac bliver sør'me også fundet med få meters
nøjagtighed. Det var da godt nok mærkeligt. Er vores private trådløse
netværk registreret i en database? Måske er det sandt, at Google-bilerne
har registreret alle trådløse netværk. Eller også er det fup. Der findes
jo fup-programmer til iPhone, hvor man bilder folk ind, at man kan spore
enhver mobiltelefon. Så taster man deres nummer ind, og den viser
straks, hvor telefonen er. Tricket er, at den blot viser ens egen
iPhones position vha. GPS. Den anden person står jo lige ved siden af
med sin telefon i lommen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : -=JF=-

Dato : 20-10-11 23:16

On 2011-10-20 21:13:07 +0000, Henrik Münster said:

> lige at se efter... Min iMac bliver sør'me også fundet med få meters
> nøjagtighed. Det var da godt nok mærkeligt. Er vores private trådløse

Min MBP står som værende offline.
--
Mvh. John

Fra : -=JF=-

Dato : 20-10-11 23:19

On 2011-10-20 22:15:50 +0000, -=JF=- said:

> Min MBP står som værende offline.

Hæ - det er bare typisk
Mindre end et minut efter at have sendt ovenstående blev maskinen fundet
Havde ellers ventet omkring 10 minutter hvor den blev ved med at være offline.
--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-11 06:24

Den 20/10/11 23.13, Henrik Münster skrev:

> Det er godt nok imponerende. Hvordan vil du forklare det? Jeg prøver

Jeg kan ikke forklare det, det kan ikke være ip-adressen den finder den på.

> [...]
> netværk registreret i en database? Måske er det sandt, at Google-bilerne
> har registreret alle trådløse netværk. Eller også er det fup. Der findes

Jeg tror det er de trådløse netværk der er registreret, men jeg kan ikke
regne ud hvordan.

> [...]
> straks, hvor telefonen er. Tricket er, at den blot viser ens egen
> iPhones position vha. GPS. Den anden person står jo lige ved siden af

Det kan også være iPhones position sidst den var tilsluttet til Mac'en.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 21-10-11 08:40

> Det er godt nok imponerende. Hvordan vil du forklare det?

Jeg mener at have læst at Apple indsamler oplysninger om lokation af
WIFI netværk gennem iPhone brug.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-10-11 23:42

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Det bliver vist svært. Din MacBook har jo ikke indbygget GPS. Ellers
> ville det godt nok være handy.

Den kan vel gøre som iPad og andre uden GPS/GSM og pejle ud fra de
trådløse net?

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-10-11 00:04

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111020 <nospam0002+20111020@gmail.com> wrote:

> Den kan vel gøre som iPad og andre uden GPS/GSM og pejle ud fra de
> trådløse net?

Aner det ikke. Jeg ved godt, de taler om det i USA, men er vores private
trådløse netværk her i Danmark registreret?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-11 06:50

> Aner det ikke. Jeg ved godt, de taler om det i USA, men er vores private
> trådløse netværk her i Danmark registreret?

Nej, slet ikke i samme omfang .. og alt udenfor centrum af de store byer
er totalt "black hole"

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-10-11 07:38

> Aner det ikke. Jeg ved godt, de taler om det i USA, men er vores private
> trådløse netværk her i Danmark registreret?

Ja. Det ordnede Googlebilerne mens de kørte rundt og fotograferede.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 20-10-11 08:44

On Wed, 19 Oct 2011 23:51:48 +0200, <Steen> wrote:
> [...]
> kan ikke vises med lokalitet (der kan sendes en lyd etc. til den - men
> jeg kan ikke se hvor den ca. befinder sig). Kan dette ikke slås til et

System Preferences->Security & Privacy->Privacy->Enable Location
Services

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : -=JF=-

Dato : 20-10-11 23:17

On 2011-10-20 07:44:22 +0000, Tor Einar Samdahl said:

> System Preferences->Security & Privacy->Privacy->Enable Location
> Services

Min er aktiveret under lokalitetstjenester, men listen over hvilke
programmer der må finde mig er tom?
--
Mvh. John

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 21-10-11 09:15

On Fri, 21 Oct 2011 09:40:10 +0200, <Niels Jørgen Kruse> wrote:
> Jeg mener at have læst at Apple indsamler oplysninger om lokation af
> WIFI netværk gennem iPhone brug.

Stemmer det, og sikkert det samme fra Mac om du slår på location
services. Det var jo litt av grunnen til at det var litt bruhaha rundt
iPhone og langvarig lagring av lokasjonsdata tidligere i år.