Mail-spørgsmål.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 19-10-11 19:38

Hej.

Hvor ligger ind- og udposten i mail. Jeg tænker på, at hvis jeg har fået
slettet noget post jeg gerne vil se igen, hvor skal jeg så lede med Time
Machine.

Michael C.

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-10-11 21:37

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> Hvor ligger ind- og udposten i mail. Jeg tænker på, at hvis jeg har fået
> slettet noget post jeg gerne vil se igen, hvor skal jeg så lede med Time
> Machine.

I dit bibliotek i din brugermappe under Mail.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 20-10-11 07:28

> I dit bibliotek i din brugermappe under Mail.

Hvis jeg bare åbner mit vindue "mig selv" er der ikke noget bibliotek.

Finder det men kun ved at søge "baglæns" i Spotlight. Der kan jeg få
stien HD>Bruger>mig selv>bibliotek>Mail-overførsler og da tilbage til
bibilotek og frem til Mail.
Søger jeg blot Mail får jeg ingen henvisning til mit bibliotek.

I stien i mit vindue er vejen helt tydelig, men går jeg baglæns i stien
til "mig selv" forsvinder bibliotek.

Her på min iMac kører jeg 10.7.2., men på min MBP hvor det kun er
10.6.8. har jeg det fineste bibliotek.

Er det igen Løven der driller.

Hvor er mit bibliotek i 10.7.2.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-11 08:11

> [...]
> til "mig selv" forsvinder bibliotek.
>
> Her på min iMac kører jeg 10.7.2., men på min MBP hvor det kun er

Det er skjult som standard .. du kan gå direkte til det ved at holde
"alt" nede og bruge "Gå" menuen i finder.

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 20-10-11 09:20

> Det er skjult som standard .. du kan gå direkte til det ved at holde
> "alt" nede og bruge "Gå" menuen i finder.

Kan man ikke gøre synlig til standard?

Og hvorfor nu skjult modsat 10.6.8.?

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-11 09:34

> Kan man ikke gøre synlig til standard?

ninja tricks .. :)

> Og hvorfor nu skjult modsat 10.6.8.?

Fordi det normalt ikke er sted du vil have alm. brugere til at rode
rundt

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 20-10-11 09:19

On 2011-10-19 18:38:04 +0000, Michael Corfitsen said:

> Hej.
>
> Hvor ligger ind- og udposten i mail. Jeg tænker på, at hvis jeg har fået
> slettet noget post jeg gerne vil se igen, hvor skal jeg så lede med Time
> Machine.

Start Timemachine mens du står i mailprogrammet, så kan du bladre
tilbage i indbakken.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 20-10-11 09:21

> Start Timemachine mens du står i mailprogrammet, så kan du bladre
> tilbage i indbakken.

Det er smart.

Michael C.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 20-10-11 09:32

On Thu, 20 Oct 2011 10:20:14 +0200, <Michael Corfitsen> wrote:

> Kan man ikke gøre synlig til standard?

chflags nohidden ~/Library

Men virker som om den må kjøres etter hver 10.7.x oppdatering

> Og hvorfor nu skjult modsat 10.6.8.?

Gjetter på at de får mange supporthenvendelser pga folk som har slettet
enten hele Library eller deler.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"