Problem efter opdatering til Lion
Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 19-10-11 19:12

Hej.

Efter at have opdateret til Lion, så får jeg denne nedenstående fejl,
som jeg forstår det vedrører en af mine eksterne harddiske, som min Mac
nu ikke kan læse:

NTFS-3G could not mount /dev/disk1s2
at /Volumes/Samsung because the following problem occurred:

/Library/Filesystems/fusefs.fs/Support/fusefs.kext failed to load -
(libkern/kext) link error; check the system/kernel logs for errors or
try kextutil(8).
the MacFUSE file system is not available (71)

Jeg har haft installeret et program på min Mac, så jeg kunne bruge
filformatet NTFS. Jeg har ikke meget forstand på det med filformaet, men
mener at huske at jeg blev rådet til at installere et program, som så
kunne læse NTFS formatet - jeg gætter på, at det er her, at noget går
galt efter opdateringen til Lion, da pågældende eksterne harddisk slet
ikke kommer frem på skrivebordet.

PS: Jeg er ikke en erfaren Mac bruger...

Hvad gør jeg?

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-10-11 19:25

Jesper Christophersen <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> [...]
> ikke kommer frem på skrivebordet.
>
> PS: Jeg er ikke en erfaren Mac bruger...

Finder en opdateret version af programmet, og/eller et alternativ. Ser
ud til at NTFS-3G er bliver buyware så enten skal du købe den nye
version eller finde et alternativ

/thomas

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 19-10-11 20:21

Hej Thomas.

Takker for svaret -men jeg synes ikke jeg kan finde det rigtige link til
NTFS-3G programmet, så hvis du har det lige ved hånden, vil jeg blive
glad, hvis du vil skrive det.

Kan kun finde en masse omtale af programmet....

mvh

Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-10-11 20:23

> [...]

> glad, hvis du vil skrive det.
>
> Kan kun finde en masse omtale af programmet....

Her er afløseren:

<http://www.tuxera.com/products/tuxera-ntfs-for-mac/>

og alternativet:

<http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/>

/thomas

Fra : Jesper Christopherse~

Dato : 19-10-11 20:50

Den 19-10-2011 21:22, Thomas von Hassel skrev:

> Her er afløseren:
>

> <http://www.tuxera.com/products/tuxera-ntfs-for-mac/>
>
> og alternativet:
>
> <http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/>
>
> /thomas

Jeg takker endnu en gang for din altid store hjælp.

mvh

Jesper