jeg fatter ikke hvordan Icloud og kalender~
Fra : jagge

Dato : 18-10-11 15:04

Hej

Takket være Thomas har jeg nu fået gmail kalendre til at spille sammen
med Ipad og Iphone.

Så fik jeg mod på at gennemskue Icloud hvilket jeg skulle have ladet
være med. Er sgu bare for nysgerrig. Jeg havde slået det fra men prøvede
nu igen at se om jeg kunne få det til at funge med det resultat at jeg
nu har 4 doblet alle aftaler ,SUK

Hva faen sker der ? Desuden figurerer Icloud adskillige gange i
"kalender" listen der er altså ikke kun en stak fra skyen med adskillige
der ser ens ud ? Hva faen sker der ?

Det jeg ønsker er simplet.

1) jeg ønsker at have min mac kalender til at være ens på min mac, ipad
og iphone uden at skulle kable hele tiden.

2) jeg har brug for at have adgang til et par gmail kalendre på samme
enheder der også bare skal synce online. Det sidste her virker nu pga
thomas, men Icloud..... SUK. Hvordan faen slipper jeg nu af med alle de
quadrubletter som apple har produceret for mig.

Jeg har brug for at kende Iclouds virkemåde præcist. Hvad er det der
sker når man opretter / sletter / tilkobler igen etc. Jeg fatter
simpelthen ikke hvad der sker for den service. Så alle gode links
modtages med begejstring.

MVH

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-10-11 15:40

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> sker når man opretter / sletter / tilkobler igen etc. Jeg fatter
> simpelthen ikke hvad der sker for den service. Så alle gode links

Det lyder mærkeligt med iCloud hos dig. Det er som om, den henter
kalenderne flere gange. Det burde den jo ikke. Jeg kan ikke gennemskue,
hvad der er galt, men MacWorld har i hvert fald en række artikler, hvor
iCloud gennemgås, som du efterlyser. Jeg skulle måske selv prøve at læse
dem

<http://www.macworld.com/article/160380/2011/06/icloud_what_you_need_to_
know.html#lsrc.mod_rel>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-10-11 15:45

> MacWorld

lille w ... Macworld ikke MacWorld ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-10-11 21:50

> lille w ... Macworld ikke MacWorld ..

Nå ja. Det gik lidt hurtigt. Det er snart heller ikke til at finde ud af
med alle de sammensatte ord. Jeg orker ikke altid at slå det op.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-10-11 15:45

> [...]

> sker når man opretter / sletter / tilkobler igen etc. Jeg fatter
> simpelthen ikke hvad der sker for den service. Så alle gode links

Ja, stop hvad du har gang i, pick your poison, and stick with it ...
enten syncer du via Google ... eller du syncer via iCloud .. hvis du
begynder at blande så går det jo galt ..

/thomas

Fra : Steen

Dato : 18-10-11 15:58

> [...]
> sker når man opretter / sletter / tilkobler igen etc. Jeg fatter
> simpelthen ikke hvad der sker for den service. SÃ¥ alle gode links

Jeg sidder også og funderer lidt over hvordan jeg skal samkøre flere
personers kalendere. Jeg samler en håndfuld forskellige kalendere i iCal på
min MacBook.
Hvis nu Fru Jensen har sin egen iCloud, og jeg har nogle kalendere i min
iCloud, så går der nok ged i systemet. Tiden løser nok de fleste
forståelsesproblemer
--
Steen

Fra : jagge

Dato : 18-10-11 16:14

> [...]
> Hvis nu Fru Jensen har sin egen iCloud, og jeg har nogle kalendere i min
> iCloud, så går der nok ged i systemet. Tiden løser nok de fleste

Jeg er ved at nå den erkendendelse at hvis man skal arbejde indenfor
andet end et snæver mac univers er Icloud noget hø.

Jeg hiver stikket og baserer alt hvad jeg laver med kalendre i gmail
tror jeg.

MVH

Jakob

Fra : Esben

Dato : 29-10-11 15:39

> [...]
> andet end et snæver mac univers er Icloud noget hø.
>
> Jeg hiver stikket og baserer alt hvad jeg laver med kalendre i gmail

Sean Walther har været så arbejdsom at samle samtlige løsninger på sin
blog:

Her er linket vist mest onT:

<http://www.seangw.com/wordpress/index.php/2011/10/ios-5-upgrade-lost-my
-contacts/>

Håber nogen kan bruge det

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-10-11 21:50

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> Hvis nu Fru Jensen har sin egen iCloud, og jeg har nogle kalendere i min
> iCloud, så går der nok ged i systemet. Tiden løser nok de fleste

Kan du ikke bare gøre ligesom under MobileMe? Du kan udgive kalendere
til bestemte personer. Disse kan så abonnere på dem og have ret til at
læse og skrive eller blot til at læse.
--
Henrik Münster
Esbjerg