MBP kan pludselig ikke gå på wifi.
Fra : -=JF=-

Dato : 18-10-11 15:02

Hej i gruppen!

Jeg håber på lidt hjælp til at få min MBP til at kunne gå på nettet
igen via wifi. Som det er nu, er min eneste mulighed internetdeling fra
iPhonen.

Der dukkede en advarsel op om at MBP's IP bruges af en anden maskine,
og at jeg skal slukke den anden maskine eller finde nye adreser.
Fair nok - Bortset fra at jeg ikke har fået nye maskiner på det sidste
og at de ekisterende maskiner ikke er ændret på nogen måde, så der
burde ikke være dukket nye adresser op.
Mit netværk er sikret, og mit password en række tilfældige karakterer,
så det er ikke sandsynligt at andre hægter sig på mit net.

Alle husets øvrige PC'er telefoner, padder, printer, Apple-tv og hvad
vi ellers har forbundet til internet, fungerer helt uden problemer. Kun
min MBP er omskåret fra omverdenen.

Jeg ville starte med at ændre IP'en på MBP, og senere finde ud af hvad
derforstyrrede, men da jeg ændrede IP'en kunne den ikke længee forbinde
til internettet.
Jeg har skiftet tilbage til den oprindelige IP (der kom ingen advarsel
om adressekonflikt), fornyede leasen, genstartede maskinen - men uanset
hvad jeg gør kommer jeg ikke ud af huset.

Kender nogen til en løsning på mit problem, hører jeg meget gerne fra jer!!

På forhånd tak!

--
Mvh. John

Fra : Kent

Dato : 18-10-11 15:41

-=JF=- tastede følgende:
> [...]
> gør kommer jeg ikke ud af huset.
>
> Kender nogen til en løsning på mit problem, hører jeg meget gerne fra jer!!

Jeg fik på et tidspunkt samme fejlmeddelelse og her restartede jeg
routeren så alle blev forbundet på ny. Så vidt jeg huser var det min
iPhone, som havde fået den ip som min bærbare havde brugt.

Men hvorfor den bærbare ikke bare fik tildelt en ny ip må klogere
personer svare på. Men måske kan det hænge sammen med at den bærbare
havde været i dvale og derfor ikke blev logget på helt forfra.

Kent

Fra : -=JF=-

Dato : 18-10-11 16:39

On 2011-10-18 14:41:26 +0000, Kent said:

> Jeg fik på et tidspunkt samme fejlmeddelelse og her restartede jeg routeren

Desværre, det er prøvet uden held!
--
Mvh. John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-10-11 15:43

-=JF=- <invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> om adressekonflikt), fornyede leasen, genstartede maskinen - men uanset
> hvad jeg gør kommer jeg ikke ud af huset.

nu blander du lidt rundt i begreberne, men kører du DHCP eller manuel IP
?

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 18-10-11 16:36

On 2011-10-18 14:43:14 +0000, Thomas von Hassel said:

> nu blander du lidt rundt i begreberne, men kører du DHCP eller manuel IP
> ?

Kan godt forstå forvirringen
Normalt kører jeg DHCP, så da jeg ville ændre IP'en gik jeg over på
manuel IP for at tildele en adresse der lå højere oppe end jeg kunne
forvente at have brugt… Det hjalp ikke, så jeg gik tilbage til
oprindelig IP, kørte DHCP igen, og fornyede leasen.

--
Mvh. John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-10-11 17:49

> [...]

> forvente at have brugt… Det hjalp ikke, så jeg gik tilbage til
> oprindelig IP, kørte DHCP igen, og fornyede leasen.

Prøv at fjerne interfacet i system indstillinger og tilføj det igen ..
der har virket for mig da jeg rendte i noget tilsvarende.

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 18-10-11 18:26

On 2011-10-18 16:48:37 +0000, Thomas von Hassel said:

> Prøv at fjerne interfacet i system indstillinger og tilføj det igen ..

Det gjorde underværker, og jeg er på nettet igen…
Stor tak for hjælpen!

--
Mvh. John

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-10-11 15:54

-=JF=- <invalid@invalid.invalid> writes:

> Jeg har skiftet tilbage til den oprindelige IP (der kom ingen advarsel
> om adressekonflikt), fornyede leasen, genstartede maskinen - men
> uanset hvad jeg gør kommer jeg ikke ud af huset.

Hvordan kan du skifte tilbage til den oprindelige IP _og_ fornye leasen?
Det forstår jeg ikke helt.

Du skifter ikke mellem trådløs og kabel, vel?

Fra : -=JF=-

Dato : 18-10-11 16:38

On 2011-10-18 14:53:51 +0000, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111018 said:

> Hvordan kan du skifte tilbage til den oprindelige IP _og_ fornye leasen?
> Det forstår jeg ikke helt.
>
> Du skifter ikke mellem trådløs og kabel, vel?

Mht. oprindelige IP _og_ fornye leasen, se mit svar til Thomas.
Og nej, udelukkende trådløst.

--
Mvh. John